PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Tour Reverb



tabmaniac
12 december 2006, 10:39
100 watt, 3 kanaals
op thomann 285 euro
is hij aan te raden?

ColourofFire
12 december 2006, 16:27
100 watt, 3 kanaals
op thomann 285 euro
is hij aan te raden?

Een van de betere/beste ss amps die ik gehoord en gespeeld heb :)

Soulflyhigh
12 december 2006, 18:02
Lekkere versterker. Een van de beste cleans die ik gehoord heb, leuke crunch en een zeer goed lead kanaal. Ik heb er nog een staan maar ik gebruik hem niet meer ivm aanschaf van een 5150 :)

ben vanhoof
12 december 2006, 22:07
Ik heb hem thuis als versterker voorop kamervolume. Is een goede versterker, maar tijdens onze repetities kwam ik wel wat power te kort (tegen een valvestate 2*80). Ik gebruik enkel het clean kanaal (best goed overigens), voor distortion etc gebruik ik mn digitech rp200. Kvond de overdrive van de versterker zelf maar kut klinken.

LPplayer
13 december 2006, 13:58
Voor hoeveel verkoop je je H&K ? :)
Ik speelde op les altijd daarop en dat was wel chill :)
Daarna heb ik ze niet meer echt gezien in winkels.


Lekkere versterker. Een van de beste cleans die ik gehoord heb, leuke crunch en een zeer goed lead kanaal. Ik heb er nog een staan maar ik gebruik hem niet meer ivm aanschaf van een 5150 :)

ben vanhoof
13 december 2006, 16:26
Ik verkoop hem niet omdat ik dan thuis geen versterker meer heb. Mijn lc bulldog staat in het repetitiekot dusja...

ColourofFire
13 december 2006, 17:26
Voor hoeveel verkoop je je H&K ? :)
Ik speelde op les altijd daarop en dat was wel chill :)
Daarna heb ik ze niet meer echt gezien in winkels.


Ze zijn ook uit de productie, ik geloof dat de Matrix 100 de vervanger is.

Op marktplaats zouden ze nog wel te vinden moeten zijn.

Mufftin
13 december 2006, 20:27
waarom kan bram hem dan kopen bij de thomann ;)

ColourofFire
13 december 2006, 21:44
waarom kan bram hem dan kopen bij de thomann ;)

Geen flauw idee, maar hij is in de meeste winkels al meer dan een jaar niet meer te vinden en staat ook niet bij de products op de hughes and kettner site.

Waarsch hebben ze gewoon nog oude...

Soulflyhigh
13 december 2006, 22:57
Voor hoeveel verkoop je je H&K ? :)
Ik speelde op les altijd daarop en dat was wel chill :)
Daarna heb ik ze niet meer echt gezien in winkels.
Even Pm'en

groetjes

tabmaniac
14 december 2006, 10:05
Ik heb hem thuis als versterker voorop kamervolume. Is een goede versterker, maar tijdens onze repetities kwam ik wel wat power te kort (tegen een valvestate 2*80). Ik gebruik enkel het clean kanaal (best goed overigens), voor distortion etc gebruik ik mn digitech rp200. Kvond de overdrive van de versterker zelf maar kut klinken.

ik neem aan dat 100 watt wel genoeg is voor in een bandje, lijkt mij hoor..
met 80 watt transistor kun je het ook makkelijk doen dus:D

Mufftin
14 december 2006, 10:40
idd 100 watt red je makkelijk, mark speelt met een volgens mij 80 watt ding die toen ook in ojeesee stond en ook tehoren. Dennis (attics) speelt met een 80 watt versterker dus kan allemaal makkelijk.

Bins
14 december 2006, 11:08
Ik heb een hele tijd over een Tour reverb top met bijbehorende 4x12 gespeeld. Prima bakkie, zeker voor het geld. Nooit problemen gehad met volume.

tabmaniac
14 december 2006, 11:13
ok dan ben ik eruit!:)
in januari heb ik m als het goed is!:D

ben vanhoof
14 december 2006, 18:07
Als ik over de distortion van de versterker speel heb ik ook geen probleem, maar spijtig genoeg krijg je daar geen metalsound uit. Gewoon te weinig scheur en gain vind ik persoonlijk. Ik speel dus met mn digitech rp200, die blijkbaar enorm wat power van mn versterker wegneemt. Ook met een boss me-50 was dat zo. Mss is het met losse pedaaltjes wel op te lossen...

Mufftin
14 december 2006, 19:21
bram vriend :P ik wil er ook een keer over spelen :P

ColourofFire
14 december 2006, 19:29
Als ik over de distortion van de versterker speel heb ik ook geen probleem, maar spijtig genoeg krijg je daar geen metalsound uit. Gewoon te weinig scheur en gain vind ik persoonlijk. Ik speel dus met mn digitech rp200, die blijkbaar enorm wat power van mn versterker wegneemt. Ook met een boss me-50 was dat zo. Mss is het met losse pedaaltjes wel op te lossen...


0.o een vriend van me zit in een metal/hardrock band en krijgt er echt een goeie metalscheur uit bij alle optredens die ik gezien heb.

tabmaniac
14 december 2006, 20:27
0.o een vriend van me zit in een metal/hardrock band en krijgt er echt een goeie metalscheur uit bij alle optredens die ik gezien heb.

die kan ook pedaaltjes hebben gebruikt..

tabmaniac
14 december 2006, 20:28
bram vriend :P ik wil er ook een keer over spelen :P
O,, en nu ben ik ineens je beste vriend?:P

haha, is goed hoor;)

ColourofFire
14 december 2006, 21:52
die kan ook pedaaltjes hebben gebruikt..

Nee het enige pedaal wat hij gebruikte was een morley wah.

tabmaniac
14 december 2006, 22:27
ok;)

10 tekens

ben vanhoof
15 december 2006, 00:30
Nee het enige pedaal wat hij gebruikte was een morley wah.

Kan best wel, hangt er gewoon van af wat je wil. Hij scheurt idd wel n beetje, maar voor mij niet hard genoeg. Voor acdc etc is hij geweldig (gewone power chords of akkoorden) maar wil je wat palm muten, komt hij gewoon ballen te kort. Ook het crunch kanaal vind ik niet echt lekker klinken, enkel het lead kanaal met de gain in de helft en de master op 3/4 klinkt lekker (met emg 81 in de brug ).