PDA

View Full Version : MXR Zakk Wylde overdrive pedal



hansies
12 december 2006, 13:37
Wie kent deze MXR Zakk Wylde overdrive pedal,
hoe klinkt ie en wat doet hij allemaal,
dank u
Hansies

Elixir
12 december 2006, 13:55
Op de dunlop site kun je sampletjes beluisteren... Het pedaal is echt gemaakt om een JCM800 (of andere buizenversterker) een boost tegeven.

rocker_71
12 december 2006, 17:41
Hier (http://www.musiciansfriend.com/product/MXR-ZW44-Wylde-Overdrive-Pedal?sku=151118)staan ook 2 geluidfragmentjes.
Let op: itt je zou verwachten van ome Zakk is dit niet een hele erg wrede distortion pedaal. Het is een overdrive pedaal. Meer in de trant van een tubescreamer en de MXR D+.

Hij zit er wel gaaf uit. Volgens mij ook glow-in-the-dark :hippie:

Ash ketchum
12 december 2006, 17:47
Ik heb het schema van de ZW nagekeken en deze heeft ongeveer dezelfde opbouw als een TS en/of een sd-1. Verwacht dan ongeveer hetzelfde geluid. Overigens heeft de ZW geen mid hump zoals de TS en SD-1.

Nocki
13 december 2006, 19:00
Heb een tijdje terug een ts-9 en een mxr zakk wylde een weekendje mogen gebruiken.

ik persoonlijk was heel erg gecharmeerd van de zakk wylde. ondanks dat je zo'n pedaal echt als booster moet gebruiken kwam uit de zakk ook op het clean kanaal een lekker overdrive. ik vond m heerlijk om mee te spelen.
de ts-9 had dat gevoel duidelijk niet. dis was wat minder vettig en wat sterieler naar mijn gevoel.
de controlls van de zak werkten ook lekker mee met wat ik wou en na even draaaien had ik er een standje uit (alles eigenlijkgewoon op 12) wat zowel op clean als met een overdrive uit mn amp samen goed klonk.

natuurlijk zijn pinched harmonics opeens heel makkelijk al dnek ik dit dit een speciaal model was want ik kreeg alleen op elke 4e noot een pinched. zakk speelt elke noot pinched... :-)

erg leuk pedaal wat ik zeer ook wil hebben. maar dan alleen voor een 2ehands prijs want ik vind m nieuw te duur voor wat ie bied.