PDA

View Full Version : Fame ms58



outside
12 december 2006, 18:13
Iemand ervaring met deze microfoon? Is duidelijk een copy van de shure sm58 (zelfs de naam :) ). Komt de kwaliteit ervan in de buurt? Is die beter dan de micro's in zijn prijsklasse?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start%3B?SKU=PAH0002981-000&ProductUUID=0

Han S
12 december 2006, 18:50
Ik heb eens een Fame condensatormicrofoon uitgeprobeerd, die zag er uit als een dure Neumann, maar klonk echt rampzalig slecht.

heavy-metal-thunder
12 december 2006, 19:40
Ik heb eens een Fame condensatormicrofoon uitgeprobeerd, die zag er uit als een dure Neumann, maar klonk echt rampzalig slecht.

tja, appelen met peren vergelijken, hé!

Ik heb zowel de SM57 en 58 met MS 57/58 vergeleken en ik hoorde eigenlijk geen verschil. Natuurlijk, HanS vind die Shure's al niets, dus gaat de Fame zeker niet beter scoren. Ik spreek me dus echt niet uit of een Shure nu al dan niet een kut-microfoon is, hé (alleen al door de vorm is vb de Sennheiser E906 dat niet :-) ), ik zeg gewoon dat Fame niet echt moest onderdoen. Waardoor hij prijs/kwaliteit beter scoort.

Han S
12 december 2006, 20:19
Ik ben idd geen grote fan van Shure microfoons, ik heb Audio Technica microfoons van €25 die het beter doen. De SM58 is wel behoorlijk foolproof, dus voor iemand als Roger Daltry de meest geschikte microfoon.

Ik beweer op per sé niet dat het een slechte microfoon is hoor, maar voor die prijs is er zo enorm veel te koop en veel daarvan is gewoon klankmatig beter (en dan heb ik het over de SM57/58.

Ik zag bij Action een dynamische SM58 clone voor €0,98, misschien klinkt die ook nog niet eens slecht, ik kocht vijf koptelefoons voor €1.39 per stuk en die klonken zeker niet slecht, je weet het nooit hé?

Roman
13 december 2006, 08:56
Een mic voor nog net geen euro? wtf

Ic3gl0vE
18 december 2006, 16:13
ik had bij de wibra een sm58 clone voor 1 euro maar die is waardeloos hoor