PDA

View Full Version : Strap locks



jon-ass
11 december 2006, 19:33
na het hele strap lock topic gelezen te hebben de grolsch-methode geprobeerd voor mijn les paul...deze schoten er tijdens een optreden vorige week minstens 5 keer af, dus nu heb ik toch strap locks nodig.

nu is mn vraag, welke zijn de beste, hiermee bedoel ik niet per sé welke het minst snel lossen (zal ongeveer gelijk zijn neem ik aan), maar vooral welke het minst irritant piepende geluid maken. heb er ooit gehad op mn vorige gitaar, en die dingen piepten vreselijk. zijn er bepaalde merken van die gewoon stil zijn en niet rammelen, ook al speel je vrij beweeglijk??

bedankt:)

Veekeren
11 december 2006, 19:35
Ik gebruik altijd Schallers, dat zijn sowieso wel de meest gebruikte.

Maar piepen? Als je daar last van hebt zal je vast heel zacht spelen...

jon-ass
11 december 2006, 19:39
zacht spelen, ik? dacht het niet.
bedoelde piepen gewoon zonder amp ook, om de een of andere reden stoort dit me enorm.

Aimé
11 december 2006, 19:40
Beetje olie op doen maakt al veel goed hoor? Heb twee schallersets, kan je niet mee misgaan..

Renoud
11 december 2006, 19:51
Ik heb zelf dunlop straploks.. en hij zit er nog steeds aan (pieploos) :D

Orpheo
11 december 2006, 20:04
ik maak mijn eigen straplocks. werkt perfect. geen piep of kraak te bekennen.

BLOK182
11 december 2006, 20:24
Schaller is prima!

Squier4ever
11 december 2006, 20:46
ik gebruik boston straplocks,, kost de helft van de schallers en zijn prima dingetjes....

Azrael
11 december 2006, 20:52
Ik gebruik Schaller. Krijg ze standaard bij mijn gitaar geleverd , gemonteerd en al dus ik heb nooit naar andere merken gekeken. Maargoed , ze locken goed en piepen niet en zien er goed uit. Dus voor mijn zijn ze uitstekend! Om eerlijk te zijn zou ik nooit meer een gitaar zonder gebruiken. Het is gewoon zo fijn om te weten dat je gitaar veilig om je nek hangt zonder je zorgen te maken.

hendrix2
11 december 2006, 21:00
Duck-tape :satisfie:


Nee, ik heb nog nooit straplocks gehad/gebruikt, heb al regelmatig opgetreden, en m'n gitaar is steeds mooi aan de strap gebleven...
Ik heb ze gewoon niet nodig :)

Agent_Smith
11 december 2006, 21:23
Ik gebruik al eeuwen Dunlops.

AART
11 december 2006, 21:41
Grolsch dingen werken bij mij prima, ik snap niet hoe jij ze zo ver krijgt om los te schieten...

Alhoewel Ibanezzen natuurlijk wel grote strap pins hebben, dus schiet de band er uberhaupt minder snel af.

Helter Skelter
11 december 2006, 21:55
ik heb ze ook op alle gitaren, geen idee welk merk

Samder
11 december 2006, 22:14
Piepen piepen piepen, lekker boeiend! als je strap maar blijft zitten!

drap
11 december 2006, 22:17
Beetje naaimachine olie, ff goed schoonmaken met een doekie en no more piepje. Ik had het namelijk ook. Eigenlijk een vrij logische oplossing lijkt me.

rscalex
11 december 2006, 22:30
ik gebruik boston straplocks,, kost de helft van de schallers en zijn prima dingetjes....
ik gebruik die ook :)
idd veel goedkoper en ook heel goed

Agent_Smith
11 december 2006, 22:31
Piepen piepen piepen, lekker boeiend! als je strap maar blijft zitten!
Heb ik ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar ik luister doorgaans naar andere geluiden die uit m'n gitaren komen.

up-guitarman
12 december 2006, 01:45
Mja, ik heb wel een setje straplocks gehad die piepen. Die dunlops, maar met een lekje olie is dat snel opgelost.

Nu, ik vind de schallers wel beter en veiliger dus heb ik die er op mijn gitaren opgezet...

FruscianteFan
12 december 2006, 09:17
ik gebruik die ook :)
idd veel goedkoper en ook heel goedIk heb op één gitaar Schallers, op één gitaar Bostons. Daarbij moet ik wel opmerken dat de Schallers er reeds drie keer zo lang op zitten (3 jaar vs. 1 jaar) en dat de Bostons een kilo meer te dragen hebben.

Dat gezegd hebbende:
- De Bostons laten zich makkelijker vastklikken;
- ze zijn allebei nooit losgeschoten;
- naar mijn idee piepen de Schallers ietsje meer, maar daar heb ik versterkt absoluut geen last van;
- Bostons waren idd goedkoper, het scheelde een euro of 5 waarbij de Bostons goudkleurig zijn en de Schallers nikkel.

Ze passen trouwens ook op elkaars strapknoppen, maar dat maakt weinig uit.

fred dons
12 december 2006, 09:35
ik heb voornamelijk schallers (waarbij ik maar 2 riemen heb met straplocks en buisjes voor op de gitaar gewoon los koop bij rockinger, is wel zo goedkoop) maar mijn favoriete strap is toch van dimarzio en daar zit gewoon een clicksyteem op (als in een veiligheidsgordel) en die gaat dus nooit losser zitten, je moet helaas wel voor iedere gitaar een eigen band kopen

Meadow
12 december 2006, 12:10
Ik heb ook boston straplocks, ze zijn wel goed, maar bij mij draaien de schroeven steeds los, wat kan ik hier tegen doen? iets erbij in stoppen in het schroefgat?

henkr
12 december 2006, 12:25
Dimarzio Clip-Lock straps zijn prima maar die komen ipv de aanwezige buttons.
Dunlop heeft zgn lok strap; een plastic geval voor over je strap buttons.

tabmaniac
12 december 2006, 12:34
ik heb ze ook.. net nieuw.. ben ik alweer 1 van die schroeven kwijt:S

Herman
12 december 2006, 14:54
Beetje offtopic misschien, maar ik heb sinds kort een nieuwe strap, en de die is wat aan de dikke kant bij de gaten waar je de straplocks doorheen zou moeten doen. Hoe valt dit op te lossen?? (het liefst zonder te knippen enzo). En straplocks is inderdaad wel een vereiste.

drap
12 december 2006, 17:31
Beetje offtopic misschien, maar ik heb sinds kort een nieuwe strap, en de die is wat aan de dikke kant bij de gaten waar je de straplocks doorheen zou moeten doen. Hoe valt dit op te lossen?? (het liefst zonder te knippen enzo). En straplocks is inderdaad wel een vereiste.

Met een hoop moeite krijg je ze er op den duur wel goed door. Eerst ff alleen het schroefje zonder waaiertje er op draaien en zo strak mogelijk. Dan weer ff losmaken en het waaiertje er tussen doen en weer stevig vast draaien en voila, zo vast als een huis :) Ik had dat namelijk ook bij zo'n Levy's draagband.

DarknessAwaits
12 december 2006, 17:48
Ik gebruik ze ook, en alleen maar van Schaller. Kosten geloof ik nog iets minder dan een tientje bij Musik-Produktiv, dus als ik daar een bestelling plaats doe ik er meestal gewoon een setje straplock bij.

Ik al m'n gitaren voorzien van strapknoppen van Schaller, en kan dus met enkele banden alle gitaren gebruiken. Erg handig. Helaas zijn die losse strapknopjes wel alsmaar moeilijker te krijgen.

Mitch_mashinguard
12 december 2006, 18:32
Ah, hier past mijn vraag wel.

De schroefdraad van een van mijn strapholders is vernaggelt, dus nu vliegt de strapholder er soms uit als ik mijn gitaar pak, iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Is gewoon ergens anders een gat maken een optie?

drap
12 december 2006, 18:43
Ah, hier past mijn vraag wel.

De schroefdraad van een van mijn strapholders is vernaggelt, dus nu vliegt de strapholder er soms uit als ik mijn gitaar pak, iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Is gewoon ergens anders een gat maken een optie?

Dun stukje hout van bijv. een lucifer d'r bij in draaien samen met een beetje industrielijm van de Gamma en je probleem is opgelost.

Mitch_mashinguard
12 december 2006, 18:48
bedankt man, logische oplossing :)

(waarom ben ik er zelf niet opgekomen? :chicken: )

Herman
12 december 2006, 20:06
Met een hoop moeite krijg je ze er op den duur wel goed door. Eerst ff alleen het schroefje zonder waaiertje er op draaien en zo strak mogelijk. Dan weer ff losmaken en het waaiertje er tussen doen en weer stevig vast draaien en voila, zo vast als een huis :) Ik had dat namelijk ook bij zo'n Levy's draagband.

Dank :) Ik ga het direct ff proberen..