PDA

View Full Version : Oude single coils



DaveItUp
11 december 2006, 10:01
Heb dus sinds kort een epi olympic. Ik vind de elementen erg lekker klinken. Wel weinig output, maar ze grommen lekker.

Uiteraard veel last van piepende feedback als ik m'n amp wat harder zet en r een boost voorgooi.

Is dit te verhelpen met waxpotten? En verandert de tone dan ook, want ze klinken voor de rest erg lekker vind ik.

no 1 hops
11 december 2006, 11:09
is dit een archtop?
tenminste zo vind ik hem met een korte google search.

maar zo niet dan kan het waxen helpen maar verandert er wel iets aan de tone (zeggen de meesten)
vraag mij wel af in hoeverre je een p90 kan waxen, vooral oude willen wel eens vast zitten en trek je de kap eraf incl wikkeling en blijft de rest op de gitaar achter.

is het een archtop, tja dan zit er niks anders op dan je stijl veranderen.
hoe heet die knaap ook alweer, eeh ted nugent of zoiets.

DaveItUp
11 december 2006, 11:11
Nee het is geen archtop en het zijn geen p-90s.

no 1 hops
11 december 2006, 13:42
dan lijkt mij waxen een prima oplossing.

DaveItUp
11 december 2006, 14:04
Nu dus nog te weten komen in hoeverre het geluid van die elementen "aangetast" word door waxpotten :)

DaveItUp
11 december 2006, 14:10
Ik kan me overigens voorstellen dat potten wel de "harmonische overtonen" aantast die ik juist zo gaaf vind aan die ouwe melodymaker pu's.

Als dat t geval is, dan pot ik ze niet.

zoon van Piet
11 december 2006, 15:33
ik heb nooit verschil kunne horen na waxing.. maar heb nooit zulke MM-pu's gewxed. En misschien zijn jouw oren beter dan de mijne...

Maar ik denk dat het verschil minimaal zal zijn. helaas is het proces onomkeerbaar, dus het blijft gokken.

DaveItUp
11 december 2006, 15:37
Ik betwijfel dat mijn oren beter zijn dan de jouwe hahaha ;)

Tsja misschien probeer ik t gewoon en anders toch een p-90 achtige vervanger.

no 1 hops
11 december 2006, 17:31
probleem is dat men zegt het verschil te horen.
maar je gehoor is nooit hetzelfde.
heb je 8 uur in een lawaaige fabriek gewerkt, of ben je net wakker.
en met pups word het nog ingewikkelder omdat snaarhoogte veel invloed heeft.
eigenlijk zou je een opname moeten maken, alles laten zoals het is ,waxen en dan weer een opname maken.

iemand anders dan de verschillende nummers laten draaien.

DaveItUp
11 december 2006, 20:20
Nu gaat t wel een beetje een andere kant op denk ik haha.

Waar blijven de waxpotters?! :)

Lucluc
12 december 2006, 20:10
Waar blijven de waxpotters?! :)

Ja, HALLOOOOOO.

Ik doe het bij al mijn gitaren, want ik heb een hekel aan dat gepiep. Gewoon doen! Ik geloof dat alleen in theorie de weerstand van het element iets afneemt, maar dat schijnt zo minimaal te zijn, dat alleen Eric Johnson dat kan horen.