PDA

View Full Version : Laney LBO te 'modden' ?



treblemaster
11 december 2006, 12:16
Ik heb een oude Laney LBO (lead bass organ) top, waar ik op zich erg blij mee ben. Alleen zou ik ‘m graag iets veelzijdiger willen maken en dat zou moeten kunnen volgens oa mensen op plexipalace. De top heeft namelijk 4 ingangen met elk een eigen volume knop (top heeft alleen volume........geen master-volume oid). Nu zou je (volgens anderen) die 4 kanalen iets anders kunnen ‘voicen’ zodat ze allemaal een eigen karakter krijgen. Nu gaat mijn elektronica kennis niet zover dat ik precies begijp hoe dat kan, wat daar bij komt kijken (simpele ingreep of niet) en of dat een duur grapje zal zijn of niet.
Ook zou ik graag willen weten of iemand met zulke oude (ongeveer 1968) versterkers ervaring heeft (of iemand kent voor wie dat geen probleem zou zijn).

Hij lijkt op deze (maar dan met 4 aparte ingangen)
http://www.vintageamps.com/va/InventoryPictures/laney1.jpg

Chris Winsemius
11 december 2006, 14:29
Als deze versterker (vond alleen het schema v/e LBO60 met 2 volume-regelaars, behoorlijk Marshall plexi achtig qua opbouw) te vergelijken is met 'n Marshall SuperPA dan is er zeker wat mogelijk qua verschillen in voicing v/d kanalen, hoewel ietsje anders dan bij modellen met 2 volume-regelaars (lang technisch verhaal).

PB me anders even.

DaveItUp
11 december 2006, 14:58
Ah een supergroup achtige laney. SUPERcool! Sabbath!

Zijn zeker afgeleid van marshalls. Vaak wat donkerder qua sound. Het verhaal gaat dat marshall z'n schema aan laney "verkocht" omdat die opereerde in een deel van engeland waar marshall nauwelijks verkocht.

treblemaster
11 december 2006, 15:29
De versterker is idd nogal donker (zelfs met een Telecaster ;)). Voor mij eigenlijk iets te donker (niks mis met de oude Black Sabbath, maar het is niet zozeer mijn geluid......liever The Stooges zoals op raw power).
Grappige anekdote trouwens! Ik wist wel dat ze erg op Marshall lijken qua schema (afgezien van de partridge trafo's), maar niet dat het zo zat.

Ik heb de versterker ooit een keer bij een optreden voluit gehad (met een overdrive/boost ervoor) en het was gewoon HET Minor Threat geluid 8-) .

DaveItUp
11 december 2006, 16:14
Raw power moet kunnen met een ranzige overdrive en veel treble.

Goede smaak trouwens. Sabbath, Stooges, Minor Threat :)

treblemaster
11 december 2006, 17:29
Goede smaak trouwens. Sabbath, Stooges, Minor Threat

Dank je :cooler:

Momenteel gebruik ik een danelectro daddy'o overdrive.......veel ranziger heb ik ze nog niet kunnen vinden (of ze worden meteen te fuzzy en verliezen de 'bite' die ik zoek).