PDA

View Full Version : Fender Van Halen 5150 MK3



Marcellus
12 december 2006, 20:10
Hallo mensen,

de winter Namm komt dichterbij. Ik heb gehoord dat Fender de signature amp Eddie Van Halen 5150 Mk3 zou gaan voorstellen. Zijn er verder nog mensen die hier iets vanaf weten? Misschien specificaties?

Orpheo
12 december 2006, 20:16
ik heb al wel hier en daar wat foto's gezien, maar kan de site even niet zo snel terug toveren. ik ben ook zeer benieuwd. het schijnt zo te zijn dat ie komt, en dat er ook weer een nieuwe sig komt wat gitaar betreft. maar specs? no idea.

AART
12 december 2006, 21:35
Yeah, had ook al foto's gezien, lijkt me wel een tof bakkie, zeker als de scheur iets minder klinisch is als de 5150.

Wanneer is de winter namm?

BLOK182
12 december 2006, 23:01
Tis nog ff spannend, overal vage foto's en verhalen op het internet, maar nog niks concreets. Ben erg benieuwd, vooral omdat de oorspronkelijke Peavey 5150 eigenlijk een soort landmark is geworden, een ijkpunt in amp-land. Dan kunnen ze het eigenlijk niet maken om met een slechte mark III te komen...

Marcellus
12 december 2006, 23:01
Persoonlijk vond ik de musicman EvH de beste gitaar die hij ooit heeft bespeeld. Vond het ook bijzonder jammer dat hij na twee albums te hebben opgenomen, dat endorsement had opgezegd.
Het is in mijn ogen de enige gitaar die tijdens de crunch een soort van clean erdoor heen laat klinken, waardoor er een brede sound ontstaat.

Ik heb zelf net een Musicman Axis gekocht omdat de EvH een collectors item lijft te worden. Ze worden wel nog tweedehands aangeboden maar ze blijven op zijn minst even duur als een nieuwe Musicman Axis.

Maar bij welke fabrikant zou hij volgens jou dan een endorsement aangaan? Fender?

Chris Winsemius
12 december 2006, 23:12
Qua EVH-amps: geef mij maar 'n (latere) '67 Marshall SuperLead, instant VH 1. Diverse Jose Arredondo/Van Weelden mods zijn ook zeer ok voor die sound.

De MM EVH/Axis vind ik zelf 1 v/d mooiste nieuwere gitaar-ontwerpen.

Orpheo
12 december 2006, 23:16
Qua EVH-amps: geef mij maar 'n (latere) '67 Marshall SuperLead, instant VH 1. Diverse Jose Arredondo/Van Weelden mods zijn ook zeer ok voor die sound.

De MM EVH/Axis vind ik zelf 1 v/d mooiste nieuwere gitaar-ontwerpen.

agreed.

maar de mooiste EVH gitaar isNIET de axis (hoewel dat wel een superontwerp is), maar dat is zijn kramer.

Squier4ever
12 december 2006, 23:22
idd , die kramer is uber....
heb vandaag toevallig op een kramer jersey star gespeeld, uberfout maar het dingetje vraagt om instant aint talkin 'bout love!

plaatje:
http://www.musicyo.com/product_images/896_full.jpg

de eerste superstrat die ik echt vet vind, lekker halsje ook.

BLOK182
12 december 2006, 23:27
Toevallig de Kramer van Gijs Houben?:p

Squier4ever
12 december 2006, 23:38
ja, hij kwam langs en gaat misschien met onze band meespelen, nog niet zeker...

wel een ubervette gitaar (GAS :D)

BLOK182
13 december 2006, 00:23
Klein wereldje:-) Doe em de groeten, ben wel benieuwd naar die Kramer!

Squier4ever
13 december 2006, 11:41
will do...
die kramer is de eerste superstrat die mij een beetje bevalt...
me wants one...

a darker shade of grey
13 december 2006, 15:32
die kramer is de sig van Richie Sambora ;)

nog fouter....

henkr
13 december 2006, 18:17
idd , die kramer is uber....
heb vandaag toevallig op een kramer jersey star gespeeld, uberfout maar het dingetje vraagt om instant aint talkin 'bout love!

plaatje:
http://www.musicyo.com/product_images/896_full.jpg

de eerste superstrat die ik echt vet vind, lekker halsje ook.

Ik dacht dat Bootsy Collins bas speelde.

AART
13 december 2006, 18:32
http://www.youtube.com/watch?v=zo0UXB_eqNE

Een filmpje waarin de amp te zine is op de chtergrond, en bovenal: te horen.

AART
13 december 2006, 18:39
http://i33.photobucket.com/albums/d67/wolfie5150/Capture1-14-2006-11.jpg

Helter Skelter
13 december 2006, 19:10
Persoonlijk vond ik de musicman EvH de beste gitaar die hij ooit heeft bespeeld.

+1

en ook de beste gitaar die IK ooit bespeeld heb

en daarmee houdt iedere vergelijking van mij met Eddie wel zo'n beetje op hehe :satisfie:

Marcellus
14 december 2006, 00:13
Ach ja, ik heb nu echt leuke spullen. Of equipment zoals anderen dat zo noemen. Ik vond de Peavey 5150 versterkers eigenlijk meer voor mensen in de Metal.

Ik vind het tegenwoordig wel grappig dat sommige mensen, die beginnen met gitaar spelen, niet weten wat bijvoorbeeld Jimmy Page, Eddie Van Halen en Steve Vai voor rol hebben gespeeld bij de ontwikkeling van de gitaar.

Het is jammer dat je tegenwoordig schijnbaar niet meer zoveel trucjes mag gebruiken als je nog bekend wilt worden. Maarja wie maakt ook muziek om bekend te worden, he? Muziek maak je omdat je er plezier aan hebt.

Hell's Engl
14 december 2006, 18:48
Heb ook 'n gerucht gehoord dat in de nieuwe Van Halen Wolfgang bas gaat spelen... Maar kan er verder niet zoveel op 't net over vinden

November 04, 2006
"Wolfgang Van Halen nieuwe bassist."

De 15-jarige Wolfgang Van Halen wordt de nieuwe bassist van de rockgroep Van Halen. Zijn vader Eddie en oom Alex zijn de oprichters van de band. Rockgroep Van Halen houdt het binnen de familie. De 15-jarige Wolfgang Van Halen, zoon van gitarist Eddie en neefje van drummer Alex, wordt de nieuwe bassist van de band. Dat heeft een woordvoerder van de groep bevestigd tegenover de Amerikaanse website TMZ.
Het muziektalent vervangt bassist Michael Anthony, die de band eerder dit jaar verliet. "Wolfie," die de door zijn vader en oom opgerichte band eerder al versterkte tijdens enkele optredens, is inmiddels met de groep de studio ingedoken voor repetities.
De band, die de afgelopen jaren meerdere bezettingen kende, is met de toevoeging van Wolfgang nog niet compleet. Ondanks de geruchten dat de oorspronkelijke zanger David Lee Roth zich weer bij de groep zou voegen, is de band nog op zoek naar een leadzanger.
Link: www.radio.nl

http://home.wxs.nl/~visser70/stage3.jpg

http://home.wxs.nl/~visser70/eddie8.jpg

dml
14 december 2006, 19:07
http://home.wxs.nl/~visser70/eddie8.jpg


Uhm, Wolfgang + Sustainer op deze foto?

Hell's Engl
14 december 2006, 20:06
Klopt, maar hij heeft op z'n paarse MM ook 'n Sustainer gehad...

Orpheo
14 december 2006, 20:09
Ach ja, ik heb nu echt leuke spullen. Of equipment zoals anderen dat zo noemen. Ik vond de Peavey 5150 versterkers eigenlijk meer voor mensen in de Metal.

Ik vind het tegenwoordig wel grappig dat sommige mensen, die beginnen met gitaar spelen, niet weten wat bijvoorbeeld Jimmy Page, Eddie Van Halen en Steve Vai voor rol hebben gespeeld bij de ontwikkeling van de gitaar.

Het is jammer dat je tegenwoordig schijnbaar niet meer zoveel trucjes mag gebruiken als je nog bekend wilt worden. Maarja wie maakt ook muziek om bekend te worden, he? Muziek maak je omdat je er plezier aan hebt.

steve vai? :stop:

Squier4ever
15 december 2006, 00:15
idd vai is beetje na-aper net als satriani....

BeeJee
15 december 2006, 12:04
Wie apen zij dan na? Van Halen in ieder geval niet...

Toaster
15 december 2006, 12:33
Uhm, Wolfgang + Sustainer op deze foto?

en een junk.

als hij geen gitaar om had gehad, had hij niet misstaan op een gemiddeld straatbeeld.

Wat ziet die gast er slecht uit.

dml
15 december 2006, 12:49
Ik weet niet of zijn huidige uiterlijk te danken heeft aan zijn strijd tegen en genezing van kanker, wellicht dat één en ander met elkaar te maken hebben.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jij er uitziet als je 51 bent!!

Btw, Ed is dood!! Om je te bescheuren:
http://www.newsfeeds.com/archive/alt-music-van-halen/msg01451.html

B_2_the_a
16 december 2006, 00:06
November 04, 2006
"Wolfgang Van Halen nieuwe bassist."

De 15-jarige Wolfgang Van Halen wordt de nieuwe bassist van de rockgroep Van Halen. Zijn vader Eddie en oom Alex zijn de oprichters van de band. Rockgroep Van Halen houdt het binnen de familie. De 15-jarige Wolfgang Van Halen, zoon van gitarist Eddie en neefje van drummer Alex, wordt de nieuwe bassist van de band. Dat heeft een woordvoerder van de groep bevestigd tegenover de Amerikaanse website TMZ.
Het muziektalent vervangt bassist Michael Anthony, die de band eerder dit jaar verliet. "Wolfie," die de door zijn vader en oom opgerichte band eerder al versterkte tijdens enkele optredens, is inmiddels met de groep de studio ingedoken voor repetities.
De band, die de afgelopen jaren meerdere bezettingen kende, is met de toevoeging van Wolfgang nog niet compleet. Ondanks de geruchten dat de oorspronkelijke zanger David Lee Roth zich weer bij de groep zou voegen, is de band nog op zoek naar een leadzanger.
Link: www.radio.nl



yeah right :S

Hell's Engl
16 december 2006, 09:25
Ik weet niet of zijn huidige uiterlijk te danken heeft aan zijn strijd tegen en genezing van kanker, wellicht dat één en ander met elkaar te maken hebben.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jij er uitziet als je 51 bent!!

Btw, Ed is dood!! Om je te bescheuren:
http://www.newsfeeds.com/archive/alt-music-van-halen/msg01451.html

HIJ IS ALS 3 JAAR DOOD!!!

caliban
17 december 2006, 00:05
idd vai is beetje na-aper net als satriani....
Vai kan ik echt niet uitstaan
Kan best een goede gitarist zijn maar jakkes wat een vreselijke kerel

Toaster
17 december 2006, 14:05
Ik weet niet of zijn huidige uiterlijk te danken heeft aan zijn strijd tegen en genezing van kanker, wellicht dat één en ander met elkaar te maken hebben.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jij er uitziet als je 51 bent!!

Btw, Ed is dood!! Om je te bescheuren:
http://www.newsfeeds.com/archive/alt-music-van-halen/msg01451.html

Kanker wist ik niet.
Ik had altijd begrepen dat de poppertjes uit zijn oren kwamen en dat je high kon worden van zijn oorsmeer.

Marcellus
21 december 2006, 23:02
Nieuwste situatie: Lijkt erop alsof er 2007 een nieuwe tour er zit aan te komen.



Eddie Van Halen spoke to Guitar World magazine about the current status of VAN HALEN following the departures of vocalist Sammy Hagar and bassist Michael Anthony.

Rumors continue to swirl that original singer David Lee Roth, who was replaced by Hagar in the mid-1980s, will return to the fold, despite years of enmity. Roth, who has recently worked as a radio DJ and a paramedic, told Billboard.com in May that he saw it "absolutely as an inevitability."

"I'm telling Dave, 'Dude, get your ass up here and sing, bitch! Come on!'" Eddie told Guitar World. "As it stands right now, the ball is in Dave's court. Whether he wants to rise to the ocassion is entirely up to him, but we're ready to go."

Eddie has brought his 15-year-old son, Wolfgang, into VAN HALEN as the veteran rock band's new bass player. Father and son, along with Eddie's drummer brother Alex, have been rehearsing for a 2007 tour.

"Wolfgang breathes new life into what we're doing," said Eddie. "He brings youthfulness to something that's inherently youthful. He's only been playing bass for three months, but it's spooky. He's locked tight and puts an incredible spin on our shit. The kid is kicking my ass! He's spanking me now, even though I never spanked him. To have my son follow in my footsteps on his own, without me pushing him into it, is the greatest feeling in the world."

jerome
21 december 2006, 23:35
Lijkt me weer helemaal te gek!!
Ik heb ze gezien in '79, Van Halen II was net uit.
Stond ie daar met een soort Fenderachtig doe-het-zelf gitaar met 1 humbucker en 1 volumeknop, geen slagplaat en de draadjes een beetje rommelig in het zicht.....
Maar wat een gitaar werk.....
En niet te geloven wat een sound....
Volumepot ietsje dicht en het geluid werd cleaner en prachtig transparant..
En dan draaide ie de volumepot weer open en brullen die Marshalls!
De hele band was tegek trouwens!
Voor mij blijft ie mijn echte held

Op een of andere manier hebben maar weinig gitaristen mij zo kunnen boeien als EVH.
Vai vind ik gewoon pure kitsh....

Marcellus
22 december 2006, 15:16
Kijk en zo hebben we het in plaats van het uitertelijk van een man van over de 50 weer over de muziek van dezelfde man.

En Steve Vai heeft inderdaad niet dezelfde experimentele feeling die eddie heeft. Het is net als bij voorbeeld Petrucci, veel te berekend en glad. Het zijn technisch supergitaristen. Natuurlijk hebben ze ook feeling voor melodie, maar de expressie schiet gewoon te kort. Maar dat is mijn mening......en, ja ik heb albums van Dream Theater en Steve Vai(zelfs dvd's!!!!!)

henkr
22 december 2006, 18:16
En Steve Vai heeft inderdaad niet dezelfde experimentele feeling die eddie heeft. Het is net als bij voorbeeld Petrucci, veel te berekend en glad. Het zijn technisch supergitaristen. Natuurlijk hebben ze ook feeling voor melodie, maar de expressie schiet gewoon te kort. Maar dat is mijn mening......en, ja ik heb albums van Dream Theater en Steve Vai(zelfs dvd's!!!!!)

Steve Vai speelt juist met veel expressie, dat was al opvallend op Eat 'em and Smile, dat is opvallend in de opnamen met het Metropole orkest en dat is opvallend op de Londen Astoria DVD. Iemands expressie is strikt persoonlijk en dus - natuurlijk - anders dan die van een ander persoon zoals bijvoorbeeld Edward.
Eddie... tsja... in die goede oude tijd (dat laatste zeg ik met nadruk want wat er de laatste jaren met de meester en uitvinder van 'tone' en de 'brown sound' is gebeurd is stuitend. En dan dat gepiel en gedonder met die sustainers op z'n gitaren... droevig).
Hij heeft het gehad. Voor mij hoeft er geen reunie meer te komen en volgens mij komt die er ook niet; dat wordt niks. Edward is daar te bitter en rancuneus voor.

Mijn 1 eurocent.

Marcellus
22 december 2006, 23:08
En toen hadden we het weer over de persoon........ipv de muziek, en tuurlijk is expressie individueel.

Bovendien is dat sustainer gepiel wel weer eens wat nieuws of op zijn minst iets wat veel mensen niet in muziekstukken omzetten. Experimenteren is van belang,....vind ik. Wat heb je eraan om je telkens maar te blijven herhalen?

MusicManMaestro
23 december 2006, 00:04
Ik zou wel graag zien dat Eddie weer een plaatje zou maken en welke zanger er dan mee doet maakt mij niet zoveel uit.

Het is natuurlijk waar dat de glorietijd van Van Halen er al een tijdje opzit maar EvH blijft een inventieve meestergitarist en ik weet zeker dat hij nog steeds in staat is om heerlijke riffs en solo's en songs te schrijven en te spelen.

Ik ga ook zeker niet EvH met Vai vergelijken want die verschillen veel te veel van elkaar al hebben ze natuurlijk ook veel overkomsten want het zijn allebei
legendarische gitaristen met een herkenbare sound en stijl.

jerome
23 december 2006, 11:09
En toen hadden we het weer over de persoon........ipv de muziek, en tuurlijk is expressie individueel.

Bovendien is dat sustainer gepiel wel weer eens wat nieuws of op zijn minst iets wat veel mensen niet in muziekstukken omzetten. Experimenteren is van belang,....vind ik. Wat heb je eraan om je telkens maar te blijven herhalen?

Ik ben het helemaal met je eens dat experimenteren heel belangrijk is
Anders blijf je echt hangen
En het kan echt wel eens te gek zijn om voor n nummertje een verschrikkelijk fout effect te gebruiken!
Ik vind wel dat die sustainers heel snel gaan vervelen!
Ik hoor liever een buizenbrul die over gaat in een natuurlijke sustain buizenjank

En tja, van Halen blijf me boeien, zelfs met een minder goed gitaargeluid
Bij van Halen komt het gevoel op de 1e plek en dan pas de techniek en bij Vai volgens mij precies andersom!
Bovendien kan van Halen goede nummers maken.
Vai maakte naar mijn smaak teveel "technische muzikanten-muziek", niet echte songs maar een aaneenschakeling van stukjes muziek vol met gitaarvirtositeiten en kunstjes.

Overigens vond ik Vai op David Lee Roth' "Eat m & smile" wel héééélemaal te gek. De gitaarpartijen en kunstjes pasten geweldig goed bij de songs en zijn gitaarsound was een heerlijke dynamische en pure buizenscheur en geen kakofonie van delay, sustain en allerlei andere effecten zoals hij vaak (teveel) gebruikt!

caliban
23 december 2006, 13:45
Of je een computer of vai laat spelen, ik hoor geen verschil.
Technisch is hij super, maar zijn songs vind ik niet echt songs.
Petrucci is technisch super, maar vind ik dat wel nog gevoel legt in muziek.
Zijn nummers trekken ook op iets en zijn geen totaal ongevoelige composities.

LCH
23 december 2006, 14:38
Of je een computer of vai laat spelen, ik hoor geen verschil.
Technisch is hij super, maar zijn songs vind ik niet echt songs.
Petrucci is technisch super, maar vind ik dat wel nog gevoel legt in muziek.
Zijn nummers trekken ook op iets en zijn geen totaal ongevoelige composities.
De waarheid ligt naar mijn mening in het midden. Ik ben niet een groot liefhebber van Steve Vai, maar wat hij deed met het Metropole Orkest vond ik geweldig. Soms een beetje over the top, maar enkele nummers (Lotus Feet!) waren vól emotie en expressie.

Bovendien vind ik iets als Eruption van Eddy van Halen ook weinig muzikaal. 't Zelfde als wat jij van Steve Vai vindt: technisch hartstikke goed maar weinig harmonieus e.d.

Daarom ben ik ook meer een liefhebber van Brian May en Mark Knopfler. Die verstaan m.i. de kunst van het 'niet-spelen'. Je hoeft namelijk niet elke milliseconde te vullen met megahard gitaargeraas zoals Vai en Van Halen wel eens doen. :satisfie:

Braindead
23 december 2006, 18:14
nou, soory hoor, maar om Mark Knofler en Brain MAy nou in 1 zin te noemen...... VOlgens mij zit daar nog een wereld van verschil tussen.

DarknessAwaits
23 december 2006, 20:04
nou, soory hoor, maar om Mark Knofler en Brain MAy nou in 1 zin te noemen...... VOlgens mij zit daar nog een wereld van verschil tussen.

Ja, maar de overeenkomst zoals LCH die opmerkt is dat ze beide weten wanneer ze stil moeten zijn. Evenals Bush en Clinton in 1 zin genoemd mogen worden als de president van de V.S., mogen ook zij dat dan ook.

Anders Destium
25 december 2006, 10:59
Wat een gemiep over verschillende gitaristen hier weer zeg, die is God en de ander is stom.... Gaap.

Ik ben wel benieuwd naar de Mark III, de 5150 combo die ik had vond ik super!

Marcellus
25 december 2006, 23:31
Het is inderdaad weer raak. Ikzelf heb nog nooit op een 5150 gespeeld maar ik ben wel benieuw want ik vind het geluid van Van Halen wel vetjes. Overigens heeft hij veel gedaan voor de ontwikkeling van de gitaar en daarom zou het mij ook niets verbazen als hij weer eens wat probeert en een mooi product op de markt brengt

Hell's Engl
29 december 2006, 22:21
Hier foto's van 30-09-2006

Maar d'r staat toch nog 'n Marshall op de grond....

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_49.jpg

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_65.jpg

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_61.jpg

Killer Boots man!!!!
http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_62.jpg

jerome
30 december 2006, 00:58
Hij had er zin an zo te zien!
Jezus ik wou dat ik er bij geweest was....

Punkrockerke
30 december 2006, 01:21
Maar d'r staat toch nog 'n Marshall op de grond...
Jup, en dat ziet er bijna 100% zeker een JCM900 Hi gain dual reverb uit...

Hell's Engl
30 december 2006, 08:14
Jup, en dat ziet er bijna 100% zeker een JCM900 Hi gain dual reverb uit...

Ik ben niet zo'n Marshall-kenner.. maar je zou wel 'ns gelijk kunnen hebben..

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_02.jpg

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_35.jpg

http://home.casema.nl/famkvdgroep/vanhalen/gathering/ninnworx_evh_63.jpg

jerome
30 december 2006, 10:48
Jup, en dat ziet er bijna 100% zeker een JCM900 Hi gain dual reverb uit...

Is volgens mij ook de enige die aanstaat.....