PDA

View Full Version : peavey Windsor



Orpheo
12 december 2006, 18:05
wie kent 'm? een 1 kanaals amp, high gain input, low gain input, en diverse filters. je kan met n draaiknop vermogen verlagen, en daarmee ook voicing. ik heb 'm net getest bij feedback, en boy oh boy oh boy wat ben ik nu blij! :D dat ding klinkt echt LEKKER! ballen in overvloed, lekker ronde tone. van milde gain naar echte HIGH gain, en van sprankelend clean tot dikke vette clean. Het karakter van je gitaar laat dat ding prachtig horen, en dat vor 430 euro! kortom: wil je een veelzijdige amp, maar wel 1 kanaals; hoppa, peavey!

Helter Skelter
12 december 2006, 18:22
ik had al wat geruchten over de Windsor gehoord

hoort voor mij absoluut in de categorie 'die moet ik zeker een keer aan de tand voelen'

BLOK182
12 december 2006, 18:25
Zo goedkoop? Niet verkeerd! Heb em ook zien staan maar niet het prijskaartje bekeken, was er voor andere dingen:p

Orpheo
12 december 2006, 18:31
het is dat ik al 2 singlechannels heb, maar anders... ik heb 'm niet eens met de bognerkast getest, maar met zijn eigen kast. ik denk dat ie met de bogner 412 NOG beter klinkt. ik weet overigens geen specs over de kast of amp.

BLOK182
12 december 2006, 18:33
http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/list/cat/397/begin/1/WindsorSeries.cfm

Wat me wel al in de winkel opviel: de knoppen mogen direct vervangen worden door chickenheads o.i.d., zijn best lelijk:p Nog ff die plastic inputs vervangen door mooie degelijke chromen inputs, en het wordt nog wat:-)

Helter Skelter
12 december 2006, 18:42
nice specs...

vooral de schakelbare loop is handig voor een eenkanaler :satisfie:

AART
12 december 2006, 18:51
ik wil nu echt de valveking en dat ding eens snel gaan testen.

zeppo
12 december 2006, 23:37
Wel cheap: in DE zie ik m voor 495
EN op de site van Feedback zie ik m nog niet. net binnen zekr?

Squier4ever
12 december 2006, 23:40
had ik zaterdag in keulen willen testen, helaas was het testhok de hele dag gevuld met van die wannab33 n00bs die dachten dat ze lekker metal konden spelen op een fender amp (lees blues deville) :o

BLOK182
12 december 2006, 23:45
Ach, ik heb met HSD eens opgetreden met een Ibanez Tubeking en een Fender Twin, en dat klonk bruut:p

Squier4ever
12 december 2006, 23:52
mja maar die sukkels hadden geen pedaal ervoor liggen :o:o
en ik wou gewoon lekker gassen op die windsors en ook nog ff een ac30 probieren, lang niet meer gehoord die dingen

BLOK182
13 december 2006, 00:11
Heb daar een tijd terug nog een VHT Deliverance opengetrokken, man man man wat een lekkere amp! En die Diezel VH4 blijft ook een graag gehoorde amp:-) WEl een beetje a-relaxed hoe je er geholpen wordt, soms ben je een koning, en soms krijg je geeneens een standaard Fender in handen...

gerrekat
13 december 2006, 08:32
ik vond hem vrij belabberd klinken eerlijk gezegd....

BLOK182
13 december 2006, 10:19
Misschien een kwestie van instellen...na een hoop draaien haalde ik er 1 lekkere sound uit, maar dan was het wel hard werken geblazen op je gitaar, de compressie die Engl's makkelijk bespeelbaar maakt was daar niet aanwezig:p

gerrekat
13 december 2006, 10:27
ik hou normaal best van peavey's maar vond dit geen uithangbord, hete nige dat voor de amp pleit is dat hij zo goedkoop is.

BLOK182
13 december 2006, 10:41
Oh je had het over de windsor? Ik dacht dat je het over de VHT Deliverance had!

gerrekat
13 december 2006, 12:42
nee ik had het over de peavey.

Hallie
22 mei 2007, 19:50
is er wel clean geluid uit te krijgen? de inputs zijn low gain en high gain. en verder zie je geen "gain" knoppen. alleen preamp volume, 3 bands EQ, resonance, pesence, texture (class A , A/B)

als iemand het kan uit leggen, graag

Hallie
22 mei 2007, 19:51
XLR microphone-simulated output

wat bedoelen ze hiermee?

marc_o
22 mei 2007, 21:54
Ziet er weer tof uit allemaal, het houdt maar niet op ook, die stroom leuke versterkers voor weinig €€€€€€.......

De heb-lijst wordt wel een beetje lang op deze manier...

Hallie
22 mei 2007, 23:24
is er wel clean geluid uit te krijgen? de inputs zijn low gain en high gain. en verder zie je geen "gain" knoppen. alleen preamp volume, 3 bands EQ, resonance, pesence, texture (class A , A/B)

als iemand het kan uit leggen, graag

niemand?
n_n

Negative K3 fan
23 mei 2007, 01:34
fascinerend, die texture knop

preamp volume = gain knop

en ja, hij kan wel clean]

xlr microphone simulated output is een line out met een filter ertussen wat de sound een beetje oppept, een ampsignaal recht in een mengtafel klinkt niet goed.

marc_o
24 mei 2007, 20:05
Ik heb vandaag de 100 watt top uitgeprobeerd en ik vond 'm echt niet in orde, een hoop ongedefinieerde herrie, nergens lekker soepel en feitelijk niet echt clean te krijgen, want met de gain op 2 met een USA reissue 62 strat stond ie feitelijk al te grommen, dus met een humbucker gaat ie dan al zingen.

Het leek wel of er een flinke compressor van niet al te beste soort op het geluid stond en met de gain verder open werd ik ook al niet blij.
Uiterlijk is echt wel mooi, maarja, dat is maar een buitenkantje. Ik zeg: jammer.


Voor dat geld is er veel beter spul te krijgen en ook bij Peavey, zoals de Valve King-reeks, die toch echt véél beter is. De boost vond ik ook niet lekker, maakte het donkerder en iets meer smeuig, maar niet echt veel harder ofzo.

Jim Haagmans
10 december 2007, 17:57
Sorry voor het bumpen, maar ik zag dat deze amp nu op thomann.de staat voor 368 euro. Ik ben sowieso gek van éénkanaals amps en ja voor dat geld een volledig buizen 100 watt éénkanaalsamp is wel heel cool. Stond ook een bundeltje op thomann dus die peavey windsor en de harleybenton 2x12 V30 voor 550 euro ofzo.. das dus echt geen geld.

maar ik een beetje gekeken op youtube, en ik zie eigenlijk geen filmpje waar er een clean uitkomt? gaat dat fatsoenlijk? is er iemand die de amp echt hééft en hem al eens gegigd heeft enzo. Want als het wel mogelijk is ben ik voor weinig geld klaar met dromen :)

Lexvandoef
10 december 2007, 19:28
Sorry voor het bumpen, maar ik zag dat deze amp nu op thomann.de staat voor 368 euro. Ik ben sowieso gek van éénkanaals amps en ja voor dat geld een volledig buizen 100 watt éénkanaalsamp is wel heel cool. Stond ook een bundeltje op thomann dus die peavey windsor en de harleybenton 2x12 V30 voor 550 euro ofzo.. das dus echt geen geld.

maar ik een beetje gekeken op youtube, en ik zie eigenlijk geen filmpje waar er een clean uitkomt? gaat dat fatsoenlijk? is er iemand die de amp echt hééft en hem al eens gegigd heeft enzo. Want als het wel mogelijk is ben ik voor weinig geld klaar met dromen :)

Mijn advies, koop voor dat geld een ouwe london city 1 kanaals top, en dan nog die hb 2x12 met V30. Ben je net zo veel geld kwijt, maar heb je een betere versterker, die wel clean gaat.

LP_CL
10 december 2007, 19:59
bah, ik ben niet zo zot van 1 kanaals amps. 2 kanalen is toch wel een minimum voor mij.

Lexvandoef
10 december 2007, 20:28
bah, ik ben niet zo zot van 1 kanaals amps. 2 kanalen is toch wel een minimum voor mij.

Bij mij is het juist andersom, ik wil graag wel een goeie 2/3/4 kanaals, maar ik ben nooit echt tevreden met alle kanalen, dus heb ik nu weer 2 leuke 1 kanaals, die ik wel alle 2 mee sleep naar gigs :hippie: