PDA

View Full Version : 2de hands, is dit wat?



BerryZX9R
11 december 2006, 17:45
Hallo allemaal,

Zoals ik al in me voorstel topic heb verteld heb ik een 2de hands gitaar op het oog. Aangezien ik nu nog geen verstand van gitaren heb, ik ben een complete beginner, zou ik jullie willen vragen of de volgende gitaar goed is om mee te beginnen.

Het gaat om een Samick elektrische gitaar van ongeveer 2 jaar oud waar maar weinig mee gespeeld is.

http://img122.imageshack.us/img122/6523/gitaar1uc3.jpg

http://img178.imageshack.us/img178/4101/gitaar2wu1.jpg

http://img262.imageshack.us/img262/1992/gitaar3qd0.jpg


Alvast bedankt,
Berry

BerryZX9R
11 december 2006, 17:49
Mmm, ik zie net dat de foto's het niet meer doen. Eens kijken of dat valt op te lossen.

Mvg,
Berry

Renoud
11 december 2006, 18:02
Je moet ze niet op je hotmail laten staan, upload ze naar bijvoorbeeld http://imageshack.us/ :)

Het hangt er trouwens ook vanaf wat je ervoor gaat betalen ;)

Tho
11 december 2006, 18:04
Ik zie geen foto's maar mijn kennis er van is, dat het een c-merk is. Ongeveer gelijk aan Stagg, maar dan net iets beter. en dat zegt niet veel :)

BerryZX9R
11 december 2006, 18:15
http://img262.imageshack.us/img262/411/gitaar5vr6.jpg

http://img262.imageshack.us/img262/3396/gitaar6nm7.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/7266/gitaar7iw0.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/5431/gitaar8vg3.jpg

BerryZX9R
11 december 2006, 18:16
Ze staan er, Renoud bedankt :)

Danny Drug
11 december 2006, 18:20
ik denk dat je het best kan doen

voor je eerst gitaar maakt het niet uit

kan je altijd een betere kopen als je het echt leuk vind

GuitarMaster
11 december 2006, 18:21
Dat c-merk valt wel mee, Samick heeft zeker degelijke gitaren gebouwd. Of het een goede koop is hangt er natuurlijk ook vanaf wat diegene er voor wil hebben.

Renoud
11 december 2006, 18:25
Het lijkt erop dat er wel wat aan veranderd is.
(Of komt samick standaard met grover tuners?)

Wat zou je dr voor moeten gaan betalen, berry?

wietse
11 december 2006, 19:03
Ik zie geen foto's maar mijn kennis er van is, dat het een c-merk is. Ongeveer gelijk aan Stagg, maar dan net iets beter. en dat zegt niet veel :)
dan zal ik je kennis effe bijspijkeren, samick is één van de grootste gitaarfabrieken op deze aardkloot, alleen Cort is nog wat groter, en bouwen gitaren van elk denkbaar nivo van absoluut brandhout tot super gitaren, bijna elk groot merk heeft op een bepaald moment wel gitaren daar laten bouwen.
samick komt voort uit het beroemde/beruchte hondo, in het begin maakten ze dus echt veel rommel maar tegenwoordig is het goed spul vooral dat wat onder de eigen naam er wordt gebouwd, uit een soort van trots net iets betere specs en afwerking dan hun OEM planken.
dit geldt dus ook voor hun goedkoopste spul net iets nettere afwerking e.d.
stagg komt er naar alle waarschijnlijkheid ( de stagg lp's zijn identiek aan de oudere samick lp modellen) ook vandaan die worden dus gebouwd volgens een veel lagere kwaliteits norm dan hun eigen samicks.
je valt je over het algemeen niet snel een buil aan een samick zolang je maar bij het echte budget spul wegblijft, maar dat geldt voor elk merk.
die jij op het oog hebt lijkt me niet verkeerd, grover tuners is in ieder geval een teken dat het geen goedkope instapper is.
daar zit wel merkloos spul op.

BerryZX9R
11 december 2006, 19:29
Het lijkt erop dat er wel wat aan veranderd is.
(Of komt samick standaard met grover tuners?)

Wat zou je dr voor moeten gaan betalen, berry?

Ik zou voor deze gitaar €150 moeten betalen.
Voorzover jullie het op de foto's kunnen zien, is die dat waard?

Deze gitaar is ongeveer 2 jaar oud. Degene van wie de gitaar is speelt zelf al meer dan 20 jaar en deze had hij voor z'n vriendin gekocht die ook wilde spelen. Maar zij heeft er bijna niet opgespeeld omdat ze het toch niet leuk vond.

Gr,
Berry

Renoud
11 december 2006, 19:47
Hij is in ieder geval niet origineel meer. Volgens mij is het een samick LK15.

Via google:
http://img.vatera.hu/photos/109414/big/small_1e9f8f2ad.jpg

http://img.vatera.hu/photos/109414/big/small_2a15daf06.jpg

2 van de 3 knoppen zijn vervangen voor anderen ;) De gitaar kost daar trouwens nieuw 145 dollar (wel in rusland ;)) zie: http://www.sound-master.ru/catalog/item546.php.

Voor zover ik heb kunnen vinden is het een massieve basswood met ash top ofzo.. Of het een goede koop is durf ik eigenlijk niet te zeggen, dat weet je pas als je er op gespeelt hebt..

BerryZX9R
11 december 2006, 20:05
2 van de 3 knoppen zijn vervangen voor anderen

Of het een goede koop is durf ik eigenlijk niet te zeggen, dat weet je pas als je er op gespeelt hebt..

Mmm, dat van die knoppen was mij nog niet eens opgevallen, wat zou dit kunnen betekenen??

Maar ik kan dus niet spelen en weet zo 1,2,3 ook niemand die ik ff mee kan nemen. Waar moet ik opletten als ik de gitaar ga bekijken?

Gr,
Berry

Renoud
11 december 2006, 20:14
Mmm, dat van die knoppen was mij nog niet eens opgevallen, wat zou dit kunnen betekenen??

Maar ik kan dus niet spelen en weet zo 1,2,3 ook niemand die ik ff mee kan nemen. Waar moet ik opletten als ik de gitaar ga bekijken?

Gr,
Berry
Dat ie knoppen nodig had voor een andere gitaar :D

Je kan vragen of hij er eens op wilt spelen, oke.. je zal even goed het verschil nog niet horen.. maar als het echt slecht is hoor je het vanzelf ;)

Heb je nog alternatieven? Je wilt perse richting een stratocaster model begrijp ik?

BerryZX9R
11 december 2006, 20:31
Dat ie knoppen nodig had voor een andere gitaar :D

Je kan vragen of hij er eens op wilt spelen, oke.. je zal even goed het verschil nog niet horen.. maar als het echt slecht is hoor je het vanzelf ;)

Heb je nog alternatieven? Je wilt perse richting een stratocaster model begrijp ik?

Misschien had hij die knoppen idd wel nodig ja, haha. Maar als ik er heen ga zal ik het eens vrage hoe dat nu zit.

Ik was idd wel van plan om hem eens te vragen om erop te spelen, kan ik er toch ff naar luisteren.

Ik heb nog niet echte alternatieven, maar ik heb eigenlijk geen idee wat een 'stratocaster' is :confused: .
Deze zag ik te koop staan en het is redelijk in de buurt, en het leek me wel wat. Vandaar dat ik het even vraag.

Er zit trouwens ook een versterker + 100 Watt Speaker, gigbag, stemapparaat en snoer bij.

Gr,
Berry

Renoud
11 december 2006, 22:53
Misschien had hij die knoppen idd wel nodig ja, haha. Maar als ik er heen ga zal ik het eens vrage hoe dat nu zit.

Ik was idd wel van plan om hem eens te vragen om erop te spelen, kan ik er toch ff naar luisteren.

Ik heb nog niet echte alternatieven, maar ik heb eigenlijk geen idee wat een 'stratocaster' is .
Deze zag ik te koop staan en het is redelijk in de buurt, en het leek me wel wat. Vandaar dat ik het even vraag.

Er zit trouwens ook een versterker + 100 Watt Speaker, gigbag, stemapparaat en snoer bij.

Gr,
Berry
Ohh daar zeg je wel wat ;) Met een versterker + die accessoires denk ik dat je een goede deal hebt :D Je kan altijd nog een betere gitaar kopen over een jaar voor dat geld :)

Een stratocaster is het model gitaar, oorspronkelijk van fender.. maar veeeel gekopieerd. Zo heb je er nog veel meer, ik raad je aan om eens in een muziekwinkel rond te kijken ;)

Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan spelen?

BerryZX9R
11 december 2006, 23:04
Ohh daar zeg je wel wat ;) Met een versterker + die accessoires denk ik dat je een goede deal hebt :D Je kan altijd nog een betere gitaar kopen over een jaar voor dat geld :)

Een stratocaster is het model gitaar, oorspronkelijk van fender.. maar veeeel gekopieerd. Zo heb je er nog veel meer, ik raad je aan om eens in een muziekwinkel rond te kijken ;)

Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan spelen?

Kijk dat wil ik graag horen ;-)
Maar om als echte beginner op zo'n gitaar te starten is wel te doen denk je, dat is voor mij het belangrijkste.

Ik zal zeker ook nog wel in een muziek winkel rond gaan kijken, dan ben ik vast net een kind in een snoep winkel!

Wat voor muziek ik wil maken, dat zal toch gauw wat richting de Red Hot Chili Peppers gaan. Is zo'n gitaar daar geschikt voor?

Gr,
Berry

Renoud
11 december 2006, 23:27
Kijk dat wil ik graag horen ;-)
Maar om als echte beginner op zo'n gitaar te starten is wel te doen denk je, dat is voor mij het belangrijkste.

Ik zal zeker ook nog wel in een muziek winkel rond gaan kijken, dan ben ik vast net een kind in een snoep winkel!

Wat voor muziek ik wil maken, dat zal toch gauw wat richting de Red Hot Chili Peppers gaan. Is zo'n gitaar daar geschikt voor?

Gr,
Berry
Ja, zeker weten geschikt.. Frusciante van de peppers speelt ook op een strat ;)

Ik denk dat de gitaar alleen maar mee kan vallen. Er zitten best goede kwaliteit spullen op . Het is geen multiplex (hout) gitaar . En zeker omdat je praktisch klaar bent voor dat geld.. :D mijn zege heb je..

Fenndangoband
12 december 2006, 00:03
Hey,

Voor die 150 euro heb je wel al een heleboel... ik zou niet twijfelen en voor een absolute beginner is dit geen slechte aankoop. Je moet zeker letten op het volgende... of de snaren niet te ver van het fretbord verwijdert zijn (3 à 4 mm is ideaal voor dit type gitaar). Mochten ze toch te ver liggen, dan valt dit altijd bij te regelen. Kijken of de input (het gaatje waar de kabel in moet) niet los zit. Als je het onderste van de body op de bovenkant van je voet zet met de kop van de gitaar in de hand moet je met 1 oog kijken of de frets allemaal mooi evenwijdig van elkaar liggen (door te kijken of de metalen streepjes op de hals van de gitaar allemaal mooi evenwijdig liggen). Als je aan de knoppen draait... mogen ze niet , of toch niet te veel, kraken. Kijken of ze niet te snel ontstemt. Sla op iedere snaar en op iedere fret de noot aan... zo hoor je of er een snaar niet ergens kletterd of een onzuivere toon reproduceert. Zorg er voor dat hij je de gitaar met een cleane sound laat horen... dus niet met een distortion want die kan mogelijke onzuiverheden verdoezelen (ook al klinkt die disto wel vettig... wat een openbaring toen ik mijn eerste elektrische gitaar kocht :) ). Probeer toch iemand te strikken die er toch al een beetje iets van kent.
Succes met je aankoop... als bovenstaande criteria ok zijn... kopen die boel! Ideaal als oefengitaar en volgend jaar koop je toch een beter plankje (als je de gitaarmicroob krijgt tenminste).

DarknessAwaits
12 december 2006, 00:45
Lijkt me een mooie gitaar en al helemaal voor die prijs. Absoluut doen.

BerryZX9R
12 december 2006, 14:52
Dat ie knoppen nodig had voor een andere gitaar :D



Ik had hem nog ff gemaild ivm met de knoppen, het volgende kreeg ik terug:

"Bij aankoop kraakte de potmeter een beetje. Aangezien dit het laatste model
was en ik hem toch wilde hebben, hebben ze de knop (potmeter) vervangen".

Renoud
12 december 2006, 15:29
Ik had hem nog ff gemaild ivm met de knoppen, het volgende kreeg ik terug:

"Bij aankoop kraakte de potmeter een beetje. Aangezien dit het laatste model
was en ik hem toch wilde hebben, hebben ze de knop (potmeter) vervangen".
Lijkt me eerlijk genoeg, als je het niet mooi vind kan je er altijd nog andere opzetten.

Wanneer ga je kijken?

BerryZX9R
12 december 2006, 19:53
Wanneer ga je kijken?

Ik heb hem net een mailtje gestuurd of ik morgenavond langs zou kunnen komen.

BerryZX9R
12 december 2006, 19:56
Kijken of ze niet te snel ontstemt.

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb je lijstje uitgeprint en als ik ga kijken dan zal ik deze dingen allemaal gaan doen, bedankt alvast!!

Edit: Dit zal je er wel mee bedoelen:

Sla op iedere snaar en op iedere fret de noot aan... zo hoor je of er een snaar niet ergens kletterd of een onzuivere toon reproduceert.

Renoud
12 december 2006, 21:19
Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb je lijstje uitgeprint en als ik ga kijken dan zal ik deze dingen allemaal gaan doen, bedankt alvast!!

Edit: Dit zal je er wel mee bedoelen:

Sla op iedere snaar en op iedere fret de noot aan... zo hoor je of er een snaar niet ergens kletterd of een onzuivere toon reproduceert.

Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar er zijn snaren op je gitaar gespannen (duh :D). Die snaren worden gestemd op noten (E A D G B C E is de standaard stemming.. maar dat leer je allemaal nog wel ;)).

Soms (lees: voordat je begint te spelen) moet je de snaren even zuiver op stemming brengen, -anders klinkt alles wat je speelt vals-.

Je gitaar kan ontstemmen als je heel hard/veel op je gitaart hebt lopen spelen of aan de weersomstandigheden (warm/koud, luchtvochtigheid), en nog een paar dingen ;) Als je een goeie gitaar hebt hoef je hem bijna nooit te stemmen, bij een slechte gitaar dus wel.

Het is moeillijk om op voorhand te kijken of je gitaar stemvast blijft, maar ik denk dat dat bij die van jou wel goed moet zitten (aangezien je tuners hebt van Grover en niet merkloos). Als je die man als een gek maar aan die tuners ziet blijven draaien weet je natuurlijk wel dat t niet goed zit ;)

BerryZX9R
14 december 2006, 09:35
Ik heb 'm gekocht hoor :)

Nu eens kijken waar ik les ga nemen, heb er zin in :rockon:

Gr,
Berry

tabmaniac
14 december 2006, 10:08
ik dacht dat Samick alleen nog maar grover tuners deed, ik weet het niet cker hoor.. maar bij elke Samick die ik tot nu toe gezien heb zaten Grovers

Fenndangoband
14 december 2006, 10:14
Sorry dat ik niet geantwoord heb op de ontstemmingsvraag (te laat gezien)... gelukkig heeft Renoud daar zeer professioneel op geantwoord :cooler:

Eerst en vooral proficiat met je aankoop... als je je door de eerste fases van het gitaar spelen doorbijt... zal je nog veel plezier hebben met je plank. Het is natuurlijk zo dat alle begin moeilijk is. Ik zou beginnen met de simpele basisakkoorden. Begrijp me niet verkeerd... simpel (als je begint) is niet zo simpel. De vingers willen niet doen wat je wilt, er is een onzuivere klank,... Mijn eerste gitaar was een folk gitaar... ik kreeg zo een zenuwen omdat mijn vingers niet in de juiste posities wouden staan zodat ik keihard in een hoek van mijn gitaarbody begon te bijten... mijn tandafdruk staat er nog. Had er natuurlijk spijt van (nu vind ik het grappig) maar ja...
Dus eerst basisakkoorden, dan barré, toonsoorten, pentatonische ladders,...
Je hebt veel werk maar nogmaals... de fun die je ervoor terugkrijgt is mateloos.
In het begin kan je veel leren door je een goed boek aan te schaffen... af en toe een lesje kan nooit kwaad... tenzij je nu al weet dat je je er beroep van wil maken... neem dan constant maar lessen. :rockon: :rockon:
Luister zo veel als kan naar muziek en probeer akkoorden, riffjes,... na te spelen (zo train je je gehoor) en speel zo snel als kan in een band want zo leer je ook enorm veel bij. Daarom hoef je nog niet uitstekend te zijn... je leert altijd bij van andere muzikanten. Leer tabelaturen te lezen (of noten) en speel nummertjes na... oefen zo veel als kan met dat onding die ze metronoom noemen... een goede timing is belangrijk van bij het begin.
Maar de 2 hoofdzaken zijn oefenen en fun.... succes. :hippie:

Brammibal
14 december 2006, 16:03
Fotos van de hele boel bij elkaar!

BerryZX9R
14 december 2006, 19:59
In het begin kan je veel leren door je een goed boek aan te schaffen... af en toe een lesje kan nooit kwaad...

Bedankt voor je reactie met veel bruikbare info!! Maar heb je zo ook een titel van een goed boek voor me?

Ik was eigenlijk van plan om echt op les te gaan, maar dat is dus niet echt nodig bij gebruik van een goed boek?

Mvg,
Berry

soundbound
14 december 2006, 20:37
les volgen is een betere stimulans om de basis onder de knie te krijgen. Autodidactisch vraagt veel discipline!

Fenndangoband
14 december 2006, 22:15
Maar heb je zo ook een titel van een goed boek voor me?

Hey graag gedaan...
Helaas is het bij mij al een tijdje geleden dat ik zo een boek had... ik had toen een zelfopgesteld studieboek van een muziekwinkel in België (Piens)... was (is) een schitterend boek om mee te beginnen. Alles goed uitgelegd.
Helaas vrees ik dat dit boek niet meer te verkrijgen is.
Als je naar jouw speciaalzaak gaat (Feedback ofzo... deze naam komt hier veel terug op dit forum... ken ik zelf niet aangezien ik Belg ben) en je vraagt een goed gedetailleerd beginnersboek aan een verkoper... dan kan dit geen probleem zijn.. er zijn er massa's en soms is het moeilijk er nog een overzicht op te hebben. Vandaar dat de verkoper meestal het antwoord heeft, als het tenminste geen lul is die enkel wil verkopen.
Je kan jezelf zeer veel aanleren... het is juist een kwestie van de juiste informatie te vinden. Af en toe en lesje moet je zeker nemen... dit om de dingen die je fout hebt aangeleerd op een correcte manier aan te leren. Nooit te lang wachten om eens een les te nemen. Ik heb mijn eerste les na 6 jaar gitaarspelen genomen. Toen zijn er veel fouten die ik had in mijn techniek aan het daglicht gekomen. Was niet makkelijk om deze weg te werken... maar ja oefenen oefenen oefenen en je kan alles. Veel succes.

Renoud
14 december 2006, 23:20
Hey graag gedaan...
Helaas is het bij mij al een tijdje geleden dat ik zo een boek had... ik had toen een zelfopgesteld studieboek van een muziekwinkel in België (Piens)... was (is) een schitterend boek om mee te beginnen. Alles goed uitgelegd.
Helaas vrees ik dat dit boek niet meer te verkrijgen is.
Als je naar jouw speciaalzaak gaat (Feedback ofzo... deze naam komt hier veel terug op dit forum... ken ik zelf niet aangezien ik Belg ben) en je vraagt een goed gedetailleerd beginnersboek aan een verkoper... dan kan dit geen probleem zijn.. er zijn er massa's en soms is het moeilijk er nog een overzicht op te hebben. Vandaar dat de verkoper meestal het antwoord heeft, als het tenminste geen lul is die enkel wil verkopen.
Je kan jezelf zeer veel aanleren... het is juist een kwestie van de juiste informatie te vinden. Af en toe en lesje moet je zeker nemen... dit om de dingen die je fout hebt aangeleerd op een correcte manier aan te leren. Nooit te lang wachten om eens een les te nemen. Ik heb mijn eerste les na 6 jaar gitaarspelen genomen. Toen zijn er veel fouten die ik had in mijn techniek aan het daglicht gekomen. Was niet makkelijk om deze weg te werken... maar ja oefenen oefenen oefenen en je kan alles. Veel succes.

Wat voor fouten had je dan? Ik vind eigenlijk dat je niet echt van 1 goede 'correcte' techniek kan spreken, iedereen heeft toch een eigen manier van gitaar spelen. Kijk maar eens naar Jimi of Albert Collins (om maar een hele extreme te nemen :P) Je moet spelen wat je zelf het comfortabels vind.

Ontopic: Je kan als je dat wilt een hoop vinden op internet, er zijn genoeg sites voor beginners. Je kan ook de basis leren bij een leraar en verder je eigen weg gaan zoeken. :)

PS: We willen nog wel foto's zien van je nieuwe 'gear' ;)

Squier4ever
14 december 2006, 23:37
nou ik vind op zich dat je zeker de eerste paar jaar zeker wel met vaste regelmaat een goeie les kunt gebruiken. al is het alleen maar om je de technieken aan te leren....

liedjes leer je vanzelf wel, maar oa je houding is vrij belangrijk, anders krijg je er geheid last van...

Fenndangoband
15 december 2006, 09:23
Wat voor fouten had je dan? Ik vind eigenlijk dat je niet echt van 1 goede 'correcte' techniek kan spreken, iedereen heeft toch een eigen manier van gitaar spelen. Kijk maar eens naar Jimi of Albert Collins (om maar een hele extreme te nemen :P) Je moet spelen wat je zelf het comfortabels vind.

Tja... zo had ik de fout om pertinent maar 3 vingers aan mijn linkerhand te gebruiken... die pink wou maar lekker niet meedoen (Django style... :seriousf: was het maar waar) , een ander probleem bij mijn rechterhand (slaghand) was dat ik enkel bij het nemen van nootjes downstrokes nam wat je serieus beperkt in snelheid en ik speelde vanuit de arm ipv uit de pols. Dit zijn dus een aantal vb van die foutjes die ik had.
Het is een feit dat je zowiezo een eigen stijl ontwikkeld... je neemt gewoon het beste voor jezelf uit de standaard richtlijnen en verder zie je maar.
Als je op tijd wordt gewezen op dergelijike fouten is het makkelijker om ze aan te passen = snellere vooruitgang boeken.

BamBuFan1
15 december 2006, 14:32
Ik had hem nog ff gemaild ivm met de knoppen, het volgende kreeg ik terug:

"Bij aankoop kraakte de potmeter een beetje. Aangezien dit het laatste model
was en ik hem toch wilde hebben, hebben ze de knop (potmeter) vervangen".

Mja , wel een beetje raar om de knoppen te vervangen als de potmeters kraken. De potmeters zijn de 'echte' draaimechanieken, waarvan het asje omhoog door de gitaar steekt. Bovenop dat asje druk je de knop. Oftewel de knoppen vervangen helpt niet tegen het kraken van de potmeters, en bij het vervangen van de potmeters kun je vervolgens gewoon de oude knop terugzetten.

Maar gefeliciteerd met je Samick. Ik heb dat merk eigenlijk bijna net zo hoog zitten als Ibanez: je kunt er vanalles krijgen, van betaalbare instappers tot topgitaren, en de afwerking is vrijwel altijd dik in orde.

Renoud
15 december 2006, 19:53
Mja , wel een beetje raar om de knoppen te vervangen als de potmeters kraken. De potmeters zijn de 'echte' draaimechanieken, waarvan het asje omhoog door de gitaar steekt. Bovenop dat asje druk je de knop. Oftewel de knoppen vervangen helpt niet tegen het kraken van de potmeters, en bij het vervangen van de potmeters kun je vervolgens gewoon de oude knop terugzetten.

Maar gefeliciteerd met je Samick. Ik heb dat merk eigenlijk bijna net zo hoog zitten als Ibanez: je kunt er vanalles krijgen, van betaalbare instappers tot topgitaren, en de afwerking is vrijwel altijd dik in orde.
Misschien dat ze de potmeters hebben vervangen voor USA potmeters. Dan past de huidige knop niet als hij niet verstelbaar is (zoals meestal bij niet-usa knoppen). Het is maar een ideetje :P

Nou waar blijven die foto's? ;)

BerryZX9R
15 december 2006, 21:19
Nou waar blijven die foto's? ;)

Ik ga de foto's morgen maken en dan zie je ze hier wel verschijnen :)

BerryZX9R
16 december 2006, 12:01
Hier zijn dan de foto's :)

http://img19.imageshack.us/img19/5717/gn1tr3.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/7391/gn2sb2.jpg

Gr,
Berry

Renoud
16 december 2006, 13:47
Hier zijn dan de foto's :)



Gr,
Berry
Goeie deal! kreeg je die speaker er nou ook bij!? :o

Heb je al geprobeerd er op te spelen? ;)

BerryZX9R
16 december 2006, 15:08
Goeie deal! kreeg je die speaker er nou ook bij!? :o

Heb je al geprobeerd er op te spelen? ;)

Yep, ik kreeg die speaker er ook bij :cooler:

En ik heb al geprobeerd om er op te spelen :rockon: Maar zoals je vast wel door hebt bak ik er helemaal niks van, haha!

Ik heb al contact met iemand die mij les wil geven, dus dat gaat helemaal goed komen, heb er echt ontzettend zin in!!

Gr,
Berry

Lkan
16 december 2006, 16:39
Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar er zijn snaren op je gitaar gespannen (duh :D). Die snaren worden gestemd op noten (E A D G B C E is de standaard stemming.. maar dat leer je allemaal nog wel ;)).


Eh.. het is E-A-D-G-B-E tegenwoordig..

Renoud
16 december 2006, 16:53
Eh.. het is E-A-D-G-B-E tegenwoordig..
Tiepfautje :sssh: