PDA

View Full Version : Wacken Open Air 2007



Aradia
11 december 2006, 14:20
2, 3 en 4 augustus 2007

Nog een beetje vroeg misschien maar omdat de kaartverkoop zo ontzettend snel gaat dit jaar wilde ik even melden hoe onwijs gave bands er dit jaar op een van de grootste metalen festivals in europa komen, dus mijn tip als je wilt gaan bestel de kaarten vroeg genoeg!
Lijkt me leuk als we een beetje bij kunnen houden welke bands er aan gekondigd worden en wie er allemaal heen gaan! Ikzelf ga dit jaar met een zooitje vrienden met de auto erheen. www.wacken.com

Aradia
11 december 2006, 14:23
De line-up is op het moment als volgt:

*Amorphis
*Die apokalyptischen Reiter
*Belphegor
*Benedictum
*Black dahlia murder
*Blind guardian
*Cannibal Corpse *Communic
*Dimmu borgir
*Disillusion
*Enslaved
*Grave digger
*Letzte Instantz
*Moonsorrow
*Moonspell
*Municipal Waste
*Napalm Death
*Neaera
*Rage
*Sacred Reich
*Haggard
*Heaven Shall Burn
*Immortal
*In flames
*J.B.O
*Kampfar
*Lacuna Coil
*Volbeat
*Vision Bleak
*Vader
*TYR
*Therion
*Stratovarius
*Stormwarrior
*Sonic Syndicate
*Schandmaul
*Saxon
*Samael

FNaRK
11 december 2006, 15:14
goh .... Saxon ....
da´s ook voor het eerst :satisfie:

maar idd ... vette line-up
ik vermoed dat ik wel weer aanwezig zal zijn

Aradia
11 december 2006, 15:16
Hey fnark, klinkt alsof ik jou op metalfan heb gezien, am i right?

Tsja saxon is een beetje een gewoonte aan het worden ja maarja das maar 1 van de vele bands die komt!

FNaRK
11 december 2006, 15:17
oh ja ...
da´s dus 2,3 en 4 augustus 2007

Vonk
11 december 2006, 17:52
*Municipal Waste
*Napalm Death
*Sacred Reich


Dit zijn eigenlijk de bands die ik daar zou willen zien... niet echt de moeite waard...

Ligt het aan mij, ik ken lang niet alle bands, maar is de helft Black metal? Wat is daar nou leuk aan :hippie:het wordt tijd dat thrashbands hierheen komen... gelukkig komt Sodom!

Voor de mensen die gaan: Municipal Waste is een aanrader! In de Winston in Amsterdam was het een feest!

Tho
11 december 2006, 18:05
Dit zijn eigenlijk de bands die ik daar zou willen zien... niet echt de moeite waard...

Ligt het aan mij, ik ken lang niet alle bands, maar is de helft Black metal? Wat is daar nou leuk aan :hippie:het wordt tijd dat thrashbands hierheen komen... gelukkig komt Sodom!

Voor de mensen die gaan: Municipal Waste is een aanrader! In de Winston in Amsterdam was het een feest!

Inderdaad, black metal vind ik de meest belachelijke vorm van metal die er is (en nu-metal). het lijkt me best vet om een keer naar Wacken te gaan!

Soulflyhigh
11 december 2006, 18:11
Deze jongen is gewoon weer van de partij. In Flames, Black Dahlia Murder & Heaven Shall Burn daar ga ik al wel voor plus de sfeer 8)

Aradia
11 december 2006, 19:01
Ja speelt inderdaad veel black op wacken aankomend jaar ben ik zelf ook niet zo'n fan van, iets te weinig melodie. Maarja aan de sfeer ontbreekt het niks in mijn clubbie dus het word toch wel gezellig no matter what.

Nou duimen voor een paar stevige thrash bands en dan ben ik helemaal in staat van vreugde.

Trouwens voor de thrash liefhebbers: kreator speelt in maart meerdere malen in nederland.

Menneskedyr
11 december 2006, 19:43
Ik vind het wel meevallen, qua black metal bands. Zit voor mij vrij weinig tussen, dus ik ga niet. Op Party San Open Air komt eigenlijk alles wat ik van Wacken zou willen zien (Vader, Belphegor) en Taake komt daar, dus ik ga naar Party San...

Dat ik Dimmu Borgir en Immortal dan mis, jammer dan...

M.

Aradia
18 december 2006, 20:40
Weer 2 nieuwe bevestigingen: Norther en Bullet for my valentine........

Vind het allebei ruk maarja misschien iemand hier die het wat vind?

gerrekat
19 december 2006, 21:24
Tot nu toe als echte highlights alleen sacred Reich en Municipal Waste. Motorhead en saxon spelen elk jaar....

Vonk
23 december 2006, 10:28
AMORPHIS
BELPHEGOR
BENEDICTUM
BLACK MAJESTY
BLIND GUARDIAN
BULLET FOR MY VALENTINE
CANNIBAL CORPSE
COMMUNIC
DESTRUCTION
DIE APOKALYPTISCHEN REITER
DIMMU BORGIR
DISILLUSION
ENSLAVED
GRAVE DIGGER
HAGGARD
HEAVEN SHALL BURN
IMMORTAL
IN FLAMES
J.B.O.
KAMPFAR
LACUNA COIL
LETZTE INSTANZ
MOONSORROW
MOONSPELL
MUNICIPAL WASTE
NAPALM DEATH
NEAERA
NORTHER
RAGE & LINGUA MORTIS ORCHESTER
SACRED REICH
SAMAEL
SAXON
SCHANDMAUL
SODOM
SONIC SYNDICATE
STORMWARRIOR (feat. GAMMA RAY's Kai Hansen)
STRATOVARIUS
THE BLACK DAHLIA MURDER
THE VISION BLEAK
THERION
TYR
VADER
VOLBEAT

Het begint wel bijzonder tof te worden: Destruction en Sodom komen ook.

Tho
23 december 2006, 16:37
Mee eens Vonk!

Aradia
23 december 2006, 17:32
Hier worden er in Januari de tickets besteld. We gaan met een groep van een stuk of 11 dus dat belooft gezellig te worden........de weddenschappen staan al klaar haha, belooft weer een hoop vrolijk foto-materiaal te worden!

Menneskedyr
11 mei 2007, 21:52
Ik ga toch :D.

Vader en Belphegor komen ook op Wacken, 1349 ook... en daarbij is Taake van de Party San billing getrapt. Wel jammer, want ik zag ze laatst in de goudvishal en dat was echt gaaf...

Kaartje eindelijk binnen, ik ga met een groep van zondag tot zondag 2 aug., een hele week loosheid dus, hehe.

Dark_Tranquillity
30 juli 2007, 22:08
Wie gaat er hier nog naar wacken heen, en lijkt het leuk op de camping een meeting te regelen ?

PM graag ;)

Wiellem
13 augustus 2007, 19:29
Ff een keertje een oud topic bovenhalen

Ik was er het was GEWEELDIG!!

Zo ongeveer vooraan bij Blind Guardian en Iced Earth, en pitten bij All That Remains :blast:

Voortaan ieder jaar, dit was mun eerste keer :D

Dark_Tranquillity
14 augustus 2007, 18:27
Enslaved, Immortal :O

Awesome! Echt een jaarlijks ritueel vanaf nu :)

I-am-crazy
15 augustus 2007, 22:07
'k ben er ook geweest, en echt, graspop is er niets tegen!!! volgend jaar ga ik weer!!!

Wiellem
15 augustus 2007, 23:58
'k ben er ook geweest, en echt, graspop is er niets tegen!!! volgend jaar ga ik weer!!!

Belgie, jij moest nog verder reizen :P

VOlgend jaar Graspop en Wacken verwacht ik :rockon:

Izegrim
16 augustus 2007, 08:55
Wacken is de bom! Dit jaar hadden ze een line-up waarbij echte topacts ontbraken, maar er komt zo belachelijk veel dat het geen bal uitmaakt. Ik heb me uitstekend vermaakt (behalve de file op woensdag). Wacken ist gut kacken! :D

gerrekat
16 augustus 2007, 12:06
was zeker gaaf, ik heb me vooral vermaakt bij Sodom, Sabbat, Over Kill, Rose Tatoo, Municipal Waste, Sacred Reich en Possessed.