PDA

View Full Version : Speaker- of gitaarkabels van PODXT naar versterker



Noid
11 december 2006, 22:22
Weet niet of dit hier hoort, of bij moderne versterkers (bij gebrek aan de categorie "Modelling"). Maar ja, ik post het hier en laat de moderators maar beslissen.

Ik heb een PODXT live en sinds van 't weekend een Crate Powerblock. Da's een zeer compact 2 * 75 watt stereo versterkertje.

http://guitare.playback.fr/produits/CRATE/images/CPB150_0.jpgIs nu een aanbieding bij feedback en leek me zeer geschikt voor de POD.

Ik sluit nu de POD via de line out (L en R) met 2 gitaarkabels op de Line in (L en R) van de Crate. @ * 12"er achter en spelen maar. Dat zo'n klein ding zoveel herrie kan schoppen zeg!

Komt een vriend van mij en vraagt of ik voor tussen die Line Out en Line In niet beter speakerkabels kon gebruiken. Leek hem beter voor de signaal overdracht. We kwamen er niet uit. Iemand die weet wat ik het beste kan doen: gitaarkabels of speakerkabels?

By the way: weet iemand ergens op het internet een NL-talig modelling forum?

harrie-beton
11 december 2006, 22:38
Voor een waslijn gebruik je een waslijn.

line signaal is zwak en daarvoor line kabels gebruiken. Een speakersignaal is krachtig genoeg om een lampje te laten branden, gebruik dan speakerkabels. Speakerkabels zijn NIET afgeschermd. Je kunt wel linekabels tijdelijk als speakerkabels gebruiken, niet andersom. Linekabels branden door bij te grote belasting.


Ben zelf die-hard modeler maar ik ken geen nederlandstalig forum.

Noid
11 december 2006, 22:54
@Harrie: dank voor je snelle reactie. Logisch eigenlijk. Is er nog een speciaal merk/type kabel wat je aan kan bevelen? Moeten mono kabels zijn met aan beide kanten 6,5 mm jacks en het liefst redelijke lengte, zodat de pod op de grond kan staan en de versterker redelijk wat meters achter me.

So wie so dank, ik heb al redelijk wat info gehaald uit andere post van jou en je website!

wille525
18 december 2006, 21:28
Haha, ik gebruik nu ook de Powerblock in combinatie met mijn POD XTL en Marshall 4x12 Vintage. Gewelding! Sterker nog, voor de zekerheid heb ik er een tweede bijgekocht (je weet maar nooit). Voorheen speelde in op m'n Marshall JCM800 2204-top, maar die heb ik sinds mijn nieuwe aankoop niet meer aangehad.

Wat betreft de POX XTL in combinatie met de Powerblock...je moet wel de speaker-simulation uitzetten....tenminste wanneer je over een gitaarkast speelt.