PDA

View Full Version : Goedkope veelzijdige beginners versterker TIP



Robin.ke
10 december 2006, 23:59
Regelmatig zie ik op dit forum vragen voorbijkomen over de aanschaf van een beginners oefenversterker voor thuis. Volgens mij heb ik een leuke veelzijdige oplossing voor de thuisoefenaar.
Via marktplaats heb ik voor mezelf een V-amp opgescharreld voor niet al te veel geld. Makkelijk om even wat (met koptelefoon) op de bank te pingelen, zonder daarbij de buren het leven zuur te maken. Nu heb ik deze vandaag eens aangesloten op de "line in" van de stereo installatie. Het geluid viel mij totaal niet tegen. Zowel op laag als wat hoger volume, klinkt het naar mijn bescheiden mening 100x keer beter dan welke instap versterker onder de € 150,- dan ook.
Door de varieteit effecten in de V-amp (of als je wat meer wilt/kunt besteden de POD) zijn er veel mogelijkheden om als beginner te zoeken naar jouw ideale sound.
Heb je geen stereo met "line in" ?, bij de plaatselijke kringloop kun je vaak voor een paar tientjes een prima audioversterker met een set luidsprekers aanschaffen.

hendrix2
11 december 2006, 00:02
Ik heb vroeger dikwijls m'n oude boss ME30 gewoon op de stereo aangesloten. Dan de amp simulatie aan. Klonk beter dan door mijn versterker!
Heb dit onlangs ook geprobeerd met de ME50, maar dat viel wat tegen.

zeppo
11 december 2006, 09:00
Ik heb ook zo'n toptip: Korg PX-4A.
Werkt perfect (zit zelfs infrarood op voor je koptelefoon) en je kunt je MP3 speler aansluiten. Zelfs is de input van je MP3 speler live transponeerbaar!
Zit een houder bij zodat je m aan de gitaarband kunt bevestigen, dus staand spelen is geen probleem.

Destijds 75 Euro voor betaald op MP.