PDA

View Full Version : advies voor kopen gitaar



sguitar
11 december 2006, 13:08
ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik zoek een gitaar met een warme sound. Ik heb een budget van 500 euro. 8-)

Ik heb al wat gitaartjes uitgeprobeerd zo vind ik de sound van een epiphone les Paul erg mooi, maar ik vind hem niet zo lekker spelen vooral hoger op de nek.

Ik heb zo ook op een Ibanez sz 520 FM Das gespeeld deze vond ik onwijs lekker spelen, maar het geluid haalde het niet bij die les Paul.......

Heb je nog advies of weet je een gitaar die ik moet proberen laat het dan even weten.

Oh ja ik speel voornamelijk Rock muziek. :gitarist:

Alvast bedankt.........

Sven

almarvk
11 december 2006, 13:09
Kijk 's bij de koopadvies-topics

schwalbe
11 december 2006, 13:21
Dean Hardtail select?

a darker shade of grey
11 december 2006, 13:29
Je bent dus kennelijk op zoek naar een gitaar met humbuckers? Anders zou je voor rock ok een mexicaanse strat kunnen proberen...

Waar ik ook zeker naar zou kijken is de PRS SE Custom, en misschien de Ibanez S470.

Als je voor een volle rocksound wilt gaan (denk aan foo fighters en qotsa) zou je een gretsch electromatic kunnen overwegen (hollowbody dus).

En als alternatief voor allen zou je ook es voor een Yamaha gitaar kunnen kijken (pacifica solidbody in allerlei pickupconfiguratie of de AES hollow-series).

Succes, want er zijn weinig dingen die moeilijker zijn dan een nieuwe gitaar uitzoeken...maar er zijn ook weinig leukere dingen!