PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de marshall 15dfx



hugo123
11 december 2006, 19:20
wat vinden jullie van de marshall 15 dfx

Mr.Bluesbreaker
11 december 2006, 19:26
3 keer niks

rscalex
11 december 2006, 19:45
5 keer niks :p

nee serieus, dan ben je beter af met een cube of een voxje

ColourofFire
11 december 2006, 20:21
je kan nog beter in een zak stront pluggen...

Agonistes
11 december 2006, 22:35
hahaha ja het was me eerste amp, en alles waar ik op gespeeld heb hmmm.
Hij was 200,- toen ik hem kocht maar nu ie nog maar 120,- is lijkt het me een perfect ampje om mee te beginnen. Ik had de keuze deze of hmm een of andere fender amp. Die fender had standaard een ruis erin als je hem aanzette, deze was gewoon lekker stil. En ziet er goed uit strakke knopjes die je er niet zomaar vanaf trekt. Daarbij 4 effecten erin, mooi toch als je net begint en nog een effectenpedaal hebt.
Hmm maarja ik kan het dan niet met een roland cube of vox vergelijken.. dus ja..

ColourofFire
11 december 2006, 23:23
hahaha ja het was me eerste amp, en alles waar ik op gespeeld heb hmmm.
Hij was 200,- toen ik hem kocht maar nu ie nog maar 120,- is lijkt het me een perfect ampje om mee te beginnen. Ik had de keuze deze of hmm een of andere fender amp. Die fender had standaard een ruis erin als je hem aanzette, deze was gewoon lekker stil. En ziet er goed uit strakke knopjes die je er niet zomaar vanaf trekt. Daarbij 4 effecten erin, mooi toch als je net begint en nog een effectenpedaal hebt.
Hmm maarja ik kan het dan niet met een roland cube of vox vergelijken.. dus ja..

Ik denk niet dat die marshall opkan tegen een vox of cube eerlijk gezegd.

Ik moest laatst spelen op een bandavond...de gitarist uit de band voor ons speelde een Marshall MG, 100 watt volgens mij...Ik kreeg plaatsvervangende schaamte van het geluid wat daaruit kwam....best zonde, want hij was geen slechte gitarist. Ik heb zelf die 15 dFX nooit geprobeerd, maar alle andere marshall solidstates die ik heb gespeeld klonken rampzalig (met uitzondering van een Valvestate top...die klonk "redelijk", maar is ook weer geen echte solidstate) Er zit gewoon op de een of andere manier geen leven in die dingen. Ik heb nog een Fender Champion 30 DSP, ook niet echt om over te gaan juichen, maar altijd fijn als k geen zin heb om een zware bak terug te slepen van band oefenen. De distortion daarop is ook vrij kneuterig, maar die heeft teminste nog een goed werkbaar clean kanaal. Zeker voor 120 euro zou ik het het de marshall echt niet waard vinden. De hughes and kettner solidstates klinken wel okay, probeer die eens.

hanzeman
12 december 2006, 00:45
De mg15 is ook geen amp om tegen een drummer op te spelen. Is alleen voor thuis/slaapkamer geschikt. Ik heb er 1 en voor de 120 euro die ik ervoor heb betaald moet je ook geen wonderen van het ding verwachten. Ik gebruik alleen het cleane kanaal met een Korg Ampworks ervoor, de distortion op kanaal 2 is nauwelijks te doseren. Heb inmiddels wel een ander speakertje besteld want de oorspronkelijke speaker is nogal vlak.

Als je ermee wilt gaan reperteren samen met andere muzikanten: geef 100 euro meer uit en koop een betere, eventueel tweedehands.

Azrael
12 december 2006, 00:55
Alstjeblieft geen super goedekope marshall troep kopen. Alles van Marshall wat lowbudget en solid state is , is nogal erg slecht. Koop dan een Cube 30 of een Vox dan ben je beter uit. Zelfs een goedkope tweedehands is een betere optie dan zo'n "Marshall". Marshall maakt leuke dingen maar hun low-budget en hun solid state zooi is echt bedroevend slecht en teert alleen op de naam. Zelfs de wat duurdere solid states zijn echt om te huilen bij ze. Geen leven , geen klank , gewoon een grote dooie boel.

hanzeman
12 december 2006, 12:28
Nou, troep...?

Voor net iets meer dan 100 euro moet je gewoon niet te veel verwachten. Heb hem zelf naast ongeveer even dure Orange, Fender/Squier en Behringer getest (heel veel meer keuze is er nou ook weer niet in dit ultra low budget segment, tenzij je naar ampjes met 6 inch speakertjes of minder gaat) en de Marshall was dan nog de minst slechte. Voor amper 75 of 100 euro meer kun je bv een leuke kleine Vox kopen met absoluut beter geluid en meer mogelijkheden.

Azrael
12 december 2006, 13:04
Nou, troep...?

Voor net iets meer dan 100 euro moet je gewoon niet te veel verwachten. Heb hem zelf naast ongeveer even dure Orange, Fender/Squier en Behringer getest (heel veel meer keuze is er nou ook weer niet in dit ultra low budget segment, tenzij je naar ampjes met 6 inch speakertjes of minder gaat) en de Marshall was dan nog de minst slechte. Voor amper 75 of 100 euro meer kun je bv een leuke kleine Vox kopen met absoluut beter geluid en meer mogelijkheden.

Ja , troep. ;)
Als je zo'n laag budget hebt moet je of doorsparen of tweedehands kijken. Elke andere optie levert troep op.

hanzeman
12 december 2006, 20:55
Tenzij het om een extra ampje gaat voor op de slaapkamer of de caravan of je weekendhuis of waar dan ook - waar je om wat voor reden dan ook maar 100/125 euro aan wilt uitgeven. Dan is die MG15 de minst slechte keuze. Bv de Orange Crush 15 en de Vox Da-5 klinken helemaal als een kartonnen doos.

Maar goed, doorsparen voor een Fender Custom Shop Vibroverb '64 custom of een Vox AC30 is natuurlijk altijd beter.

hugo123
13 december 2006, 21:20
ik wou wetemn wat jullie er van vonden, en ik moet zeggen dat ik het distortion kanaal WEL lekker vind klinken. (met de gain halfhoog of meer)

maar het cleane kanaal klinkt voor geen meter, het lijkt wel of er toch wat distortion er doorheen zit. en dat is wel jammer, toch vind ik het een goed instap model.

Agonistes
16 december 2006, 17:04
Is er iemand die weet hoe deze amp in vergelijking met de Roland Cube 60 is?
Ik heb bijna genoeg geld voor een nieuwe nu. De Roland kan ik wel in de muziekwinkel uitproberen maar deze Marshall niet.
De Roland Cube best wel klein moetik zeggen. Komt er wel even hard volume uit?

Azrael
16 december 2006, 18:31
Is er iemand die weet hoe deze amp in vergelijking met de Roland Cube 60 is?
Ik heb bijna genoeg geld voor een nieuwe nu. De Roland kan ik wel in de muziekwinkel uitproberen maar deze Marshall niet.
De Roland Cube best wel klein moetik zeggen. Komt er wel even hard volume uit?

Die Marshall vergeleken met de Cube 60? Cube 60 uiteraard....kost ook een stuk meer maar is niet eens te vergelijken met de marshall. De marshall is een stuk stront , de Cube een geslepen parel in vergelijking.

LCH
16 december 2006, 19:19
Die Marshall vergeleken met de Cube 60? Cube 60 uiteraard....kost ook een stuk meer maar is niet eens te vergelijken met de marshall. De marshall is een stuk stront , de Cube een geslepen parel in vergelijking.
Mooi gezegd! :satisfie:

Als een Cube60 binnen financieel bereik ligt, is een Vox AD30 VT ook een optie. Net even wat dynamischer.

Azrael
16 december 2006, 19:46
Mooi gezegd! :satisfie:

Als een Cube60 binnen financieel bereik ligt, is een Vox AD30 VT ook een optie. Net even wat dynamischer.

Yup. Die Voxjes zijn ook leuk. Ik vind zelf de Cube prettiger maar das een kwestie van smaak ook vooral en wat voor gitaar je hebt. Beiden prima spul!

LCH
16 december 2006, 19:54
Precies, da's gewoon een kwestie van uittesten. Ikzelf ben ooit eens met een Cube30 begonnen. Niets mis mee hoor! Voor mijn gevoel kan een AD30 wel wat harder, maar bij zulke versterkers moet dat geen argument hoeven zijn. Als het om keiharde decibellen gaat zit je sowieso in een ander assortiment versterkers.

Azrael
16 december 2006, 19:57
Precies, da's gewoon een kwestie van uittesten. Ikzelf ben ooit eens met een Cube30 begonnen. Niets mis mee hoor! Voor mijn gevoel kan een AD30 wel wat harder, maar bij zulke versterkers moet dat geen argument hoeven zijn. Als het om keiharde decibellen gaat zit je sowieso in een ander assortiment versterkers.

De Cube30 werkt zelfs nog goed genoeg voor een klein optreden in een kroeg op normaal volume.

LCH
16 december 2006, 20:04
De Cube30 werkt zelfs nog goed genoeg voor een klein optreden in een kroeg op normaal volume.
Dat ben ik met je eens. Ik vind het ook waanzin om een 4x12" mee te sjouwen naar de lokale kroeg. Toch vind ik het net even wat comfortabeler spelen met bv. een Vox AD50 of AD60. Alhoewel ik die niet zonder backup zou gebruiken.

Zo'n Cube30 zou in zo'n geval best mee kunnen als back-up. Ding is iig niet kapot te krijgen.

hanzeman
16 december 2006, 20:15
Yup. Die Voxjes zijn ook leuk. Ik vind zelf de Cube prettiger maar das een kwestie van smaak ook vooral en wat voor gitaar je hebt. Beiden prima spul!


Welke zou je voor welk soort gitaar aanbevelen?
Wat voor gitaar 'past' meer bij de Vosjes?

Azrael
16 december 2006, 20:52
Welke zou je voor welk soort gitaar aanbevelen?
Wat voor gitaar 'past' meer bij de Vosjes?

Kan je zou niet zeggen. Ik heb zelfs met verschillende plectrums nog verschilende sounds en EQ wensen. Gewoon testen! Een gitaarsound is een combo van je gitaar , de elementen , de snaren , je plectrum , je manier van aanslaan en dan nog je versterker kabel en bedrading kwaliteit. En vast nog wel meer uiteraard maar ik geef even een idee ;)
Dus gewoon testen! Ik heb zelf gewoon vanalles getest tot ik tot mijn huidige amp ben gekomen. Enige amp waar ik op het moment 100% tevree mee ben. Zelfs de distortion sound nu. Blijkt dat de gain omhoog gooien juist mijn tone veel warmer maakt. Zal met de buizenoversturing hebben te maken uiteraard.

Agonistes
16 december 2006, 23:19
Die Marshall vergeleken met de Cube 60? Cube 60 uiteraard....kost ook een stuk meer maar is niet eens te vergelijken met de marshall. De marshall is een stuk stront , de Cube een geslepen parel in vergelijking.

ja haha ik zou niet weten waarom ik hier postte
wat een grap een Marshall MG15 DFX vergelijken met een Cube 60
Nee, ik dacht dat ik in een ander forum zat, over de Marshall vs65r
foutje :P

hendrix2
16 december 2006, 23:51
Alstjeblieft geen super goedekope marshall troep kopen. Alles van Marshall wat lowbudget en solid state is , is nogal erg slecht. Koop dan een Cube 30 of een Vox dan ben je beter uit. Zelfs een goedkope tweedehands is een betere optie dan zo'n "Marshall". Marshall maakt leuke dingen maar hun low-budget en hun solid state zooi is echt bedroevend slecht en teert alleen op de naam. Zelfs de wat duurdere solid states zijn echt om te huilen bij ze. Geen leven , geen klank , gewoon een grote dooie boel.

Hier ben ik het toch niet mee eens. Ik heb toch al een aantal solidstates/valvestates gehad van marshall en ben over de meeste erg tevreden. Ik gebruik ze zowel thuis, op repetie en live.
Ik ga ze uiteraard niet vergelijken met de buizenseries maar om te zeggen dat ze erg slecht zijn is ook overdreven.
Momenteel speel ik zelf over een MG100DFX thuis en ben hier heel tevreden over. Deze heeft een aantal jaren dienst gedaan als live versterker en ik heb er altijd een goed geluid weten uit te krijgen.
Op repetitie speel ik over een 5150, hier is de distortion niet erg krachtig, wel erg bluesy, maar met een pedaaltje is veel op te lossen.
Over de VS (valvestate series) ben ik ook zeer te spreken. M'n eerste versterkertje was een VS30R en dat bakje had echt een prachtige clean.

Dus ik vind persoonlijk de MG15dfx niet zo een slechte keuze.

Azrael
17 december 2006, 00:31
Ieder zijn meug. Ik vind het troep en vind dat er beter voor dat geld te krijgen is. Marshall teert met die budget zooi vooral op de naam. Maargoed , als jij d'r blij mee bent. Never change a winning team