PDA

View Full Version : Squier Stratocaster, Japan



Hector_Tsolodimos
11 december 2006, 17:07
Serie nummer: O ... ... ... ... ... ...
Ik heb deze al eens bespeeld, en ik vond em geweldig! Hij komt uit 93-94, en is zwart, met maple fretboard
vraagprijs: 250

doen of doen? (ik heb GAS)

BLOK182
11 december 2006, 17:18
Is het die gitaar die al een tijdje op marktplaats staat? Qua looks vond ik hem erg netjes. Denk dat het geen al te gekke prijs is...is het de ultieme prijs of is er nog een marge?

Hector_Tsolodimos
11 december 2006, 17:27
Is het die gitaar die al een tijdje op marktplaats staat? Qua looks vond ik hem erg netjes. Denk dat het geen al te gekke prijs is...is het de ultieme prijs of is er nog een marge?
ja, staat op martkplaats
érg goede looks, daar ligt het iig NIET aan

BLOK182
11 december 2006, 17:46
De verkoper heeft em ondertussen al best lang op marktplaats staan (heb em in de zoektocht naar een squier ook al een hele tijd geleden gespot). Waarschijnlijk kan je er met serieuze interesse nog wel iets afkrijgen, maar denk dat 250 euro ook geen slechte prijs is hoor!

guitardude
11 december 2006, 17:55
Als je hem zo geweldig vind, waar wacht je dan op? Kopen die hap :p

Hector_Tsolodimos
11 december 2006, 19:02
Als je hem zo geweldig vind, waar wacht je dan op? Kopen die hap :p
hehehe
GAS GAS GAS
ik kan me bijna niet inhouden
GAS GAS GAS

joost104
11 december 2006, 19:06
Heb je hem al inmiddels? :)

Hector_Tsolodimos
11 december 2006, 19:11
Heb je hem al inmiddels? :)
nee, nog niet
áls ik hem ga halen: in de kerstvakantie

:D

datsun
11 december 2006, 19:52
is het die lichtblauwe met mint groene slagplaat?

BLOK182
11 december 2006, 20:05
Zoals al in de beginpost staat: zwart:-)

Lexvandoef
11 december 2006, 23:47
Om heel even op je topic in te haken,

Ik ben ook bezig met de koop van een japanse squier, maar eentje uit de jaren 80 met een E serienummer.

De verkoper wil hier minimaal €325,00 voor hebben. Is dit een beetje redelijk?
Ik weet dat die zwarte voor veel minder weggaat, maar deze is ouder en bovendien de enige met een olympic white body en maple hals, maakt dat nog veel uit voor de kwaliteit/prijs?

Lex

Gearjunkie
11 december 2006, 23:54
Ik heb zo'n Japanse Squier gehad.... verkocht voor weinig en SPIJT!!!

Kopen!!!!

Eko
12 december 2006, 00:10
De E-series zijn < mits origineel> beregoed. Ik heb zelf een zwarte staan. Degene die bij mij staat heeft een heerlijke dikke neck met een rosewood toets. De afwerking is zonder meer goed. Niet alle gitaren zijn echter standaard gebleven. Er zijn er door de jaren heel veel gesloopt en van ,,betere,, onderdelen voorzien, wat in de waarde tot uitdrukking komt.
Een redelijke E-serie in wit zal inderdaad tussen 325-375 opbrengen. De beter geliefde versies zijn de nu nog steeds goedlopende kleuren Sunburst en Zwart.
Een goede strat ( ook een Squier) klinkt onversterkt al prachtig helder en heeft goede sustain. Goed materiaal laat zich uitstekend versterken, mindere worden nooit beter. Een zeer goede zwarte of sunburst in uitstekend gebruikte staat zal een max hebben van 425-475.

zeppo
12 december 2006, 11:21
Ik heb zelf ook een oude E-serie Squier uit Japan.
Destijds nieuw gekocht, weet niet meer precies voor hoeveel, maar zal ergens rond de 600-800 gulden zijn geweest.
Lange tijd heb ik toch een licht 'minderwaardigheidscomplex' gehad over deze gitaar (mijn Gibson The Paul en Yamaha SG 400 moest ik, destijds student en chronisch geldgebrek :D, verkopen)
Maar nu ik er weer meer op speel kan ik alleen maar beamen wat een geweldige gitaar dit is. Zwart, en op de vervangen tone- en volumeknoppen na nog helemaal origineel. Ik heb inmiddels op meerdere 'echte' Fenders gespeeld, en ik moet zeggen dat de verschillen minimaal zijn. 325,- voor zo'n gitaar, mits in goede staat, is dus zeker een redelijk bedrag. Tenminste: als je een goede gitaar wilt kopen, niet een merk
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/e-squier.jpg

Kim Wilson
12 december 2006, 11:27
Ik kocht vorig jaar een Japanse Fender strat (94-95) voor €300:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat1.jpg

Nu weet ik dat dat een superdeal was, maar ik zou voor dat geld iets verder kijken dan een Squier...

Danny Drug
12 december 2006, 11:42
maar ja.. nou heb je het ook wel over een mid jaren 90 fender of een 80'er squier.. denk dat dat ook uitmaakt...

Kim Wilson
12 december 2006, 11:48
Dan nog. Ik verkies toch mijn mid 90's Fender MIJ boven een mid 80's Jap Squier.

Hector_Tsolodimos
12 december 2006, 15:34
foto van de body:
http://img148.imageshack.us/img148/8180/dscf4165xu8.jpg
De kop:
http://img148.imageshack.us/img148/2318/squierblackheadph7.jpg
De brug:
http://img215.imageshack.us/img215/4184/dscf4164ql4.jpg




De eigenaar heeft speciaal voor mij nieuwe foto´s gemaakt.. en hij is toevallig vanavond hiero in Helmond in de buurt :D
ik denk dus dat ik em vanavond al ga testten
vinden jullie het iets? ik vind em super vet!

Lexvandoef
12 december 2006, 15:47
Is dit dan echt omdat er toch zoveel verschil zit tussen de japanse fenders of squiers?

Wat ik begrepen heb is dat de kwaliteit van die squiers best goed is, ik moet hem nog wel testen eerst, dat ga ik zeker doen.

Ik wilde eigenlijk gewoon weten of de prijs redelijk is en of de kwaliteit van die gitaren redelijk consistent is aangezien er maar eentje staat om te testen.

Ik zie trouwens wel dat de japanse fender meestal rond de €400 weg gaan en niet €300.

Kim Wilson
12 december 2006, 15:57
Ja, ik zei ook al dat ik een superdeal had met die van mij. Maar voor € 350 moet je toch wel een Fender MIJ kunnen scoren. De vraagprijs is niet waar ze voor weggaan.

rocker_71
12 december 2006, 17:11
Ik thuis ook een MIJ Squier van 1994 (S of T serie, iig met dezelfde headstock). Zijn wel okee, maar ik zou wel wat afpingelen richting de 200 ofzo. Dat lijkt me beter.
Kijk, die brug is niet super en het hout is redelijk. Ga niet voor de looks, maar luister hoe de gitaar klinkt. My 2ct.

edit: deze dus:
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/SquierStrat.jpg

Hector_Tsolodimos
12 december 2006, 17:44
yow
hij vraagt er zo te zien 225 voor(geloof dat ie ineens van 250 naar 225 is gegaan).. misschien kan ik er 200 van maken..

rocker_71
12 december 2006, 17:47
is dat die ad uit Heerlen. Staat nu (na 200 hits) pas op 130, dus er zit wel wat onderhandelingsruimte, lijkt me.

Take it easy Hector, begin eens met een bod van 150/175 oid. Mail hem erover en kijk hoe ie reageert. :cooler:

Die ad is natuurlijk wel een beetje een verkooppraatje ('die in alle opzichten met een volwaardige Fender kan worden vergeleken.'). Okee het is wel een goede gitaar, maar de Squiers uit Japan zijn natuurlijk bekend geworden om hum uitstekende JV serie en dan hebben we het wel over de jaren 80.

Hector_Tsolodimos
12 december 2006, 19:09
is dat die ad uit Heerlen. Staat nu (na 200 hits) pas op 130, dus er zit wel wat onderhandelingsruimte, lijkt me.

Take it easy Hector, begin eens met een bod van 150/175 oid. Mail hem erover en kijk hoe ie reageert. :cooler:

Die ad is natuurlijk wel een beetje een verkooppraatje ('die in alle opzichten met een volwaardige Fender kan worden vergeleken.'). Okee het is wel een goede gitaar, maar de Squiers uit Japan zijn natuurlijk bekend geworden om hum uitstekende JV serie en dan hebben we het wel over de jaren 80.
gelijk heb je, compleet
maar ik denk (let op: DENK) dat deze gitaar goed klinkt en speelt, en dat denk ik omdat ik al ooit op zo een heb gespeeld, en toen dacht: zo een wil ik ook!
en nu zie ik er een, die ook nog eens heel mooi is!

FruscianteFan
12 december 2006, 19:31
De ene Squier is de andere niet.

Een vriend van me heeft hetzelfde starterspakket gekocht als ik, een paar jaar terug.

Zijn Squier heeft minder mooi hout op de toets, slechtere afwerking, andere feel (volgens mij is de hals anders gelakt en anders gevormd), de poti's gaan veel zwaarder, de 5-weg switch is beter, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zeg niet dat die Squier die je op het oog hebt per se anders is dan die je al bespeeld hebt, maar je moet er niet teveel vanuit gaan dat die andere ook zo goed is!

nopster
12 december 2006, 21:53
Ik zie trouwens wel dat de japanse fender meestal rond de €400 weg gaan en niet €300.

De RI's zijn meestal iets duurder dan de gewone Japanners.

bat
12 december 2006, 22:03
De ene Squier is de andere niet.

Een vriend van me heeft hetzelfde starterspakket gekocht als ik, een paar jaar terug.

Zijn Squier heeft minder mooi hout op de toets, slechtere afwerking, andere feel (volgens mij is de hals anders gelakt en anders gevormd), de poti's gaan veel zwaarder, de 5-weg switch is beter, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zeg niet dat die Squier die je op het oog hebt per se anders is dan die je al bespeeld hebt, maar je moet er niet teveel vanuit gaan dat die andere ook zo goed is!
Je zegt het al goed: de ene Squier is de andere niet. Een Squier uit een starterpakket is een héél andere Squier als eentje uit Japan.

Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn silver series tele ooit verkocht heb.

Lexvandoef
12 december 2006, 23:07
Het zijn dus gewoon hele goeie gitaren als je niet op de merkjes let?

bat
12 december 2006, 23:24
Het zijn dus gewoon hele goeie gitaren als je niet op de merkjes let?
Goede gitaren voor het geld. Niet meer en niet minder.

Ik had op een gegeven moment een japanse Squier en een mexicaanse Fender. Die eerste vond ik kwalitatief de betere van de twee. De enige reden dat ik de Squier heb verkocht, was omdat die toevallig bij de rest van de spullen stond die ik kwijt wilde en ik één van de twee gitaren weg wilde doen. Had ik nu een keus gehad... dan had ik geen van beiden verkocht, maargoed, andere tijden.

Hector_Tsolodimos
13 december 2006, 12:03
ik denk dat het ZEKER de moeite waard is om hem op z'n minst te testten

nopster
13 december 2006, 12:46
Doe dat dan! Dan weet je tenminste waar je staat...

Is hij goed en je koopt hem, dan ga je blij zijn dat je het gedaan hebt.
Valt de strat tegen, dan ga je toch blij zijn dat je weet waar je staat.

Je zult je dan ook niet gans je leven moeten afvragen hoe het nu zat met die Squier van zoveel jaar geleden. :)

Hector_Tsolodimos
13 december 2006, 16:20
Ik kan em alleen voorlopig nog niet testten.. de man gaat voor een maand op vakantie, komt 10 januari weer terug. Als hij terug is ben ik de eerste die hem mag testten.. hehe :D
nog even geduld dus

Hector_Tsolodimos
13 december 2006, 16:22
Ik kan em alleen voorlopig nog niet testten.. de man gaat voor een maand op vakantie, komt 10 januari weer terug. Als hij terug is ben ik de eerste die hem mag testten.. hehe :D
nog even geduld dus
en geduld is...

jaspie
13 december 2006, 16:27
kep ook een E serie squier uit japan op de kopt getikt, voor wel 100 euris:P.Kep daarna mijn US strat de deur uit gedaan en de squier een beetje opgeknapt( nieuwe pu's,pots,switchs en geshield). Nu kan hij makkelijk op tegen die US want de body was al top en nu is de elektronica dat ook.

Hector_Tsolodimos
13 december 2006, 17:17
kep ook een E serie squier uit japan op de kopt getikt, voor wel 100 euris:P.Kep daarna mijn US strat de deur uit gedaan en de squier een beetje opgeknapt( nieuwe pu's,pots,switchs en geshield). Nu kan hij makkelijk op tegen die US want de body was al top en nu is de elektronica dat ook.
maar de Squier die ik wil komt niet uit de E serie.. wel denk ik (als ik me vergis, verbeter me) dat ze enigzins vergelijkbaar zijn.. (de gitaar die ik wil, en die E serie van Squier)

zeppo
13 december 2006, 17:29
kep ook een E serie squier uit japan op de kopt getikt, voor wel 100 euris:P.
Vette mazzel!

Lexvandoef
13 december 2006, 17:39
Diegene die ik wil gaan kopen is wel een oude E serie strat, goed nieuws dus hopelijk.

peppie
13 december 2006, 17:52
kep ook een E serie squier uit japan op de kopt getikt, voor wel 100 euris

Túúúúúrlijk jasper..... :hippie:

Lexvandoef
14 december 2006, 00:58
Balen, ik was met hem aan het onderhandelen, een bod gedaan dus, niet eens belachelijk weinig (€300, terwijl hij er €325,00 voor vroeg) dus heeft hij hem maar aan iemand anders verkocht in de tussentijd. :(

Hector_Tsolodimos
14 december 2006, 09:13
Balen, ik was met hem aan het onderhandelen, een bod gedaan dus, niet eens belachelijk weinig (€300, terwijl hij er €325,00 voor vroeg) dus heeft hij hem maar aan iemand anders verkocht in de tussentijd. :(
eehm... waar heb je het over? :D

zeppo
14 december 2006, 09:42
eehm... waar heb je het over? :D
Heb jij m dus nu gekocht?

Lexvandoef
14 december 2006, 09:56
dude:( neehee :P

FruscianteFan
14 december 2006, 10:12
Balen, ik was met hem aan het onderhandelen, een bod gedaan dus, niet eens belachelijk weinig (€300, terwijl hij er €325,00 voor vroeg) dus heeft hij hem maar aan iemand anders verkocht in de tussentijd. :(
Geen belachelijk bod, nee. Maar als iemand op hetzelfde moment wél die 325 euro wil betalen, dan is het begrijpelijk om hem aan de €325 biedende koper te verkopen.

Hector_Tsolodimos
14 december 2006, 11:47
Heb jij m dus nu gekocht?
nee, hoe kom je daar bij?
Ik koop em, áls ik em koop, pas na 10 januari, dan komt de eigenaar terug van zijn tripje naar Bosnie. Hij is al vertrokken, en ik ben de eerste die hem mag testten, voor het gaval dat er hier nog meer mensen zijn die 'em willen :D :D

Ik ga het er straks met mijn gitaarleraar over hebben, hij heeft er ook zo een. Kijken of het slim is enz enz enz

BLOK182
14 december 2006, 12:45
Veel succes ermee, op de foto's is ie echt mooi! (en dat voor een zwart/witte strat, niet de meest spectaculaire combi)

Hector_Tsolodimos
14 december 2006, 15:09
Veel succes ermee, op de foto's is ie echt mooi! (en dat voor een zwart/witte strat, niet de meest spectaculaire combi)
ik vind een strat met een zwarte body, witte slagplaat en vergeeld elementen enz enz in combinatie met een maple fretboard SUPER vet
lekker klassiek :D:D:D

BLOK182
14 december 2006, 15:17
Ja ik vind het gaaf dat deze strat nu al zo spreekt op de foto's, normaal zijn zwart/witte squiers echt saai:p Maar inderdaad, wel een beetje de plastic parts laten vergelen, das mooier:-)