PDA

View Full Version : SD-1 Mod



Johnny Ramone
11 december 2006, 17:07
Hallo,

Ik heb gisteren een Boss SD-1 gekocht en wil hem laten modificeren door:

http://www.cmatmods.com/

Nu moet ik dat pedaal dus opsturen naar de USA. Weet iemand hoe dit gaat, moet ik er een belasting verklaring bij doen, en hoe kom ik daaraan? Of, kan ik gewoon naar het postkantoor gaan en opsturen net zoals binnen de EU?

Speeddemon
11 december 2006, 17:19
Je zou ook de mod kunnen kopen (onderdelen + beschrijving) en hem laten modden door iemand in NL. Scheelt je 2x verzendkosten naar de US, die al gauw 12-15 euro per keer zijn.

henkr
11 december 2006, 18:01
Dat opsturen is een hoop gedonder. Het bent meestal voordeliger uit als je die persoon een
reeds ge-mod exemplaar op laat sturen. Volgens de instanties is er een 'verklaring/vergunning
voor passieve veredeling in het buitenland' nodig anders loop je het risico dat je niet
alleen tweemaal de verzendkosten kwijt bent maar ook tweemaal belasting betaalt.

Don Olivier
11 december 2006, 18:16
Waarom koop je geen Japanse sd-1 ?

Speeddemon
11 december 2006, 18:32
Waarom koop je geen Japanse sd-1 ?
die liggen op zich niet voor 't oprapen en zeker niet voor de prijs van een doe-het-zelf-mod + 2e hands MIT SD-1.

De TS-808 mod voor de SD-1 is makkelijk online te vinden, en waarschijnlijk kan Dirk_Hendrik je ook nog aan diverse andere mods helpen.
Heb zelf ooit eens de Indyguitarist Chocolate mod gedaan en die was errug goed. Alsof alle knoppen ineens 2x zoveel bereik hadden, en hij vervormde ook mooier (meer als een OD-3).

AoDf
11 december 2006, 19:14
Ik heb hier alle mods van Indyguitarist liggen. Heb ze ooit eens in een PDF gekocht via zijn site. Staan wel aantal SD-1 mods in ook. Die chocolate mod heb ik ook uitgevoerd, klinkt goed hoor.

Johnny Ramone
11 december 2006, 23:00
Dit is wat er gaat gebeuren:

The following MODs are performed:

Several Hi-Fi Mods

Super smooth gain Mod

Clarity Mods

Germanium Diode Mod

2X Gain Mod

Following parts are used:

Two Tantalum 1uF Capacitors

Four .1uF Metal Film Capacitors

Three Boxed Metal Film Capacitors

One 2.2k ohm Carbon Film

Resistor

One 1N34A Germanium Diode

Ik zie het niet zitten om 't zelf te doen, ik heb 1maal zelf een red snapper gemaakt en dat was (te) veel geouwehoer, hij deed het wel na 5 weken solderen.

Ik ga wel bij het postkantoor vragen wat ik moet doen vanwege de douane.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Chris Winsemius
11 december 2006, 23:16
Vul vooral "repair" in op alle bonnen!

Kan schelen ivm betalen import & btw.

Johnny Ramone
11 december 2006, 23:20
Vul vooral "repair" in op alle bonnen!

Kan schelen ivm betalen import & btw.

Bedankt voor de tip!

Speeddemon
11 december 2006, 23:39
Dit is wat er gaat gebeuren:

The following MODs are performed:

Several Hi-Fi Mods

Super smooth gain Mod

Clarity Mods

Germanium Diode Mod

2X Gain Mod

Following parts are used:

Two Tantalum 1uF Capacitors

Four .1uF Metal Film Capacitors

Three Boxed Metal Film Capacitors

One 2.2k ohm Carbon Film

Resistor

One 1N34A Germanium Diode

Ik zie het niet zitten om 't zelf te doen, ik heb 1maal zelf een red snapper gemaakt en dat was (te) veel geouwehoer, hij deed het wel na 5 weken solderen.

Ik ga wel bij het postkantoor vragen wat ik moet doen vanwege de douane.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
11 parts vervangen? peanuts joh.

D'r zijn hier zat techneuten die het zouden kunnen doen voor je. Betaal je heen en terug verzenden in NL (2x 6,20 euro), geen douane gezeik, en ...en... klaar is Joey. :satisfie:

Johnny Ramone
11 december 2006, 23:50
11 parts vervangen? peanuts joh.

D'r zijn hier zat techneuten die het zouden kunnen doen voor je. Betaal je heen en terug verzenden in NL (2x 6,20 euro), geen douane gezeik, en ...en... klaar is Joey. :satisfie:

Maar hoe weet je dan welke vervangen moeten worden? Ik heb geen schema ofzo. Natuurlijk laat ik het liever dichter bij huis doen, wil er natuurlijk wel voor betalen.

Dirk_Hendrik
12 december 2006, 09:58
De mod zoals daar beschreven wijst uit zichzelf al vrij aardig aan wat er gedaan moet worden. Is een beetje soortgelijk als de mods waarbij Keeley vertelt wat er gedaan is. Een beetje inzicht in het gewenste effect vertelt al waar de mod plaatsvind.
Ik zou de bovengenoemde mod wél combineren met de bleedfix. Een klusje van 5 minuten als het ding toch al open ligt. Stuur me ff een PM-etje.