PDA

View Full Version : Niet blij met Nano Clone



fullorder
11 december 2006, 17:35
Van de week heb ik de Nano Clone binnen gekregen. Blind besteld uit de US, vertrouwend op Electro Harmonix. Ik heb al een mooie chorus (CE-2), maar ik wilde wat ruimte creeren op m'n plank door mijn CE-2 + TB-looper te vervangen door een Nano Clone, daarbij vanuit gaande dat deze mijn CE-2 voldoende zou kunnen benaderen.

Het lijkt er echter sterk op dat ik een miskoop heb begaan :(
Wat is er mijns insziens allemaal mis met deze Nano Clone?
- Een volume drop van jewelste (de CE-2 totaal niet).
- Chorus heeft metalig bij-geluid. In de basis wel mooie chorus, maar het lijkt alsof de delay (waarmee de chorus wordt geproduceerd neem ik aan) iets te traag is, waardoor je 'm echt als delay gaat horen. En het delay-signaal klinkt heel erg blikkerig in dat geval.
- Produceerd veel ruis. Ik ben echt niet zo kritisch als het om ruis gaat, maar dit gaat echt te ver.
- Niet te voeden via mijn pedalboard voeding. Het pedaal maakt ergens sluiting, waardoor mijn voeding meteen in 'kortsluiting, dus ik gooi alle stroom eraf' modus gaat.

Balen dus, ik had veel meer verwacht van dit pedaal, ook al was ie niet duur. Ik heb verder geen ervaring met de Small Clone, maar ik ga er toch van uit dat die beter klinkt dan deze Nano, gezien de grote schare fans van dit pedaal.

Mitch
11 december 2006, 17:54
Auw. Was trouwens de Nano Clone ook niet één van de pedalen die met een andere aarding werkten en daardoor niet samenwerken met negative ground pedalen ? Is pas op HCEF een heel topic over geweest, was dus eignelijk een ontwerpfoutje wat wellicht later wordt veranderd.
Maar metalig, ruis, volumedrop: dat hoort ab-so-luut niet in een Clone chorus. Verre van zelfs.

almarvk
11 december 2006, 18:28
Ik heb ook één pedaal gehad van EH, namelijk de Holy Grail.

Die kon ook weer direct vertrekken vanwege de volumedrop. Wat ontzettend irritant!

fullorder
11 december 2006, 18:39
Maar metalig, ruis, volumedrop: dat hoort ab-so-luut niet in een Clone chorus. Verre van zelfs.

Daar was ik ook vanuit gegaan ja. Misschien heb ik gewoon een ranzig exemplaar ofzo, maar zelfs dat zou al heel erg kwalijk zijn...

Iemand interesse in een Nano Clone? ;)

Ash ketchum
11 december 2006, 19:17
Wat raar, ikzelf heb een smallclone, maar heb helemaal geen last van de door jou genoemde problemen.
Wat voeding betreft, EH gebruikt misschien een omgekeerde plus en min, althans dat is het geval bij de smallclone.

fullorder
11 december 2006, 22:26
Wat raar, ikzelf heb een smallclone, maar heb helemaal geen last van de door jou genoemde problemen.
Wat voeding betreft, EH gebruikt misschien een omgekeerde plus en min, althans dat is het geval bij de smallclone.

Bij de Nano is het gewoon 'tip-negatief'. Dat zou dus het probleem niet moeten zijn...

mesadude
12 december 2006, 01:14
da's spijtig genoeg het grote nadeel van EHX.
Ze maken ubervette pedalen aan een massmarket-prijs..
waar zit de kink in de kabel?
bij de kwaliteitscontrole.
moesten ze nu al hun pedalen 20€ duurder maken in ruil voor een goeie kwaliteitscontrole.. 't zou pedaalmerk nr 1 zijn..
spijtig genoeg proberen ze het precies steeds goedkoper te maken..
die pedaaltjes zijn op zich dus wel goed, maar veel kwaliteitsproblemen..
proberen om te ruilen voor een goed exemplaar.. maar aangezien je hem hebt laten overkomen vrees'k dat je niet veel medewerking moet verwachten van EHX dealers hier..

up-guitarman
12 december 2006, 01:39
Mm, mijn small clone doet het perfect !!!
En zo groot is die ook niet, ik zou niet weten waarom ik zo'n nano zou gaan halen, ik vind ze trouwens ook uberlelijk ... (nuja, het is maar om op te stampen, sound is uiteraard het belangrijkste !!!)

jimihattricks
12 december 2006, 09:57
ik ben van plan ook een small clone te gaan kopen.. heb zelf een big muff van EH, en irriteerde me daarbij mateloos aan de mini-jack aansluiting voor de adapter.. met pos-neg omwisselingen heb ik daarbij nooit problemen gehad.. zo'n small clone kan toch wel door een gewone adapter worden gevoed? of moet ik iets van reversed polarity shit gaan kopen...?

wat betreft de kwaliteit v/die pedaaltjes, de ouwe reeks zat gewoon al in een crap behuizing, dat hebben ze nu ten minste verbeterd.. ik hoor idd hier en daar wel wat wisselende commentaren over de kwaliteit ja, bv. ook met die nieuwe LPB.. ben benieuwd hoe die pedalen uit de andere reeks (clone theory, poly chorus e.d.) uit de bus komen.. een review van de flanger hoax in guitar magazine was iig weinig lovend (probleem: ruis).. als je al die problemen weg zou halen en de pedaaltjes voor een 15% meer zou verkopen, heb je gewoon echt goeie shit (ikzelf vind de small clone bv. de lekkerste chorus ter wereld in zijn prijsklasse - da's ook een kwestie van smaak natuurlijk)..

fullorder
12 december 2006, 10:20
(ikzelf vind de small clone bv. de lekkerste chorus ter wereld in zijn prijsklasse - da's ook een kwestie van smaak natuurlijk)..

Ik weet niet of de Nano een goede imitatie van de Small is, maar achter de ruis en volumedrop hoor ik zeker een hele mooie chorus die niet veel onder doet voor m'n CE-2. Maar ja, wat heb ik er zo aan?... :(