PDA

View Full Version : Nieuwe gitaarfreak



miite
12 december 2006, 07:42
Hallo,
Ik heb deze week voor het eerst een gitaar gekocht, namelijk een GRK40J Jumpstart pakket van Ibanez (zwarte versie).
Ik kan nog totaal geen gitaarspelen maar daar hoop ik verandering in te brengen met behulp van o.a. dit forum.
Ik weet eigenlijk niet goed waar ik mee moet beginnen. Ik zie zo veel op internet staan en zie door de bomen het bos niet meer. Dus tips zijn van harte welkom.

Ik hou van rock/metal, post-grunge muziek en op het moment is 'Breaking Benjamin' mijn favorite band. Maar ook oude rock muziek vind ik mooi zoals led zeplin, UFO, 10 years after en nog veel meer.

Groeten Robert

hendrix2
12 december 2006, 08:12
Welkom,
Ik denk dat het aan te raden is om in het begin zeker niet overhaast tewerk te willen gaan. Dit kan ervoor zorgen dat je later slordig zult spelen.
Als basis zou ik wat simpele akkoorden leren (A,C,D,E,F,G,Am,A7,Asus2,C7,Dm,D7,Em,E7,Em7,G7) dit zijn maar wat voorbeelden, dit vind je op internet genoeg hoor.
Verder zou ik me ook wat bezighouden met rechter en linker hand positie.
Leer tablaturen lezen (als je dit niet kent, leg ik het wel even uit) en zo kan je ook enkele van je favoriete nummers proberen naspelen, en zo blijft het in ieder geval leuk om te doen.
De beginperiode is niet altijd gemakkelijk, en is dikwijls frustrerend, maar doorzetting wordt bijna altijd beloond!
Veel plezier hier!

mvg,
kenneth

iwamoto
12 december 2006, 10:38
wel knap dat je jezelf nu al een gitaarfreak kan noemen, terwijl je pas net bent begonnen, ik ken toch genoeg mensen die na een half jaar er mee gekapt zijn, maargoed, welkom welkom, en veel plezier hier :D

Aradia
12 december 2006, 14:05
Goh iwa wat ben je toch weer motiverend :D ;) Je kan toch een hoop van gitaren weten en van de muziek houden zonder dat je speelt. Ik hou ook al jarenlang van gitaarmuzieken solo's zonder dat ik speelde.

almarvk
12 december 2006, 14:14
Ik hou ook van lekker bier zonder dat ik hetzelf ben...

Pais
12 december 2006, 14:18
wel knap dat je jezelf nu al een gitaarfreak kan noemen, terwijl je pas net bent begonnen, ik ken toch genoeg mensen die na een half jaar er mee gekapt zijn, maargoed, welkom welkom, en veel plezier hier :D

Ik vind mezelf nou het perfecte voorbeeld van hoe snel een ware obsessie kan ontstaan :D Ik heb dan ook medeleven...


Welkom en veel plesier op het forum hier!

miite
12 december 2006, 17:44
bedankt voor de reacties
Ik kan een beetje tablatuur lezen, daar kom ik denk ik wel uit
Ik ga me nu maar een tijd bezig houden met de simpele accoorden.
Om vooral een beetje overweg te kunnen met de rare vinger houdingen :p

@ almarvk: ik moest wel een grote smile om jou reactie.
goed bedacht :D

Cicerooke
12 december 2006, 20:33
Hoikes.
Ik ben ook een beginneling en het enige wat ik je kan meegeven is het volgende!

Ga op les tot je de basis kent.
Zelf studeren gaat,maar dan bestaat de kans dat je jezelf technieken verkeerd aanleert, en probeer die er later maar eens uit te krijgen als je merkt dat uwe 'slechte' techniek je verdere vordering in de weg staat.
Een leraar kan u zekers in begin leren hoe je akkoorden moet pakken,hoe je houding moet zijn enz.

Je zal vermoedelijk ook sneller evolueren dan iemand die geen les volgt.

miite
13 december 2006, 07:37
Bedankt cicerooke voor je reactie
Je hebt helemaal gelijkt denk ik dat je beter kan beginnen met een leraar.
Maar ik heb helaas bij mij in de buurt nog geen leraar gevonden :(
Maar ik blijf wel doorzoeken.

Cicerooke
13 december 2006, 09:47
Anders uitkijken naar een soulmate in je buurt met wat meer ervaring om samen te jammen.
Leer je ook wat van.

iwamoto
13 december 2006, 11:00
Goh iwa wat ben je toch weer motiverend :D ;) Je kan toch een hoop van gitaren weten en van de muziek houden zonder dat je speelt. Ik hou ook al jarenlang van gitaarmuzieken solo's zonder dat ik speelde.
nee ben ik ook wel met je eens, maar ik heb het gewoon al vaak gehoord, that's all, wie weet word onze new guy wel een keiharde gitaarnet legende :D

Pais
13 december 2006, 11:01
Bedankt cicerooke voor je reactie
Je hebt helemaal gelijkt denk ik dat je beter kan beginnen met een leraar.
Maar ik heb helaas bij mij in de buurt nog geen leraar gevonden :(
Maar ik blijf wel doorzoeken.

Toen ik begon, heb ik een lijst gekregen van de leraren bij mij in de buurt van mijn muziekwinkel. Misschien zijn er bij jou dichstbijzijnde muziekwinkel ook leraren bekend.

iwamoto
13 december 2006, 11:37
en is er geen muziekschool in de buurt? meestal helpt dat ook wel met het vinden van een leraar ;)

Aradia
13 december 2006, 13:21
nee ben ik ook wel met je eens, maar ik heb het gewoon al vaak gehoord, that's all, wie weet word onze new guy wel een keiharde gitaarnet legende :D

Hahaha nee maar dat ben ik al dus dat gaat niet haha, neeh geintje maar bedoelde meer te zeggen dat het gelijk zo negatief over komt! Zeker als je begint met spelen kan je niet vaak genoeg horen dat het goed gaat en tips krijgen, ik kan het weten haha

Maargoed gitaarfreak zet em op en leerse!

miite
14 december 2006, 07:41
wie weet word onze new guy wel een keiharde gitaarnet legende :D


Reken maar :p


Vandaag bij te gast in de studio
Miite!!!.. :cooler: de legende van gitaarnet.nl. :rockon: