PDA

View Full Version : Stroboflip (gitaartuner)



Azrael
10 december 2006, 22:54
Hey allemaal. Ik zit er zelf aan te denken om de Peterson Stroboflip te kopen. Dit omdat ik nogal goeie oortjes heb en ik een beetje kriegel wordt van mijn slome zeer inaccurate tuner.
Ik wil graag kunnen stemmen , mijn viool , mijn elektrische gitaar EN mijn akoustische gitaar. Nu kan je met die stroboflip prima je akoustische en de viool stemmen , maar de elektrische wordt lastig gok ik. Iemand van jullie ervaring met dat ding?

De Strobostomp kan ik namelijk voor de viool en akoustische weer niks mee gok ik. Of heeft iemand een idee hoe ik dat wel kan?

Alvast bedankt!

birt
11 december 2006, 11:52
als je acoustische en je viool een piezo hebben kan je wel een strobostomp gebruiken. of je kan voor het stemmen een clip-on piezo gebruiken dan. check even het peterson forum, er is al heel wat over geschreven.

Azrael
11 december 2006, 13:43
Heb ik gedaan (op dat forum kijken) maar ik vond het niet vandaar mijn post. Ik kan dus een StroboStomp kopen en dan gewoon een clip-on piezo gebruiken. Enig idee wat zoiets kost? En ik neem aan dat ik daar dan ook versterkt akoustisch mee zou kunnen spelen?

birt
11 december 2006, 13:49
zoek eens op dat forum naar violin tuning of iets dergelijks, ze hebben zelfs temprament charts voor viool en uitleg hoe je het best te werk kan gaan.

Azrael
11 december 2006, 18:47
Gevonden. Zit me alleen af te vragen of het wel zin heeft om met een strobo een floyd rose te tunen. Lijkt me een takke werk om dat echt precies te krijgen. Nu moet ik zeggen dat ik een behoorlijk stabiele floyd heb wel (Lo-Pro Edge met nieuwe lockingstuds binnenkort) en binnenkort komt er een tremol-no in. Maar toch....aan de andere kant....mijn flut tuner moet weg en om nu weer een nieuwe te kopen die ook weer flut is gaat mij te ver. Was dat ding maar 100 euro...dan wist ik het wel....