PDA

View Full Version : Nieuw: Marshall JTM 60



Aron Maiden
12 december 2006, 11:02
Hallo,
Ik heb gister een nieuwe amp dgekocht,
een marshall jtm 60 de 15"
ik heb hem nieuw gekocht in de winkel, maar hij stond er al een hele tijd dus heeft een tijdje stil gestaan,

Ik heb nu dus een klein probleempje:
Ik was gister dus even aan het spelen en na een half uurtje begon hij een beetje te kraken, en werd het geluid een beetje zachter,

Savonds meteen uitgeprobeerd in de band, en toen eigelijk geen last meer van gehad

weet iemand wat dit is?
ik heb nog wel een jaar garantie maar het zou toch kut zijn als hij gewoon kapot is ofzo..

Groetjes, aron

tabmaniac
12 december 2006, 11:33
misschien is je kabel kapot?
kan hoor, zoiets heb ik ook gehad..

Aron Maiden
12 december 2006, 11:38
Nee dat kan niet, k speelde namelijk met een nieuw snoer die ik er bij kreeg, daarna nog wat andere kabels geprbobeert, aan de kabel licht het dus niet.

Ik kijk ook net op marktplaats en daar staat het zelfde probleem als bij mij

Rormo
12 december 2006, 12:27
No way in hell dat dat ding nieuw is. Als ik me niet vergis worden die versterkers al 10 jaar niet meer gemaakt ('93 of '94). Heb zelf een JTM 30. Heb daar ook problemen mee gehad, maar bij mij viel het volume helemaal weg af en toe. TOen is ie naar de reperateur gegaan. De 'chip' die de stroom over de buizen moet verdelen is toen vervangen en sindsdien doet de versterker het weer. Wordt nu alleen nooit gebruikt door aankoop DLS 50.

ateng
12 december 2006, 12:38
Zeker bij Freekie van muziekhandel Klein gekocht.
Hij staat inderdaad daar al een tijdje en volgens mij zijn het de potmeters wat zowiezo een kwaaltje is bij Marshallversterkers.
Ik hoop voor je dat je voor een leuke prijs heb meegekregen want de prijzen die Freek hanteerd zijn ook heeeel oud.

Baker
12 december 2006, 12:50
Zeker bij Freekie van muziekhandel Klein gekocht.
Hij staat inderdaad daar al een tijdje en volgens mij zijn het de potmeters wat zowiezo een kwaaltje is bij Marshallversterkers.
Ik hoop voor je dat je voor een leuke prijs heb meegekregen want de prijzen die Freek hanteerd zijn ook heeeel oud.

Als ik jou was zou ik echt meteen terug gaan met die amp.
En of nieuwe potmeters eisen, of gewoon geld terug.

Geloof me, als je een nieuwe amp koopt is het echt niet normaal dat de potmeters meteen al kraken.

En laat je ook niet afschepen met een beetje contactspray. Dat help weliswaar tegen het kraken, maar dat is maar tijdelijk en dus uitstel van executie.

Dus. Niet aarzelen, en meteen terug gaan.

Aron Maiden
12 december 2006, 12:57
Zeker bij Freekie van muziekhandel Klein gekocht.
Hij staat inderdaad daar al een tijdje en volgens mij zijn het de potmeters wat zowiezo een kwaaltje is bij Marshallversterkers.
Ik hoop voor je dat je voor een leuke prijs heb meegekregen want de prijzen die Freek hanteerd zijn ook heeeel oud.

Idd bij freek gekocht, hij stond er voor 695,
ik heb hem zelf voor 400 euro mee gekregen, maar ik zal nog wel bij hem langs gaan, teminste als hij het weer zou doen,

Ik ga hem straks nog maar weer even uitproberen en even kijken of hij het weer doet!,

en het was geen splinter nieuwe, maar een demo ofzo

Azrael
12 december 2006, 13:15
Idd bij freek gekocht, hij stond er voor 695,
ik heb hem zelf voor 400 euro mee gekregen, maar ik zal nog wel bij hem langs gaan, teminste als hij het weer zou doen,

Ik ga hem straks nog maar weer even uitproberen en even kijken of hij het weer doet!,

en het was geen splinter nieuwe, maar een demo ofzo

Niet proberen. Direct teruggaan. Dalijk doet hij het een week goed en de volgende week is het weer bagger. Volume drops zijn NIET normaal en kunnen niet door een kapotte kabel komen. Daar wordt je signaal heus niet langzaam iets lager valt. Dat valt hoogstens uit of wordt spontaan flut. Maar niet gelijdelijk , dat klinkt als het opwarmen van buizen maar dan andersom ;)

ateng
12 december 2006, 14:28
Idd bij freek gekocht, hij stond er voor 695,
ik heb hem zelf voor 400 euro mee gekregen, maar ik zal nog wel bij hem langs gaan, teminste als hij het weer zou doen,

Ik ga hem straks nog maar weer even uitproberen en even kijken of hij het weer doet!,

en het was geen splinter nieuwe, maar een demo ofzo
Kijk ff wat je kan regelen met Freek want het is een toffe gozer.
Contactspray helpt inderdaad tijdelijk, geen oplossing dus.
Laat m gewoon nakijken en desnoods laten maken op zijn kosten.

andoni
12 december 2006, 14:38
Bij volumedrops denk ik aan (in volgorde van makkelijk te fixen):

Indien alle lampen mooi branden:
- Vuil in de effects loop sockets,

Indien niet:
- Rotte preamp buis/buizen,
- Bridge rectifier stuk. Dit komt veel voor bij printplaat-Marshalls en is door een tech ook makkelijk en goedkoop te fixen, meestal gewoon een verbinding bijsolderen.

Dat het geluid ook kraakt doet me denken aan een vuile effects loop. Maar ik ben verre van een tech dus het kan best zijn dat de oorzaak ergens helemaal anders ligt, dit zijn gewoon dingen die ik zelf heb meegemaakt of zien gebeuren heb bij anderen.

Agent_Smith
12 december 2006, 14:59
De JTM60/JCM600 schijnen wat problemen te hebben met de printplaat die recht boven de buizen zit (ivm de warmteontwikkeling). Je hoort deze klacht regelmatig. Zelf nooit gehad bij mijn JCM600 top, maar schijnt bij combo's te zijn (geen ventilatie openingen in de bovenzijde?).
Ze worden idd al even niet meer gemaakt, maar 10 jaar is vet overdreven.

Dit lijkt mij gewoon een 2e handsje, dus terug ermee.

Rormo
12 december 2006, 18:02
zoals gezegd heb ik exact hetzelfde probleem gehad. En het wordt steeds erger. Was bij mij al ruim buiten de garantie en kostte me toch mooi 75 euri. Gelijk terug dus en laten nakijken!