PDA

View Full Version : Anderson opgehaald...



Michael AE
11 december 2006, 00:48
Vandaag mijn Anderson bij Orpheo opgehaald...

Wat een prachtig instrument om te zien, zeg. Het moet je smaak zijn, maar de afwerking en het oog voor detail zijn echt perfect. Foto's maak ik morgen bij daglicht.

Heb hem/haar gelijk bij de repetitie gebruikt...wow.

Orpheo heeft het al gezegd, het is een redelijk klinische bak, maar er zit zoveel detail en complexiteit in de toon dat het heel anders klinkt dan de concurrentie.

Enorm veel ballen, ondanks het gebrek aan "vintage" karakter een hele open gitaar en vooral heel mooi complex.

@Orpheo: Ik heb er wel na 1 set andere snaren op gezet, want deze klonken erg doods en miste heel veel dynamiek en ballen. Met Pyramids er op gelijk een ontzettende verbetering. ;)

Heel veel dank aan Orpheo voor alle moeite! Thanks, dude!

Orpheo
11 december 2006, 00:58
ah geen punt kerel! heel erg gefeli met die bak, en tot snel!

ps: die snaren zaten er al op :chicken: :satisfie:

Michael AE
11 december 2006, 01:07
ah geen punt kerel! heel erg gefeli met die bak, en tot snel!

;)


ps: die snaren zaten er al op :chicken: :satisfie:

Ja, precies, dat snapte ik wel, maar ik bedoelde meer aan te geven dat het dodere geluid waar jij het over had grotendeels door de snaren kwam. (Ook door de hoogte van de elementen trouwens; stond helemaal verkeerd...) ;)

Orpheo
11 december 2006, 01:33
;)



Ja, precies, dat snapte ik wel, maar ik bedoelde meer aan te geven dat het dodere geluid waar jij het over had grotendeels door de snaren kwam. (Ook door de hoogte van de elementen trouwens; stond helemaal verkeerd...) ;)

tja, dat is smaakgebonden, en ik wilde daar niet aan kloten, omdat t juist jou gitaar is, en dat dus zo gevonden is aan smaak. maar niet om 't een of ander, maar ook zo vond ik 'm al wel lekker klinken! dat klinische had ie wel, en dat blijft een 'minpunt'.

voor de duidelijkheid; deze gitaar heeft ballen, absoluut, en karakter ook. alleen het karakter is heel mild. niet zo aanwezig als bij les pauls, tele, strats etc etc. hij pakt t allemaal heel lekker op. en voor mij is dat HET teken van kwaliteit bij gitaren als dit.

Anders Destium
11 december 2006, 11:31
Gefeliciteerd ermee, echt een pimp axe! als je nu ook nog het goede pakje erbij koopt...

http://www.digitalprozac.com/images/gallery/moviepics/lebowski/36.jpg

http://www.deltaparkblog.com/images/jesus221gallery_normal.jpg
Ik las trouwens dat Anderson er mee gaat stoppen, dus je boft dat je er nog eentje hebt kunnen bemachtigen! En dan ook nog zo'n speciale :rockon:

Nickname
11 december 2006, 11:35
waar blijven de fotooooss :p

Danny Drug
11 december 2006, 11:37
klinish geluid? klinkt als een gitaartje voor mij


en ik wil ook wel ff nieuwe foto's.. gewoon om te geilen

Squier4ever
11 december 2006, 11:37
anderson gaat er niet mee stoppen, hij stopt alleen met het fabrieksgedeelte... dus hij gaat nog wel op zijn uppie door met bouwen...

Michael AE
11 december 2006, 19:20
Gefeliciteerd ermee, echt een pimp axe! als je nu ook nog het goede pakje erbij koopt...

http://www.digitalprozac.com/images/gallery/moviepics/lebowski/36.jpg

http://www.deltaparkblog.com/images/jesus221gallery_normal.jpg
Ik las trouwens dat Anderson er mee gaat stoppen, dus je boft dat je er nog eentje hebt kunnen bemachtigen! En dan ook nog zo'n speciale :rockon:

:D

Ja, ook een reden waarom ik deze gitaar vond. Ik dacht voor de gein even op Ebay te kijken, waar TWEE 7-string Andersons te koop stonden. Aangezien er maar 14 gemaakt zijn erg bijzonder.

Wat misschien nog meer bijzonder is, is dat een vriend van me de andere gekocht heeft. Er zijn er nu dus 2 in Nederland en ik dacht maar 3 in Europa, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Michael AE
11 december 2006, 19:21
waar blijven de fotooooss :p

Tsja, ik dacht vanmiddag even foto's te maken, maar het was kloteweer. Ze komen er spoedig aan.

Michael AE
11 december 2006, 19:23
klinish geluid? klinkt als een gitaartje voor mij


en ik wil ook wel ff nieuwe foto's.. gewoon om te geilen

Naja, klinisch is niet het juiste woord om de algehele gitaar te omschrijven, maar hij heeft wel een bepaald karakter wat sommigen klinisch vinden. Versterkt klinkt hij heerlijk open en gedetaileerd met heel veel ballen.

Foto's komen er aan.

Michael AE
11 december 2006, 19:24
anderson gaat er niet mee stoppen, hij stopt alleen met het fabrieksgedeelte... dus hij gaat nog wel op zijn uppie door met bouwen...

Precies, maar dit betekend waarschijnlijk wel dat de prijzen drastisch omhoog zullen gaan. Goede reden om nu een Anderson op de kop te tikken. Er staat er 1 op gitaarmarkt voor de liefhebbers.

Gitarezzo
12 december 2006, 16:20
heb je nu foto´s? :)

Nickname
12 december 2006, 19:49
heb je nu foto´s? :)

Ja.. waar blijven die nou? :satisfie:

Michael AE
13 december 2006, 16:42
Mijn *&#GGRR#&% camera doet het niet...