PDA

View Full Version : Boutique overdrive pedals



MizZoo
11 december 2006, 22:44
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een overdrive pedaaltje, en ik denk toch dat ik voor een boutique pedaaltje ga. Nu heb ik de pedaaltjes die me wat leken even op een rij gezet:

Fulltone Fulldrive (ong. €230, en waarsch. iets boven mijn budget, maar toch)
Barber LTD (ong. €150)
Menatone Red Snapper (ong. €215)
Electro Harmonix Hot Tubes (ong. €200)
TC Electronic Vintage Overdrive (ong. €200)

Ik ben op zoek naar een warme, ronde, beetje bluesy overdrive, die ik waarsch. gebruik voor een mooi randje, of net ietsje meer dan een randje, maar ik ga 'm in ieder geval niet gebruiken voor scheur. Heeft iemand ervaring met 1, of meerdere van deze pedaaltjes, dan hoor ik dat graag. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

als je van mening bent dat het beter is om een pedaaltje als de TS9/808, of Boss OD/BD te gebruiken, laat het dan ook ff weten.. :satisfie:

Dweezman
11 december 2006, 22:49
welke amp gebruik je? En gitaar?

hoofd
11 december 2006, 22:52
Heb je al wat pedaaltjes geprobeerd, en zo ja, welke? En wat vond je goed/slecht..

jemke
11 december 2006, 23:31
ga alsjeblief, alsjeblief ook eens MI audio Bluespro proberen of een Rat, kosten nauwelijks meer dan een Bossje maar hele mooie klanken, en de Rat is verre van Bou-tique maar is echt fijn.

Testen, testen en nog eens testen, liefst allemaal langseen. Kom gerust eens langs:)

strat58
11 december 2006, 23:51
ga alsjeblief, alsjeblief ook eens MI audio Bluespro proberen of een Rat, kosten nauwelijks meer dan een Bossje maar hele mooie klanken, en de Rat is verre van Bou-tique maar is echt fijn.

Testen, testen en nog eens testen, liefst allemaal langseen. Kom gerust eens langs:)

Hoi ik heb na jaren met een TS9 een MI Audio Blues Pro gekocht en daar ben ik erg tevreden over, zou hem zeker meenemen in de test als je pedalen uit gaat proberen. Voordeel van de Blues Pro hij heeft niet zo irritant middengebied en is dus opener van klank.
Peace Strat58

jemke
12 december 2006, 00:02
Volledig mee akkoord!

mesadude
12 december 2006, 00:45
een rat is niet echt een bluesy overdrive..
de Bluespro kan'k alleen maar be-amen.
de TC vintage gaat je ook zeker je ding geven..
ook de voodoolab sparkle-drive zeker testen..
de hottubes gaat al teveel geven. red snapper gaat ook die cream niet geven die je zoekt..

een banzai coldfusion kan ook werken, en als je'm ergens vind, zιker de Vox Big Ben checken..

de fulldrive vind'k persoonlijk ni veel aan, maar er zijn veel mensen die'm wιl apprecieren..
LTD heb'k nooit getest.

heel belangrijk is je amp ook..
als je een lekker warme amp hebt die snel overstuurt kan je mss simpel met een boostertje werken

Hydra
12 december 2006, 08:22
van jouw keuzes heb ik alleen de barber nog nooit gehoord maar in mijn line up was iig de fulltone de "warmste" van allemaal.. voor scheur vind ik hem minder maar voor dat randje is die wel erg ok...

Ootsfield
12 december 2006, 10:11
Als je dan toch de Barber uitprobeerd, probeer dan ook de Barber Direct Drive, die ook zo'n 150 kost.
Deze gebruik ik ook en ben er zeer, zeer tevreden over!
Heb jaren een TS9 gebruikt en van alles en nog wat tussendoor, maar de Barber Direct Drive is echt te gek!

joesman
12 december 2006, 11:34
heb onlangs de barber ltd gekocht en ben er helemaal wild van, heerlijk transparant en ideaal voor meer bluesy dingen, zeker proberen!!! heb ook de blues pro, maar die kleurt het geluid wat donkerder,wat dan bij lead soms weer heel mooi kan zijn!
wat ook nog es heel leuk is aan de ltd,is dat wanneer je bijtrapt op een hoger gainpedaal,dat hij zorgt voor meer definitie.
plus natuurlijk valt de prijs ook nog es goed mee!

joesman
12 december 2006, 15:12
vergeten te zeggen dat ik al de pedalen die je opnoemt reeds getest heb buiten de electro harmonix en de ltd was voor mij veruit het beste
ik heb mijn fulldrive II zelfs verkocht ondertussen

MizZoo
12 december 2006, 16:21
welke amp gebruik je? En gitaar?

Fender American Strat en Roland Jazz Chorus 85- een oude, klinkt prachtig clean, maar ben niet echt tevreden over de distortion.

Ik heb nog niets getest, voornamelijk omdat de meeste boutique pedaaltjes niet echt in mijn buurt verkocht worden.. behalve Feedback, wat toch al snel ruim 3 kwartier rijden is en aangezien ik nog 15 ben ben ik geheel afhankelijk van pa's goede humeur ;). Bovendien heeft feedback de barber niet, en die zou ik toch wel graag willen proberen, aangezien het een een mooie prijs is en er veel goeie reacties over zijn..

BLOK182
12 december 2006, 17:51
Hier nog een bevestiging voor de MI Audio blues pro, heb zelf ook een hele serie (boutique) pedaaltjes getest en hij staat zeker zijn mannetje, ook bij (veel) duurdere pedalen. Max guitars in Den Haag heeft een hele hoop overdrives liggen...

Roel
19 december 2006, 17:36
+1
Niets mis met de BluesPro. Is gewoon een boutique-pedaal voor een Boss-prijsje.
De MI Audio Blueboy deLuxe zou ik ook eens proberen. Deze kost volgens mij iets van 135 euro.

DREAMMACHINE
19 december 2006, 18:51
....ga eens langs bij erik vd. haar en test daar wat, zat te leveren!....