PDA

View Full Version : Verschillen tussen gitaren - verschillen tussen spelers



Guinness
20 december 2002, 10:54
Hier een topic over verschillende types gitaren en de soort spelers die erbij horen. Natuurlijk zeer generaliserend.

IBANEZ

Ibanezspelers hebben hun gitaar meestal erg hoog hangen en spelen met op de klassieke mannier met de duim voor de middelvinger op de hals. En men is heel erg geinterreerd in snelle technische loopjes en arpegio's e.d. Komen klaar op Steve Vai. Daarnaast geldt voor ibanezspelers dat hun haarlook even belanrijk zo niet belangrijker is dan hun spel. Ibanezspelers zijn ijdel. Geven niet om vintage en houden van het nieuwste van het nieuwste. Zetten hun auto iets vaker in de wax als andere mensen. Houden trouwens ook van snelle uitgebouwde auto's net zoals van snel spelen. Hun vriendinnen zijn bij voorkeur blond. Gaan alleen naar een discotheek voor de vrouwen.

GIBSON

Gibson spelers hebben hun gitaar op hun knieen hangen, met de duim over de hals en zijn meer in de pent min. En duwen en trekken flink aan de snaren. Zijn toch meestal de iets ruwere / stoerdere gasten. Houden van bier. Haten discotheken en rijden graag in zo'n amerikaanse pick up truck als ze het konden betalen. Marshall is heilig vooral de jcm 800 en scheurt dan ook als een wit gloeiende hoogoven. Hebben een echte Zippo in de achterzak. Moeten niks hebben van een Octotonische toonladder want niks klinkt toch zo goed als een pentatonische mineur. Dit spelen ze ook als de beste. En ze lopen ook graag rond in een geruite houthakkersblouse. Horen totaal niks in Steve Vai en vinden het een aansteller. Dat deze vent na al die jaren er nog niet achter is dat pentatonisch mineur de best klinkende toonladder is snappen ze niks van.

FENDER

Fenderspelers (strat) zijn meer alround dan gibson spelers. Zitten zo,n beetje tussen de ibanez en gibson in qua spel dan. Ze houden van nostalgie en moeten meestal niks van modelling amps en dergelijke hebben. Lopen meestal in een afgeleefde spijkerbroek rond en zijn de toch de iets artistiekere (alto) types. Hebben een goede theoretische muziekkennis en weten precies welk akkoord waar gespeeld moet worden. Staan open voor andermans ideeen. Geven niet zoveel om uiterlijk. Functionaliteit is belangrijker dan de looks, daarom is voor hun dan ook niks mooier als spelen op een totaal afgeragde maar technisch 100% in orde fender. Hebben vaker HBO (alpha) als Mavo afgemaakt. Effectpedalen zijn bij voorkeur heel vintage en zijn ook totaal afgeragd. Met deze mensen kun een prettig gesprek voeren over de diepere dingen des levens onder het genot van een pilsje of een glas wijn. Roken daarbij graag een jointje. Gaan ook niet graag naar een discotheek. Auto is meestal een oude jappanner met rommel op de vloer. Ach als het maar rijdt. Versterker hoeft niet zozeer te scheuren als je maar duidelijk kunt horen wat je speelt. Steve Vai is alleen maar leuk om er nieuwe ideeen mee op te doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-12-20 10:57 ]</font>

michielv
20 december 2002, 11:01
Ha, kijk, nu zie ik waarom ik niet goed kan kiezen tussen een gibbo en een fender:

ik hou van die vette scheur maar rij in een oude toyota met rommel op de vloer ...

Is waarschijnlijk de typering van een telecaster-speler :wink:

BLOK182
20 december 2002, 11:02
Je kan zeggen wat je wil, maar ergens klopt het wel, enne, zet mij maar in de Gibson groep :wink:

Mithrandir
20 december 2002, 11:12
Van dit soort dingen krijg ik nou last van MPS, ik pas een beetje in alle drie de groepen maar in geen 1 helemaal.

jcder
20 december 2002, 11:12
2 x Fender-strat, 1x tele allen USA, Fender twin R. Universiteit (wiskunde, is duidelijk beta), Jack Daniels, nooit wijn, geen jointje en een Audi A6.... maar uitzonderingen zullen ongetwijfeld jou regels bevestigen .... prettige kerst !

nilfisk
20 december 2002, 11:14
yupz, gibson gang voor mij :razz:

Ash ketchum
20 december 2002, 11:54
Klopt helemaal nix van, ik speel op een gibson en geloof me, klopt helemaal nix van.

nilfisk
20 december 2002, 11:59
jah, dat zeg je nu wel ash, maar wij weten nu allemaal hoe jij in elkaar zit :grin:

Ash ketchum
20 december 2002, 12:22
Wat doet de cd Passion and warfare van Vai in m'n collectie? waarom kan ik de intro van Crossroads spelen?En waarom lees ik gti tuning en design?waarom is m'n favoriete auto een 911? en waarom rook ik af en toe een jointje!?!?!?!?En waarom ben enorm vaak in de discotheek?
Je kan niet iedereen in een hokje stoppen hoor!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ash ketchum op 2002-12-20 12:27 ]</font>

Anders Destium
20 december 2002, 12:48
Je idee van generaliseren is een leuk initiatief.

Echter:

- Er staat helemaal niet bij dat Ibanez-spelers ook niet van disco's houden :wink:
Ik vind het amusant om te zien dat je deze subgroep in de hoek van het proletariaat probeert te duwen, helaas zonder resultaat.

-Er zijn ook Ibanezspelers die bij bier denken aan Leffe, Grimbergen, Westmalle of Chimay, en bij een mooie vrouw aan een intelligente roodhaar. Op het gebied van auto's gaan ze niet voor lompe Duitse bullebakken maar voor de tijdloze schoonheid van Italiaanse volbloedmerken als Lancia en Maserati (het liefst zo onopvallend mogelijk, en daardoor des te mooier :smile: )

-Vallen op blonde vrouwen is burgerlijk (en daar schaal ik eerder Fendermensen onder). Een Fenderliefhebber heeft een station en een hond.

-Wat voor Fenderspelers geldt zal waarschijnlijk ook voor de andere twee groepen gelden: gemiddeld hoger dan gemiddeld opgeleid (en het is eerder HBO DAN Mavo! gaaf taalpuristen :smile:)

-Ik ben blij dat je de volgende groep nog niet hebt genoemd:

PAUL REED SMITH:

Een gitaar is niet om op te spelen maar om mee te patsen, deze hangt dus het liefst in de woonkamer goed in het zicht (en zeker niet in de buurt van een versterker). Als andere mensen vragen of je wat voor ze wil spelen blaf je ze af met de mededeling: Dat zou zonde zijn voor mijn PRS (in het geval dat ze dat nog niet genoeg doorhadden). Deze gitaarbezitters (spelers zal ik ze niet snel noemen) zijn het liefst meester in de rechten of commercieel econoom, en verliefd op getallen met meerdere digits. Ze vallen op vrouwen waarvan ze weten dat ze goed in de slappe was zitten (uiterlijk is iets minder belangrijk), en de vrouw moet het liefst zo incapabel en incompetent mogelijk zijn. Dit leidt tot het vaak uitspreken van het o zo typerende "Het geeft niet hoor, popje, kan je niets aan doen"

Het moge duidelijk zijn dat mij er alles aan gelegen is ooit te behoren tot deze elitegroep der PRS-bezitters :grin:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2002-12-20 12:51 ]</font>

Guinness
20 december 2002, 13:05
Dit is leuk.

Als andere mensen met nog meer merken komen.
BC RICH is zo'n leuke denk ik, en dan die vooral met de punten.

Wie durft deze open deur in te trappen? Ik wil vooral zeggen dat gitaren voor mij vrouwelijk zijn en gitaren met punten vind ik niet vrouwelijk...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-12-20 13:10 ]</font>

ArpeggioKing
20 december 2002, 13:13
ESP gitaren

Esp bezitters zijn meestal langharige scandinavische beesten. Ze schreeuwen en drinken veel bier.Extreem snelle rifs en palmmuting zijn voor hun geen probleem. als je vraagt wat een mineur pentatonische lick is dan denken ze dat het een soort worst is.

waar dit op slaat?. weet ik niet.
Je kunt niet naar aanleiding van een merk zeggen wat voor soort persoon het is. ik zelf heb een esp en ik vind malmsteen supergeil en ik heb een hekel aan death metal ( no offense ) dus dat past ook niet bij esp. waarom ik dan een esp heb? OMDAT IE LOMP GOED SPEELT!

Negative K3 fan
20 december 2002, 13:40
En wat voor mensen zijn de customised/custom build gitaren dan?>

hoofd
20 december 2002, 13:57
Dat zijn mensen die weer zo nodig anders moeten zijn dan andere, terwijl het eigenlijk geen reet uitmaakt.

Marc Oblivian
20 december 2002, 14:26
Op 2002-12-20 11:12, schreef Mithrandir:
Van dit soort dingen krijg ik nou last van MPS, ik pas een beetje in alle drie de groepen maar in geen 1 helemaal.


Heb ik ook een beetje....
Speelstijl bij Gibs. past het meest bij mij, maar heb bijv. geenens een auto...wel 2 motoren..zippo heb ik nix aan want ik rook niet, maar drink des te meer :smile:
Heb geen Gibs. maar wel een Heritage, dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.
Houthakkersbloesies haat ik, dus wat dat betreft pas ik meer in de "Ibanez-look", wat dat ook moge zijn...
Ben echter ook wel een beetje een vintage-fan en een goed gesprek ga ik ook niet uit de weg (alhoewel ik weer geen jointjes rook...hou niet zo van dat rielekste gedoe, if u know what I mean). Dus wat dat betreft meer Fender. Oplossing: een Ibanez, een Gibson en een Fender kopen...lekker MPS-en! :wink:

Marc Oblivian
20 december 2002, 14:40
Op 2002-12-20 12:48, schreef Anders Destium:
Je idee van generaliseren is een leuk initiatief.

Echter:

- Er staat helemaal niet bij dat Ibanez-spelers ook niet van disco's houden &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
Ik vind het amusant om te zien dat je deze subgroep in de hoek van het proletariaat probeert te duwen, helaas zonder resultaat.

-Er zijn ook Ibanezspelers die bij bier denken aan Leffe, Grimbergen, Westmalle of Chimay, en bij een mooie vrouw aan een intelligente roodhaar. Op het gebied van auto's gaan ze niet voor lompe Duitse bullebakken maar voor de tijdloze schoonheid van Italiaanse volbloedmerken als Lancia en Maserati (het liefst zo onopvallend mogelijk, en daardoor des te mooier &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> )

-Vallen op blonde vrouwen is burgerlijk (en daar schaal ik eerder Fendermensen onder). Een Fenderliefhebber heeft een station en een hond.

-Wat voor Fenderspelers geldt zal waarschijnlijk ook voor de andere twee groepen gelden: gemiddeld hoger dan gemiddeld opgeleid (en het is eerder HBO DAN Mavo! gaaf taalpuristen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">)

-Ik ben blij dat je de volgende groep nog niet hebt genoemd:

PAUL REED SMITH:

Een gitaar is niet om op te spelen maar om mee te patsen, deze hangt dus het liefst in de woonkamer goed in het zicht (en zeker niet in de buurt van een versterker). Als andere mensen vragen of je wat voor ze wil spelen blaf je ze af met de mededeling: Dat zou zonde zijn voor mijn PRS (in het geval dat ze dat nog niet genoeg doorhadden). Deze gitaarbezitters (spelers zal ik ze niet snel noemen) zijn het liefst meester in de rechten of commercieel econoom, en verliefd op getallen met meerdere digits. Ze vallen op vrouwen waarvan ze weten dat ze goed in de slappe was zitten (uiterlijk is iets minder belangrijk), en de vrouw moet het liefst zo incapabel en incompetent mogelijk zijn. Dit leidt tot het vaak uitspreken van het o zo typerende "Het geeft niet hoor, popje, kan je niets aan doen"

Het moge duidelijk zijn dat mij er alles aan gelegen is ooit te behoren tot deze elitegroep der PRS-bezitters &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2002-12-20 12:51 ]</font>


Nah zeg! Ben toevallig meester in de rechten (wel na 6,5 jaar studeren, maar het resultaat is er niet minder om :smile:). Heb evenwel (haha) geen PRS, maar wel een oude en inmiddels compleet afgeragde Cort (my baby) en een Heritage. Die dingen krijgen beide niet de kans om stof te verzamelen, laat staan dat ze aan de wand hangen te pronken...
Oh ja, nog wat: dat je bij het proletariaat hoort (waar hier waarschijnlijk een lagere sociale/arbeidersklasse mee wordt bedoeld), betekent niet dat je geen smaak hebt,dan wel niet intelligent bent of kan zijn. Het feit dat je een beetje studeert geeft je met andere woorden nog geen recht om op bepaalde groepen van mensen neer te kijken. Denk dat je dat wel met me eens bent, of niet?

Anders Destium
20 december 2002, 15:09
Euh, sorry, no offense intended...

Het was meer een post om het een en ander over de 3 verschillende "soorten" gitaristen te relativeren :smile:. De eerste post was een beetje in de trant van: Fender heeft te maken met alles dat cultuur heet, en Ibanez het tegenovergestelde. Je moet in deze post een beetje overdrijven, anders is er niet echt meer sprake van lomp generaliseren, wat de bedoeling was.

Ik ben er niet echt het type voor om neer te kijken op anderen, stel je voor! Dan kan ik nooit meer naar mezelf in de spiegel kijken zonder te walgen (ik ben ook niet zo heel groot, dat maakt het ook al lastig :wink: )

THE HERITAGE (en bijv Godin/Hamer)

Gitaristen die van Gibsonkwaliteit houden maar niet van de Gibsonprijs. Ze doen alles om buiten de verschillende categorieen te vallen, en zijn hier terecht trots op. Goede wijn behoeft geen krans, ze prijzen zich (net als Godin- en Hamer-spelers) extreem gelukkig met wat ze hebben. Ijdelheid is ze vreemd, ze hebben geen complimenten van anderen nodig om van hun gitaar te kunnen genieten. Schoppen graag tegen het establishment omdat dat vanuit hun positie erg gemakkelijk is.

Harry
20 december 2002, 15:32
ik hoor ook bij de Gibson-club, maar dan zonder de Zippo
Die definitie van Ibanez-spelers klopt volgens mij wel hoor jongens.

Rutger
20 december 2002, 15:48
Op 2002-12-20 12:22, schreef Ash ketchum:
Wat doet de cd Passion and warfare van Vai in m'n collectie? waarom kan ik de intro van Crossroads spelen?En waarom lees ik gti tuning en design?waarom is m'n favoriete auto een 911? en waarom rook ik af en toe een jointje!?!?!?!?En waarom ben enorm vaak in de discotheek?
Je kan niet iedereen in een hokje stoppen hoor!


Je hebt duidelijk een identiteitsprobleem. Probeer gewoon de realiteit onder ogen te zien Ash! Je kunt nog zo anders willen zijn dan je bent, maar diep van binnen ben je een Gibson speler. En dat geeft ook helemaal niet, je mag gewoon zijn wie je bent.

Je hoeft je voor ons niet te schamen, want je kunt ons vertrouwen en we proberen je alleen maar te helpen om de Ash te worden zoals je bedoelt bent. Niet waar jongens?

En we zeggen allemaal tegelijk: Ash, we houden van je!!

:smile:

Ash ketchum
20 december 2002, 15:53
om de realiteit onder ogen te komen....
ik ook van jullie!!!!!!!

Marc Oblivian
20 december 2002, 18:06
Op 2002-12-20 15:09, schreef Anders Destium:
Euh, sorry, no offense intended...

Het was meer een post om het een en ander over de 3 verschillende "soorten" gitaristen te relativeren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">. De eerste post was een beetje in de trant van: Fender heeft te maken met alles dat cultuur heet, en Ibanez het tegenovergestelde. Je moet in deze post een beetje overdrijven, anders is er niet echt meer sprake van lomp generaliseren, wat de bedoeling was.

Ik ben er niet echt het type voor om neer te kijken op anderen, stel je voor! Dan kan ik nooit meer naar mezelf in de spiegel kijken zonder te walgen (ik ben ook niet zo heel groot, dat maakt het ook al lastig &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> )

THE HERITAGE (en bijv Godin/Hamer)

Gitaristen die van Gibsonkwaliteit houden maar niet van de Gibsonprijs. Ze doen alles om buiten de verschillende categorieen te vallen, en zijn hier terecht trots op. Goede wijn behoeft geen krans, ze prijzen zich (net als Godin- en Hamer-spelers) extreem gelukkig met wat ze hebben. Ijdelheid is ze vreemd, ze hebben geen complimenten van anderen nodig om van hun gitaar te kunnen genieten. Schoppen graag tegen het establishment omdat dat vanuit hun positie erg gemakkelijk is.





Hey, none taken..stel je voor..ben niet zo gauw op de teentjes getrapt :wink:
Ben trouwens wel benieuwd wat voor 'n persoon een Gretsch-speler zal zijn als de formule van het topic erop loslaat......
Een Redneck? Whoooooow! Denk dat ik nu op een hele hoop teentjes trap :grin:
BTW...geinige beschrijving onder Heritage haha...had nog bij gekund: deze mensen moet je absoluut niet serieus nemen..hehe :smile:

rePUNKtative
20 december 2002, 20:15
Op 2002-12-20 13:40, schreef Negative K3 fan:
En wat voor mensen zijn de customised/custom build gitaren dan?>


Daar wil ik wel op in gaan :grin:

CUSTOM BUILD GITAAR BEZITTERS:

Praten meer over hun gitaar dan ze er op spelen. Vinden een custom build gitaar meer waard dan een fabrieks gitaar, ook al kost ie precies hetzelfde. Hebben een apart gevoel bij zelf gebouwde gitaren / gitaren die ze hebben laten bouwen, ook al is ie precies het zelfde als in de winkel. Zijn geen studenten meer, meestal modale geldverdieners. Gaan vrijwel niet op vakantie, gaan weinig uit (ze hebben al zo weinig tijd, ze moeten toch echt op die gitaar spelen!!) en rijden niet in een luxe auto of rijden in de auto van hun moeder. Hebben als amp ook weer een redelijk onbekend of niet veel bespeeld merk (Engl of Diezel), aangezien ze nog wel een beetje speciaal moeten blijven. Spelen het liefst zonder pedalen en geloven in de kracht van hun eigen vingers....

Tot zover mijn profielschets!!! :grin: Hij klopt niet helemaal, ik ben namelijk nog student en heb geen modaal inkomen. Verder klopt het wel redelijk.

VoodooChile
20 december 2002, 22:02
Haha, geweldige stelling:

"..Daarnaast geldt voor ibanezspelers dat hun haarlook even belanrijk zo niet belangrijker is dan hun spel..."

Heeft Joe Satriani daarom z'n kop kaal geschoren? Deze man kan anders aardig op z'n Ibanez jengelen.

Ik denk dat een Ibanez een techneuten-gitaar is voor snelheidsduivels ('k heb zelf overigens een S520XJB). Neemt niet weg dat techneuten ook van Fender houden ('k ook een Strat). Gibson heb ik niet. Ik mis de grote houthakkershanden om de lompe hals mee vast te houden.

vulvasonic
20 december 2002, 23:35
Ik ben blijkbaar een heel schizofreen persoon.

Ik heb bijna al die grote merken en een zelfbouwding en ik vind het allemaal prachtig.

Trouwens, wist iemand al dat Gibson ook hele mooie jazzgitaren maakt?
Nee?
Moet je eens op letten...., die dingen hangen zelden op knieen van......
Nee verdomd, je hebt gelijk! Die gasten zitten allemaal!
;]

Lacrymosa
20 december 2002, 23:55
Maak voor mij maar een optelsom van de Fender en de Ibanez

CheerS!!

Guinness
21 december 2002, 00:32
Ok BC Rich dan maar.

BC RICH

Bc Rich spelers hebben een gitaar die rond de E 350.- heeft gekost en denken dan dat het dat dan helemaal is, waarbij ze ze dan niet snappen dat die van hun uit korea komt en eigenlijk niets te maken heeft met zijn verre amerikaanse (onbetaalbare) neef. Spelen alleen gitaar om hele evil metal te kunnen maken en hebben de theoretische en praktische muziekkennis van een augurk. Hun versterker is natuurlijk een marshall. Ocharme hebben ze geen echte marshall maar een valvestate toren . Omdat hun grote voorbeelden ook op marshall spelen en per slot van rekening alle marshalls zijn het zelfde toch? Ze staan absoluut niet open voor andere muziekstijlen en smaken, en iedereen die dat wel doet is een watje. Hun gitaarspel is heel irritant om naar te luisteren want metal moet HARD zijn en daarom draaien ze hun valvestate dan ook maar helemaal open. Gecombineerd met een middelmatige pickup en multiplex gitaar levert dit een feedback kakafonie op die al je vullingen doen springen. Maar ja Slayer feedbackt toch ook? Ze snappen totaal niet wat andere mensen in een Gibson/Fender zien, en vinden dit gitaren voor mietjes. Die zijn toch niet METAL!? Gitaren moeten heel evil uitzien. Ze bestoken je met de namen van de meest onbekende DeathMetal bands, want hoe onbekender hoe beter. Meestal zijn deze gitaristen niet zo oud want ze houden er naar een paar jaar al weer mee op met spelen want de rest van de band werd te commercieel (lees: kregen meer verstand van muziek).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-12-21 00:39 ]</font>

Rutger
21 december 2002, 09:58
Guinness, je roelt echt met je omschrijvingen!!

Ik wist niet dat ik een Fenderspeler was. :smile:

Verkopen die Washburn es335, op naar de telecaster.

Mitch
21 december 2002, 10:24
Fantastisch ! Dit is tenminste echt leuk i.p.v. het maandelijks voorbij komende "Epi is kut" en dergelijke zaken.

Schaar mij in de Heritage/GODIN/Hamer groep.
Happy with affordable quality and bugger the estabishment !

alexgit
21 december 2002, 23:33
En Epi dan?

iron_maiden
22 december 2002, 00:01
Die BC-rich beschrijving gaat ook behoorlijk goed op voor een aantal mensen die ik ken. Zij hebben ipv zo'n BC alleen een budget model Ibanez staan. Diezelde mensen vinden het ook grappig om een filmpje te maken van iemand die op een acoustische gitaar staat te pissen.

(van deze mensen wil ik me hierbij graag distantsieren)

Moonchild
22 december 2002, 00:29
Ik zou het zowieso wel grappig vinden om iemand op een gitaar te zien pissen :grin:
moet je niet echt snugger voor zijn hehe

Anders Destium
22 december 2002, 00:34
Op 2002-12-21 23:33, schreef alexgit:
En Epi dan?


Ja ach...

Braindead
22 december 2002, 00:42
Hoe zit het dan met de Ernieball/musicman spelers?

Ik ben er zelf namelijk niet zo goed in om de mens achter de gitaar te beschrijven.
Mag ook een mengeling van de eerder genoemden zijn.

Stitch
22 december 2002, 10:26
hahaha guiness roelt hard

Guinness
22 december 2002, 16:48
De beschrijving van rePUNKtative over de custom build gitarenbezitters slaat ook hiermee de spijker op de kop.

Trouwens de BC Rich mockinbird vind ik een van de mooiste gitaren (de amerikaanse dan).

Epiphone bezitters horen thuis in de Gibson groep. Ze spelen alleen tijdelijk epiphone. Als ze genoeg gespaard hebben komt die echte Gibson er wel. Geldt ook voor squier.

Dirk_Hendrik
22 december 2002, 21:43
SAMICK

Speciaal voor mensjes die klakkeloos alles geloven wat ze (voornamelijk) bij Staffhorst vertelden en nu altijd in de verdediging liggen tegenover alle meewarige blikken van medemuzikanten.

Persoonlijke mening:
Fender:
Voor de sjonnies die besloten dat ze gitaar gingen spelen en iets zochten wat past bij de BMW 3-serie en hun valvestate. Op het moment dat ze begruipen dat ze meer willen scheuren kopen ze er meestal een LP of een Samick bij.
Gibson:
Voor de jongens met weinig fantasie (Bij het selecteren van een gitaar die van toepassing is op wat ze willen, niet wat betreft het geluid) en veel geld of voor de lui met minder geld en een gebrek aan fantasie; een LP studio.

Persoonlijke mening dus. Persoonlijke mening.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-12-22 21:45 ]</font>

Mithrandir
22 december 2002, 22:00
Ondanks dat je er ERG nadrukkelijk bij hebt gezet dat het je eigen mening is vind ik jouw interpretatie van gibson en fender spelers toch niet echt leuk dirk_hendrik dit in tegenstelling tot die van guiness die echt meesterlijk zijn.

Guinness
23 december 2002, 00:22
De combinatie van Fender en de BMW 3-serie kan ik ook niet geheel plaatsen. En mijn gitaar (LP) heb ik daadwerkelijk uitgezocht om het geluid en het ontbreken van die k*ttremelo. En ik vind dat er weinig gitaren bestaan met zo'n goed geluid als de LP. Fender heeft trouwens ook een wereldgeluid. Bij CD opnames pik je deze gitaren er zo uit. De combinatie van een Fender en een Gibson in een band is natuurlijk werelds.

Dirk_Hendrik
23 december 2002, 09:15
Laat ik mezelf dan wat beter/aardiger uitdrukken/verklaren.

De meeste Fenderspelers die ik ken hebben geen moment nagedacht over wat ze met hun gitaar willen. De Fender, en dan met name de strat, is gekozen op het feid "dat een elektrische gitaar er zo uitziet. Verder kan ik niet echt veel respect opbrengen voor een ontwerp van bijna 60 jaar oud wat geen cruciale ontwerpverbeteringen heeft gezien. Daardoor blijven strats bijvoorbeeld nog steeds voorzien van die enorme hiel.
Gibson, en dan dus met name een LP is een instrument waar ik me prima mee kan vermaken. Qua kwaliteit, zo goed als deze ook kan zijn, vond ik ze echter veel en veel te duur.

Het verhaal van Guinnes moge dan meesterlijk zijn, wat ik ook vind, maar extreem kort door de bocht. Mijn vriendin is van origine brunette en ik heb haar 2 weken geleden nog "zwart geverfd". Ik heb een pleurishekel aan disco's, Mijn haarlook interesseert me niet, ik heb geen auto en geef alleen om vintage als dat een normale prijs heeft. Laten we wel wezen, het is toch te idioot voor woorden om 300 euro/dollar neer te leggen voor een TS808 omdat SRV deze toevallig gebruikte??
Inderdaad heb ik mijn Ibanez hoog hangen. Dat heeft niets met Vai-aanse loopjes te maken maar meer met speelcomfort. Ik zie niet in waarom ik mijn polsen is een bizarre hoek moet dwingen omdatdat toevallig "cool" staat.

Last but not least, de opmerking over weinig gitaren net zo'n goed geluid als een LP. Probeer eens een solidbody Ibanez Artist. Ik weet vrij zeker dat niemand geblinddoekt het verschil kan horen. Als je niet houd van de "snelle" look van Ibanezzen heb je met een Artist ik daarin je alternatief.

Guinness
25 december 2002, 23:06
Ik heb een ibanez artist gehad en ik moet zeggen dat dat fantastische gitaren zijn. Mijn omschrijvingen zijn inderdaad (zeer) kort door de bocht.
Mijn Gibson Les Paul heb ik in 1998 nieuw voor 2600.- GULDEN! gekocht. Als je ziet hoe die gitaren belachelijk duur zijn geworden zou ik dat ook er niet meer voor over hebben. En op zoek gaan naar een goedkoper alternatief.

Maar ik blijf erbij dat bij die omschrijvingen soms toch een kern van waarheid zit.

Guinness
6 februari 2003, 10:42
Niemand meer??

Ibanez RuleZ
6 februari 2003, 11:17
ikke, ik speel ibanez en het klopt wat mij betreft deels:

Ik houd niet van disco's, ga er zelfs niet heen voor de vrouwen, want dat zijn toch alleen maar domme snollen (moek natuurlijk wel oppassen met wat ik zeg :grin:) en ik kom ZEKER niet klaar op Vai: vind ik een onintressante gitarist, al is ie technisch een genie. Met blonde vrouwen heb ik ook bijzonder weinig (heb liever donkerharigen).

K heb ook ooit een gibson gehad, en toen zat ik inderdaad nog een beetje in de rock en roll (lees Guns n roses) dus dat klopt deels.

maar ik vond de meeste wel erg goed om te lezen, al komt wel duidelijk de voorkeur van degene die ze schrijft naar voren :grin:

Harrald

andoni
6 februari 2003, 12:14
Heb zelf een ESP Viper en een Strat.
Ben geen scandinavisch beest, ben Spanjaard (in België geboren), hoewel ik moet toegeven dat ik mezelf qua mentaliteit beter bij noorderlijke mensen kan vinden dan bij zuidelijke. Ik drink zeer weinig. De strat heb ik gekocht omdat je met een strat gewoon zeker bent dat je kwaliteit hebt, en ook omdat ik wel van dat scherpe geluid hou. De Viper heb ik gewoon opgepakt in een winkel en vond hem zo goed voor die prijs dat ik hem maar meteen gekocht heb. Ik speel alles van grunge, punk tot trash metal. De haarkleur van een vrouw maakt voor mij geen zak uit, je hebt zowel mooie brunettes als mooie blondines.

wat ik vind van de merken:
Gibson: kwaliteit, maar veeeeeeeeeel te duur.

Ibanez: zitten een paar zeer leuke gitaren tussen voor een redelijke prijs.

Fender: kwaliteit, soms een wat verstikkend imago.

ESP: persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit zeer goed + nostalgie (early days Metallica)

PRS: geen ervaring mee

BC Rich: over the top, nogal eenzijdig

Marshall: 2e hands zeer goede amps te vinden.
Valvestates zijn veeeeeeel te duur (de AVT 50W 1x12" torrenbak voor meer dan 750 euro? Komaan! , ik heb voor mijn Line6 Spider 2x12" 100W met 6 kanalen dat bedrag betaald.

modeling amps: persoonlijk vind ik dit een zeer leuke uitvinding, ik begrijp die conservatievelingen niet die constant hierop zitten te kakken. Ideaal als je wat afwisseling wilt zonder enorme bedragen te moeten uitgeven.

Gitaren zijn net zoals auto's: we kunnen wel bepaalde "persoonlijkheidstypes" onderscheiden, maar mogen niet elke persoon op zijn gitaar beoordelen. Iemand met een Gibson is misschien gewoon verliefd op het Gibsongeluid en iemand met een BC Rich van 350 € had misschien gewoon geen geld voor iets anders...

Raffel
6 februari 2003, 13:37
voor mij is early-days metallica toch echt epiphone/gibson :S

Wat de merken betreft zit er wel een kern van waarheid in inderdaad. Maar je kunt denk ik beter generaliseren per model per merk.
Aangezien ibbi bijvoorbeeld ook weer artstars heeft en dergelijke, oftewel, het is niet allemaal shredden wat de klok slaat.

Je zou eigenlijk de cliche modellen moeten pakken:

Fender Strat USA
Gibson Les Paul (studio bijv)
Ibanez RG's

Zou iets beter kloppen denk ik. Zit ik toch in het Ibbi hokje denk ik. Behalve da van die haren....

Droffie
7 februari 2003, 22:31
Guinness...
Te gek verhaal man. doe mij maar bij de Gibson. Bijna 100 % waar. Alleen die Amerikaanse auto's niet.
Alhoewel ik naast mijn LP standard ook nog een Strat heb. Ben namelijk ook erg into SRV en JH.

En Dirk.
Ik hoor het verschil tussen een LP en een Ibanez nog met oordoppen in, gespeeld door de lead guitarist van de Josti band met Parkinson...Dussss....Talk to the hand buddy...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-02-07 22:32 ]</font>

SiNiSTRaL
7 februari 2003, 22:40
hmmz...me = gibsonist dan...denkik, nu alleen nog een echte gibson :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SiNiSTRaL op 2003-02-07 22:57 ]</font>

Ic3gl0vE
7 februari 2003, 22:48
Op 2002-12-21 23:33, schreef alexgit:
En Epi dan?


die's gewoon kut :wink:

Ennuhm, what about Jackson?

Neals
9 februari 2003, 00:59
Jacksonliefhebbers houden van hockey (verwijzend naar de headstock)

Anders Destium
9 februari 2003, 01:10
Jacksonspelers houden van Real American (ook al hebben ze een JappenJackson), dit is een naam die staat en waarvan de kwaliteit is bewezen. De ultieme wheels bestaan uit een flinke Amerikaanse slee, of liever een pickup. Er zijn ook andere muzieksoorten (by default) maar dat doet niets af aan het feit dat metal the message is. Vriendinnen moeten bij voorkeur walging bij anderen opwekken, anders is de lol er af. En haarstijl? HAARSTIJL IS VOOR MIETJES! Gepakt worden met het kammen van eigen haar is erger dan moord. Muziek maken hoort gepaard te gaan met flink volume, anders is het geen muziek make...

sash
19 april 2003, 15:12
Nou laat ik dan kijken of het klopt met mij als Fender speler :smile:

FENDER

>Fenderspelers (strat) zijn meer alround dan
>gibson spelers.
Alleen blues en psychedelische zooi is niet echt alround :smile:

>Ze houden van nostalgie en moeten meestal
>niks van modelling amps en dergelijke
>hebben.

Klopt helemaal!

>Lopen meestal in een afgeleefde
>spijkerbroek rond en zijn de toch de iets >artistiekere (alto) types.

Nee klopt niet echt. Afgeleefde spijkerbroek wel enigszins :smile:

>Hebben een goede theoretische muziekkennis en weten precies welk akkoord waar gespeeld moet worden.

Kheb bijna geen theoretische muziekkennis, maar weet wel welk akkoord ik waar en hoe met spelen. Benoemen kan ik ze niet.

>Geven niet zoveel om uiterlijk. Functionaliteit is belangrijker dan de looks, daarom is voor hun dan ook niks mooier als spelen op een totaal afgeragde maar technisch 100% in orde fender.

Helemaal correct!

>Hebben vaker HBO (alpha) als Mavo afgemaakt.

Ben nog bezig met Havo.

>Effectpedalen zijn bij voorkeur heel vintage en zijn ook totaal afgeragd.

Ik heb het liefst boutique, omdat het alsnog goedkoper is dan de meeste vintage spullen en vaak nog beter klinkt ook. Afgeragd komt met de tijd wel.

>Met deze mensen kun een prettig gesprek voeren over de diepere dingen des levens onder het genot van een pilsje of een glas wijn.

Doe mij maar bier en geouwehoer over lekkere wijven of gear.

>Roken daarbij graag een jointje.

Mwah hoeft niet perse.

>Gaan ook niet graag naar een discotheek.

Idd, kheb een schijthekel aan disco's

>Auto is meestal een oude jappanner met rommel op de vloer.

Hahahahaha dit klopt helemaal met een vriend van me. Het leuke is dat ie ook alles erin krijgt. Ik ging een keer met hem en een andere vriend van me naar een sessie. Hij rijden, ik op de voorstoel met me knieen haast in me nek, andere gozer achterin, naast em mijn Pro in flightcase, op die gozer 2 gitaarkoffers, achter een Vibrolux en gitaarkoffer. En het rijd :grin:

>Versterker hoeft niet zozeer te scheuren als je maar duidelijk kunt horen wat je speelt.

Indeed.

>Steve Vai is alleen maar leuk om er nieuwe ideeen mee op te doen.

Neuh niet echt. Steve Vai is leuk als je ff wilt lachen :grin:

Swan
19 april 2003, 15:30
ik speel Jackson en ben nogal anti amerika wat inderdaad erge problemen gaf op het Jackson forum :lol:

Guinness
10 juli 2003, 13:58
Niemand meer?

Polytheme Pam
10 juli 2003, 14:04
uuhhh...zit zo`n beetje tussen Gibson en Fender in.....vandaar mijn PRS...

alhambra
10 juli 2003, 14:16
Ik ben van alles net niks vandaar mijn LAG/hamer en westone.

Waarschijnlijk ben ik toch geen Gibson dus kopen dat kreng :-D

bert k
10 juli 2003, 15:23
Ik kan niet kiezen... Ik heb een Les Paul en ik heb een Charvel en ik wil eigenlijk ook nog een Gretsch.
De Gretsch als ik in rockabillystemming ben, en de Gibson als ik blues met bier wil, en de Charvel voor alle andere dagen, als ik hockey wil spelen :D
Die Gibson is wel raar hoor. Je kan er me brullen als een beest en je kan er suffe jazz op doen, maar er zit nix tussen. Dan pak ik die Charvel, die kan alles...
Maar als die Gretsch er is, wil ik ook nog wel een Fender. Gewoon voor de heb. Als het maar geen Tele is, dat zijn van die rare planken...
Guinness, Tele???

Matsvansanten
10 juli 2003, 15:51
hmmm misschien klinkt dit dom maar.....wat is er zo erg aan zo'n marshall valvestate???? :???: ik heb iets van een jaartje geleden een valvestate VS100 top gekocht met een marshall 1936 cabinet erbij....was 650 euro kwijt.....maar wat is er zo mis met die dingen???Owkee ik ben zelf niet helemaal te spreken over het clean geluid maar verder vin ik het een prima ding hoor..... :oops: :-? :???:

Harry
10 juli 2003, 16:05
hmmm misschien klinkt dit dom maar.....wat is er zo erg aan zo'n marshall valvestate???? :???: ik heb iets van een jaartje geleden een valvestate VS100 top gekocht met een marshall 1936 cabinet erbij....was 650 euro kwijt.....maar wat is er zo mis met die dingen???Owkee ik ben zelf niet helemaal te spreken over het clean geluid maar verder vin ik het een prima ding hoor..... :oops: :-? :???:

er zijn al veel discussies geweest over valvestates, en veel mensen vinden het geluid ervan niet mooi. Ik hoor daar ook bij, maar als jij tevreden bent is het toch goed?

Neals
10 juli 2003, 16:30
De Telecaster spelers zijn meer de functionele types in een band: Dat wil zeggen, solo's kunnen ze niet, dus schilderen ze hun accoordengerag maar af als functionerende spelers, je komt ze in alle genre's tegen, behalve in de metal, en vaak doen ze ook nog een poging tot de leadzang.

Harry
10 juli 2003, 16:37
De Telecaster spelers zijn meer de functionele types in een band: Dat wil zeggen, solo's kunnen ze niet, dus schilderen ze hun accoordengerag maar af als functionerende spelers, je komt ze in alle genre's tegen, behalve in de metal, en vaak doen ze ook nog een poging tot de leadzang.

er zijn toch nogal wat telecasterspelers die behoorlijk (en soms erg goed) soleren, bijvoorbeeld Warner E. Hodges, James Burton, Roy Buchanan en de heren van Status Quo. Er zullen er vast wel meer zijn.

Matsvansanten
10 juli 2003, 16:37
ik vind het geluid overigens ook niet al te denderend :razz: :lol: :wink:
maarja op me 14e kan ik nie veel meer permiteren en ik ben er ook best tevreden mee hoor....

bert k
10 juli 2003, 16:47
er zijn toch nogal wat telecasterspelers die behoorlijk (en soms erg goed) soleren, bijvoorbeeld Warner E. Hodges, James Burton, Roy Buchanan en de heren van Status Quo. Er zullen er vast wel meer zijn.
Die zijn allemaal dood of hard onderweg... :cool:

Guinness
10 juli 2003, 16:48
FENDER (telecaster)

Telespelers houden van kwaliteit en hun motto is "less is more" dit gaat op voor hun gitaar als mede voor hun gitaarspel. Beter een goed geplaatste noot als 50 eromheen. Gaan helemaal voor vintage. Hun versterker is bij voorkeur een oude buizencombo met een klein randje erin. Vooral oude fenders of (natte droom) een '60 Vox ac30. Nee, geen Marshall. Hebben goede kennis van techniek maar lachen om Steve Vai. Die aanstellerij heb je toch niet nodig. Speel liever in dienst van de muziek. Solos zijn niet snel bij hun maar wel goed geplaatst. Akkoordenwerk is bij telespelers nog beter en zij zijn ook de beste ritmespelers. Ze zijn meestal de 30 al gepaseerd en beginnen toch de 40 te naderen. Ze hebben al veel gezien in de muziekwereld en na alle wilde haren te hebben verloren (en op hun hoofd al een kaal plekje beginnen te krijgen) zijn ze uitgekomen bij de telecaster. Deze gaat ook mee het graf in. Meestal lopen ze ook nog in een spijkerbroek en spijkerbloes. Beroemd worden hoeft voor hen niet meer zo. Een goede pappa zijn is voor hun belangrijker.

BLOK182
10 juli 2003, 16:50
En ze rijden dus ook in een familiejap, gaan graag met de hond wandelen en wonen in een twee-onder-een-kap ;-)

Guinness
10 juli 2003, 16:51
Cool, ik had de voorgaande berichten nog niet gelezen maar het beeld dat wij hebben van telcasterspelers komt toch redelijk overeen.

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 16:55
agile

de spelers die hieronder vallen, zijn allemaal mensen die teveel internetten en te weinig gitaar spelen, want ze hebben via via (lees een gitaarforum) van een of ander lid gehoord dat er weer een nieuwe ster in gitaarland rijzende is, namelijk agile. deze gitaren zouden het helemaal zijn, waardoor alle gibsons, epi's en prssen mooi in de kast kunnen en er een gluid geproduceerd wordt dat daar aan gelijk is, voor ongeveer 10% van de prijs. kritiek (al dan niet terecht) kunnen deze mensen niet accepteren en gaan dan met heel veel stukjes tekst gooien (ook al van internet gehaald), zeker niet ten aanzien van de legitimiteit van de claim van de kwaliteit van die agile's want dat is bewezen op het gezaghebbende harmony central forum (verrek ook al internet....).

harrald

Mithrandir
10 juli 2003, 16:56
:lol:

het klopt iig voor 1 Agile liefhebber.

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 16:59
wie dan ;)?

Harrald

Negative K3 fan
10 juli 2003, 16:59
dus harrald komt ook op de volgende meeting?

je zegt trtouwens eerst bij stukjes tekst "ook al internet" terwijl het de eerste keer is dat er een betrekking met internet is, en de tweede keer zeg je weer iets dedergelijks "verrek ook al internet" terwijl je het over hetzelfde hebt.

Lacrymosa
10 juli 2003, 17:02
en Charvel dan?????

CheerS!!

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 17:03
lees m nog maar een keer, ik heb het aan het begin er ook al over. enne, die agile interesseert me geen reet, ik vind het allemaal onzin.

lacrymosa: daar valt niets grappigs of stereotieps over te zeggen, omdat die lui te weinig voorkomen ;) ik heb dr zelf ook al over nagedacht, maar kon niets bedenken

harrald

Negative K3 fan
10 juli 2003, 17:05
De mensen die op Charvel spelen zijn meestal zo rond de 20 jaren oud, oefenen minstens 5 uur per dag gitaar en zijn fan van Jason Becker en andere shredders. GEestelijk leven deze mensen in de jaren 80 en sociaal leven ze in een isolement (:)). Ze leven voor gitaarspelen en technisch goede solo's maar bereiken er vrij weinig mee behalve enorm veel lof en aanzien van mede-gitaristen.

met een korreltje zout nemen.

Negative K3 fan
10 juli 2003, 17:06
lees m nog maar een keer, ik heb het aan het begin er ook al over. enne, die agile interesseert me geen reet, ik vind het allemaal onzin.


je gaat er wel verdacht diep op in voor iemand die het geen reet interesseert. Voorlopig weet ik nog niet wat ik kan verwachten, ik ben er ook niet 100% zeker van, maar ik neem gewoon de gok en zie wel wie er het laatst lacht...

Harry
10 juli 2003, 17:10
er zijn toch nogal wat telecasterspelers die behoorlijk (en soms erg goed) soleren, bijvoorbeeld Warner E. Hodges, James Burton, Roy Buchanan en de heren van Status Quo. Er zullen er vast wel meer zijn.
Die zijn allemaal dood of hard onderweg... :cool:

hodges gaat gewoon door hoor, de rest is inderdaad wat belegen....

Guinness
10 juli 2003, 17:13
CHARVEL (JACKSON)

Charvelspelers hebben voor dat ze hun gitaar kochten een paar dagen eerst rondgelopen met de gedachte "charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? " Aangezien iedereen een ibanez heeft zijn ze bij charvel uitgekomen. Ze zijn daarom vergelijkbaar met ibanezspelers maar hun keuze voor charvel spreekt toch in hun voordeel. Charvels zijn geen blijvertjes. Er komt toch ooit een fender/gibson. Want als je daar eenmaal van geproefd hebt.

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 17:28
lol, die gaat jammergenoeg niet op: ik heb EERST een gibson gehad, die veld moest ruimen voor een ibanez!!! (JPM) en die is sinds kort aangevuld door een charvel soloist :D, verder leuk verhaal

Harrald

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 17:29
lees m nog maar een keer, ik heb het aan het begin er ook al over. enne, die agile interesseert me geen reet, ik vind het allemaal onzin.


je gaat er wel verdacht diep op in voor iemand die het geen reet interesseert. Voorlopig weet ik nog niet wat ik kan verwachten, ik ben er ook niet 100% zeker van, maar ik neem gewoon de gok en zie wel wie er het laatst lacht...

k heb met vermaak de hele agile discussie gevolgd en er smakelijk om gelachen (sorry voor de mensen die er aan meededen) en omdat ik het zo grappig vond heb ik dit onthouden en wilde ik dit jullie niet onthouden.

Guinness
10 juli 2003, 17:30
quote]lol, die gaat jammergenoeg niet op: ik heb EERST een gibson gehad, die veld moest ruimen voor een ibanez!!! (JPM) en die is sinds kort aangevuld door een charvel soloist , verder leuk verhaal

Harrald
[/quote]





Dat was geen Les Paul Standard, toch? :wink:[

Anders Destium
10 juli 2003, 18:25
Als we op deze manier gaan differentieren krijg je al snel:

Jackson Jap/Kor versus Jackson USA
Gewone Ibanezzen versus prestige/signature
Fender USA versus Mex (en die verschrikkelijke Highways)
Gibson Les paul custom versus mindere goden (standard is voor losers zonder centen :wink: )
echte gitaren versus Agile
Merk versus Sham"eonyou"ray

Voor je het weet is er niet meer sprake van bottebijl werk maar moet je op basis van revealed preference-onderzoek ipv inductief onderzoek je aannames gaan peilen, en dat kan een duur grapje worden :D

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 18:49
Dat was geen Les Paul Standard, toch? :wink:
nee, dat was een studio, maar who cares, les paul is les paul ;)

Harrald

bert k
10 juli 2003, 18:52
CHARVEL (JACKSON)

Charvelspelers hebben voor dat ze hun gitaar kochten een paar dagen eerst rondgelopen met de gedachte "charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? charvel of ibanez? " Aangezien iedereen een ibanez heeft zijn ze bij charvel uitgekomen. Ze zijn daarom vergelijkbaar met ibanezspelers maar hun keuze voor charvel spreekt toch in hun voordeel. Charvels zijn geen blijvertjes. Er komt toch ooit een fender/gibson. Want als je daar eenmaal van geproefd hebt.
Notnotnotnot Ik hebmijn Gibson ES347 bijna 20 jaar terug ingeruild ( :nervous: )voor een Charvel 4. (Heb hem nog steeds, maar uit heimwee ook een Les Paul)
Ik doe op die Charf hele andere dingen dan eigenlijk moet op zo'n scheurjap met een hokkiestik. Maar hij is wel fijner dan een Tele. :lol:

Guinness
10 juli 2003, 19:08
Dat was geen Les Paul Standard, toch? :wink:
nee, dat was een studio, maar who cares, les paul is les paul ;)

Harrald



Ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-pieieieiep--ughe-ughe-ughe-ughe
help- -ughe-ughe-ughe- iemand op mijn -ughe-ughe-ughe kloppen help-ughe-ughe-ughe-ughe

Ibanez RuleZ
10 juli 2003, 19:18
Ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-ughe-pieieieiep--ughe-ughe-ughe-ughe
help- -ughe-ughe-ughe- iemand op mijn -ughe-ughe-ughe kloppen help-ughe-ughe-ughe-ughe

LOLOLOLOL :D

Harrald

Anders Destium
10 juli 2003, 19:19
Bump....

Oh, kut dat was je gitaar :oops: :wink: