PDA

View Full Version : Planet waves of cordial kabel?



prs
10 december 2006, 21:44
Ik twijfel tussen de aanschaf van twee verschillende kabels.
De eerste betreft de Planet Waves PW-CGT-20 kabel: Planet Waves Pw-cgt-20 instrument cable coaxial, length 6m,2 straight nickel plated jack plugs, for 8 compressionsprings secure perfect contact, changeable colour code

http://www.thomann.de/prodbilder/planet_waves_pwcgt20_pimx_182682.jpg

Kost ongeveer 15 euro en ik heb er erge goede dingen over gehoord en gelezen!

De andere is de 6 meter lange Cordial gitaarkabel met neutrik pluggen. Kost ook ongeveer 15 euro.

http://www.thehouseofmusic.nl/cordial.jpg

Met deze kabel jheb ik heemaal geen ervaring, alleen wel hele goede dingen over gelezen....

Welke van de twee adviseren jullie?

Eko
10 december 2006, 22:43
DE eerste ken ik , de tweede niet. Ik zou zeggen probeer ze eens uit in de winkel. Misschien dat je klankverschil hoort. Vraag ook eens om een zeer goede kabel , zonder een max. prijs te zeggen , en kijk waar ze mee aan komen.

up-guitarman
10 december 2006, 22:49
Ik heb jaren enkele cordials gebruikt, deden het perfect.
Recent overgestapt naar planet waves, doen het ook perfect !!!

Kheb met cordial wel een keer een microfonische kabel gehad ...

Veekeren
11 december 2006, 15:35
DE eerste ken ik , de tweede niet. Ik zou zeggen probeer ze eens uit in de winkel. Misschien dat je klankverschil hoort. Vraag ook eens om een zeer goede kabel , zonder een max. prijs te zeggen , en kijk waar ze mee aan komen.

Kom niet in veel verschillende winkels, maar probeer je kabels uit in een winkel? Zijn er winkels die dat doen?

Tristan
11 december 2006, 15:46
Ik zou zeggen, ga gewoon naar Erik Van De Haar, die heeft voor een eurotje of 15 of 20 een kabel van Duitse makelij liggen die de twee kabels waar je het over hebt volledig van de kaart blaast, voor de rest is het een lekker stevige kabel met touw eromheen, dus als je er een cymbal op laat vallen is hij ook niet gelijk naar de kloten...
Just my 2 cents...

Azrael
11 december 2006, 15:58
Let ook op de lengte. 3 meter lang klinkt meestal anders dan 6 meter lang.

MazeMouse
12 december 2006, 12:17
Hmmmz, ik gebruik al jaren de goedkoopste die ik kon krijgen en die houd het ook al jaren prima vol dus echt iets nuttigs kan ik niet zeggen. Maar ik vraag me af, hoe ENORM veel verschil maakt het nou eigenlijk tussen zeg een zelfmaak kabel (zoals ik nu heb) van enkele eurotjes tegenover zo'n Planet Waves of andere "dure" kabel? :)

Azrael
12 december 2006, 13:03
Hmmmz, ik gebruik al jaren de goedkoopste die ik kon krijgen en die houd het ook al jaren prima vol dus echt iets nuttigs kan ik niet zeggen. Maar ik vraag me af, hoe ENORM veel verschil maakt het nou eigenlijk tussen zeg een zelfmaak kabel (zoals ik nu heb) van enkele eurotjes tegenover zo'n Planet Waves of andere "dure" kabel? :)

Test het zelf eens uit. Heel simpel te doen!
Ik zeg.......JA!

Eko
12 december 2006, 17:34
Yes, het maakt veel uit. Een goede kabel levert meer rendement op dan een stel andere elementen in je axe. Als je alleen speelt met 2 overdrives achter elkaar op je drivekanaal en deze helemaal openzet , dan misschien niet. Als je het wilt horen houd dan je spel clean en de versterker ook. De toonverschillen zijn zeer goed hoorbaar.

GunMetalBlue
14 december 2006, 12:39
Ik heb ze nu toevallig allebei op m'n kamer

3m cordial
6m planet waves


kweetniet, qua sound ben ik niet zo'n fijnproever, maar de cordial voor me beter aan: gegoten rubber, goede legering lijkt me Maar die trek je wat makkelijker stuk. Voelen minder stevig (ik ben zelf nogal bruut :D)
De planet waves is eerder superrobuust, maar de legering zal wat meer tegenvallen denk ik.

Just my 1 cents I suppose :p

Ik zou toch voor de 6m cordial gaan

Azrael
14 december 2006, 12:48
Ik heb ze nu toevallig allebei op m'n kamer

3m cordial
6m planet waves


kweetniet, qua sound ben ik niet zo'n fijnproever, maar de cordial voor me beter aan: gegoten rubber, goede legering lijkt me Maar die trek je wat makkelijker stuk. Voelen minder stevig (ik ben zelf nogal bruut :D)
De planet waves is eerder superrobuust, maar de legering zal wat meer tegenvallen denk ik.

Just my 1 cents I suppose :p

Ik zou toch voor de 6m cordial gaan

Ja , maar je test hem ook over een Line6 goedkopere versterker. Je moet niet verwachten dat je gitaar ineens volledig anders klinkt. Het is een verschil in hoog vaak wat je krijgt met verschillende kabels (vooral de lengte doet er toe). Maar of je dat op zo'n modelling bak hoort dat betwijfel ik. Die worden toch al helemaal gek geEQed :D

GunMetalBlue
14 december 2006, 12:54
Ja , maar je test hem ook over een Line6 goedkopere versterker. Je moet niet verwachten dat je gitaar ineens volledig anders klinkt. Het is een verschil in hoog vaak wat je krijgt met verschillende kabels (vooral de lengte doet er toe). Maar of je dat op zo'n modelling bak hoort dat betwijfel ik. Die worden toch al helemaal gek geEQed :D

...http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1108410#post1108410

Dat zei ik denk ik terwijl jij dat zei ofzo :p

geld m'n beste... geld...

Azrael
14 december 2006, 13:19
...http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1108410#post1108410

Dat zei ik denk ik terwijl jij dat zei ofzo :p

geld m'n beste... geld...

Hehe agh , ik koop ook een Pod XT Live volgende week. 't Nu eenmaal vrij goedkoop ;)

GunMetalBlue
14 december 2006, 15:43
Hehe agh , ik koop ook een Pod XT Live volgende week. 't Nu eenmaal vrij goedkoop ;)

Pod.... XT? :(


Waarom vervallen alle puristen nou opeens in een zwijm van enen en nullen!

Ik spaar gewoon nog ff lekker door :D

Azrael
14 december 2006, 22:35
Pod.... XT? :(


Waarom vervallen alle puristen nou opeens in een zwijm van enen en nullen!

Ik spaar gewoon nog ff lekker door :D

Reden......geen versterker nodig. Is voor mij soms een probleem om mee te nemen. Op deze manier plug ik ergens in de PA en tata ik heb geluid.
Echte pedalen voor thuis en voor optreden ga ik heus nog wel kopen maar heeft geen prioriteit. Ik heb geweldige klanken uit een Line6 POD XT plus buizenbak gehoord.

GunMetalBlue
15 december 2006, 11:59
Reden......geen versterker nodig. Is voor mij soms een probleem om mee te nemen. Op deze manier plug ik ergens in de PA en tata ik heb geluid.
Echte pedalen voor thuis en voor optreden ga ik heus nog wel kopen maar heeft geen prioriteit. Ik heb geweldige klanken uit een Line6 POD XT plus buizenbak gehoord.

nu zit in mijn oefencombo eigenlijk praktisch dezelfde software maar goed...

hij's niet zo uitgebreid natuurlijk

vibro
29 december 2006, 21:02
Neem de kortste kabel die je nodig hebt. Van je versterker naar een eventueel effectenboard, meet het uit en maak op lengte en vandaaraf is drie meter eigenlijk altijd genoeg. Reken maar uit als je twee zes meterdraden er aan hebt hangen, godv. twaalf meter weerstand, en weg is uw geluid.
Zelf gebruik ik een 2,5 meter cordial en een drie meter planet waves en dat is er eentje met een paarse jack voor in de gitaar en een rode voor in de amp, one-way dus.

prs
29 december 2006, 22:41
Ik heb inmiddels een Planet Waves 6m kabel gekocht en functioneert naar volledige tevredenheid!
Bedankt voor de adviezen...!