PDA

View Full Version : Video: Gary Moore - Still got the blues improvisatie



tomswaelen
12 december 2006, 03:22
http://www.youtube.com/watch?v=u5_NRyR1T9Y

Hier is nog een videootje van mij (en mijn nieuwste aanwinst: Fender FMT HH Tele) met een improvisatie over een van mijn favoriete backing tracks...

Er zijn zoals altijd wel wat foutjes en zo, maar er zitten wel een aantal leuke passages in vind ik...

Zoals ik al eens zei; ik ben geen Steve Vai, ik kan een solo van 6 minuten dus ook niet altijd interessant houden :)

Luke-wannabe
12 december 2006, 07:48
Ik weet niet of je tegen kritiek kunt, maar ik vind het niet echt geweldig.
Sowieso zijn je bends vaak te hoog (wil ik zelf ook wel eens last van hebben) en het themaatje speel je ook niet goed aan het eind zeg maar.
En ik zou werken aan mn sound als ik jou was. Want er zitten nu heel erg veel amateuristisch aan horende bijgeluiden enzo in. Je aanslga is ook niet altijd even mooi.

Ik hoop dat dit nou niet aan je gaat knagen ofzo, zou ik lullig vinden :P
Vind je geluid wel tof. Doet me aan Slash denken. Niet mijn geluid maar wel ook eens cool.

Keep up the good work!

ijzerbroot1
12 december 2006, 08:57
Mmmmm....ik vind het eerlijk gezegd wel lekker klinken hoor. Okee, op sommige punten doet het geheel het origineel een pietsje geweld aan, maar daarom heet het denk ik ook een improvisatie toch?
En inderdaad, geluid is op orde, klinkt goed!

tomswaelen
12 december 2006, 13:43
Ik weet niet of je tegen kritiek kunt, maar ik vind het niet echt geweldig.
Sowieso zijn je bends vaak te hoog (wil ik zelf ook wel eens last van hebben) en het themaatje speel je ook niet goed aan het eind zeg maar.
En ik zou werken aan mn sound als ik jou was. Want er zitten nu heel erg veel amateuristisch aan horende bijgeluiden enzo in. Je aanslga is ook niet altijd even mooi.

Ik hoop dat dit nou niet aan je gaat knagen ofzo, zou ik lullig vinden :P
Vind je geluid wel tof. Doet me aan Slash denken. Niet mijn geluid maar wel ook eens cool.

Keep up the good work!

Mja, proper spelen is niet mijn sterkste kant, maar er zijn verzachtende omstandigheden: normaalgezien speel ik met .9's, maar ik denk dat de Fender-snaren op deze (nieuwe) gitaar .10's zijn, want het eelt op mijn vingers was na dit videootje helemaal kapot gespeeld... Dus ik had wat moeite met benden, en de snaren glijden ook niet zo goed als nieuwe... :)

Michel89
12 december 2006, 14:19
maar ik denk dat de Fender-snaren op deze (nieuwe) gitaar .10's zijn, want het eelt op mijn vingers was na dit videootje helemaal kapot gespeeld...

Je zou mijn gitaar (Met .12 snaren) eens moeten proberen, dan kenne we helemaal lachen. :cooler:

Maar ik vond het wel best goed hoor. Er zaten goede stukjes in en mindere, maar hey, zoals Ijzerbroot zei, tis improvisatie. Kzal niet beweren dat ik het beter kan. :)
Toon klonk lekker, tenminste, voor dit soort muziek..

Hoelang speel je al?

Rutger
12 december 2006, 14:29
leuk stukje :)

tips:
breng iets meer variatie in ritme en snelheid
probeer je bends ook te vibreren

tomswaelen
12 december 2006, 15:15
Je zou mijn gitaar (Met .12 snaren) eens moeten proberen, dan kenne we helemaal lachen. :cooler:

Maar ik vond het wel best goed hoor. Er zaten goede stukjes in en mindere, maar hey, zoals Ijzerbroot zei, tis improvisatie. Kzal niet beweren dat ik het beter kan. :)
Toon klonk lekker, tenminste, voor dit soort muziek..

Hoelang speel je al?

Ietsje meer dan 4 jaar denk ik. Ben laat begonnen, ik word binnen 3 maanden 26...

Rick trodat
17 december 2006, 20:24
Talent heb je wel. Je snelheid is dik in orde. Dat je bends iets te hoog zijn is een kwestie van het nummer vaak spelen. En goed luisteren. Dit nummer is ook lastiger dan menig mens denkt. Bij de herkenbaarste lick is ook bijv. de eerst bend een halve stap, de andere twee een hele stap.

tomswaelen
17 december 2006, 20:29
Talent heb je wel. Je snelheid is dik in orde. Dat je bends iets te hoog zijn is een kwestie van het nummer vaak spelen. En goed luisteren. Dit nummer is ook lastiger dan menig mens denkt. Bij de herkenbaarste lick is ook bijv. de eerst bend een halve stap, de andere twee een hele stap.

Ben je daar zeker van? Ik dacht eerst een halve bend, dan een hele, en dan weer een halve... Niet?

Nu ja, zo speel ik het, maar het laatste deel speel ik niet zoals hem, heb ik gemerkt...

Rick trodat
17 december 2006, 20:57
Wacht ff ik speel em ff.

Nee, het is een halve, daarna een hele en dan nog een keer een hele.

Dit nummer moet je ook eigenlijk eerst oefenen zonder bends(klinkt raar) maar is wel zo. I.p.v. benden schuif je je vinger twee plaatsen op(een hele noot). En een plaatsje voor een halve noot.

Dan hoor je echt pas dat je goed zit.

tomswaelen
17 december 2006, 22:59
Wacht ff ik speel em ff.

Nee, het is een halve, daarna een hele en dan nog een keer een hele.

Dit nummer moet je ook eigenlijk eerst oefenen zonder bends(klinkt raar) maar is wel zo. I.p.v. benden schuif je je vinger twee plaatsen op(een hele noot). En een plaatsje voor een halve noot.

Dan hoor je echt pas dat je goed zit.

Ik weet wel wat je bedoelt hoor :)

En je hebt gelijk, die bends zijn anders, maar ik speel het gewoon anders, de nootkeuze is hetzelfde (zelfde toonladder)... Bij hem klinkt het wel beter ;)

nopster
18 december 2006, 09:46
Dit nummer moet je ook eigenlijk eerst oefenen zonder bends(klinkt raar) maar is wel zo. I.p.v. benden schuif je je vinger twee plaatsen op(een hele noot). En een plaatsje voor een halve noot. Dan hoor je echt pas dat je goed zit.

Als je zuiver je bends kan spelen dan speel je die toch gewoon zuiver...
Ik ga er toch vanuit dat je op den duur zuiver je bends speelt zonder telkens te moeten vergelijken met de volgende frets.

Rick trodat
18 december 2006, 10:52
Als je zuiver je bends kan spelen dan speel je die toch gewoon zuiver...
Ik ga er toch vanuit dat je op den duur zuiver je bends speelt zonder telkens te moeten vergelijken met de volgende frets.

Ja, dat is wel zo, maar als je bends niet helemaal loepzuiver zijn, is het een handige tip