PDA

View Full Version : Elementen verwisselen bij dure gitaren..



Danny Drug
10 december 2006, 21:20
jullie mening!

heiligschennis?

of kan gewoon?

Ik heb straks bijvoorbeeld een witte explorer en natuurlijk zou ik daar weer graag EMG's inzetten als de oorspronkelijke wat te warm klinken.. Ik heb nog wel een epi les paul die zit te schreeuwen voor beter pickups dus daar kunnen dan mooi die gibsons in..

deze enquete gaat natuurlijk niet om mijn persoonlijke zaakje.. vinden jullie het in het algemeen kunnen? of sloop je dan de persoonlijkheid van de gitaar?

Orpheo
10 december 2006, 21:26
gewoon doen. ik doe 't standaard met mijn gibsons/gitaren. ik vind gibsonspups niet super. ik heb bareknuckles 'ontdekt' en verslaafd aan die pups. ze komen nu in alle les pauls. in de tele en strat die komen, idem. het maakt de gitaar gewoon NOG beter.

Danny Drug
10 december 2006, 21:34
bare knuckles , heb idd ook even op de site rondesnoept... ik weet dat Stuart Anstis (ex-cradle of filth) ermee speelt.. en zijn geluid vin dik idd wel erg vet.. alleen zou ik geen idee hebben welke hij gebruikt... toch even in de gaten houden ik heb nog een PRS die schreeuwt om beter :)

Orpheo
10 december 2006, 21:46
bare knuckles , heb idd ook even op de site rondesnoept... ik weet dat Stuart Anstis (ex-cradle of filth) ermee speelt.. en zijn geluid vin dik idd wel erg vet.. alleen zou ik geen idee hebben welke hij gebruikt... toch even in de gaten houden ik heb nog een PRS die schreeuwt om beter :)

ikzou zeggen, gooi 't op t forum daar, je wensen en eisen! wellicht antwoord de 'grote baas' van BKP daar ook :)

kiem
10 december 2006, 22:14
je moet t zo zien, tis jouw gitaar, als jij vind dat andere elementen t beter zouden doen in die gitaar voor jouw wensen moet je t doen, heeft niks met heiligschennis ofzo te maken.

ik had laatst een gesprekje met iemand in de plaatselijkegitaarwinkel, die vond een bcrich gitaar helemala te gek, maar hij vond de hals te dik, dus ik zeg, dan maak je me tog dunner?? zegt ie. ja mja gaat dan de waarde niet omlaag?, dus ik zei, als een gitaar mooi is maar niet lekker speelt door de brede hals of waardan ok door, dan is t instrument voor mij minder waard dan een instrument dat wel lekker speelt... aangezien je met een goed gevoel op een instrument moet spelen vindik, niet met t idee dat dr iets niet helemaal lekker aan is.

nja jullie snappen t idee wel denkik, das mijn visie:D

Orpheo
10 december 2006, 22:20
en je vergeet zomaar plots dat de sound van je gitaar drastisch kan veranderen als je je hals af gaat schaven.

Danny Drug
10 december 2006, 22:29
ik denk dat als je BC Rich speelt een volle sound door een wat dikkere hals je niet zoveel kan schelen..

ik zou zeggen.. gewoon schuren .. flinke dot distortion er weer over en heerlijk trashen...

bij een les paul of een hollow body zou het een ander verhaal zijn denk ik...

oh en! Drastish veranderen betekend niet slechter

Orpheo
10 december 2006, 22:30
ik denk dat als je BC Rich speelt een volle sound door een wat dikkere hals je niet zoveel kan schelen..

ik zou zeggen.. gewoon schuren .. flinke dot distortion er weer over en heerlijk trashen...

bij een les paul of een hollow body zou het een ander verhaal zijn denk ik...

oh en! Drastish veranderen betekend niet slechter

wel als je van mening bent dat dikke hals=tone dunnehals=geen tone ;)

Danny Drug
10 december 2006, 22:32
wel als je van mening bent dat dikke hals=tone dunnehals=geen tone ;)


hahah ja idd.. dan zijn we klaar :cooler:

maar ja.. als je een jackson/ibanez/bc rich hals al te dik vind.. poeh..

Orpheo
10 december 2006, 22:35
hahah ja idd.. dan zijn we klaar :cooler:

maar ja.. als je een jackson/ibanez/bc rich hals al te dik vind.. poeh..

nja bc rich heeft soms wel boomstammetjes hoor als hals. maar das zeldzaam.

jorrit
10 december 2006, 23:37
ben wel voorstander van het vervangen van elementen, is puur een questie van smaak welke elementen er stock inkomen...

alleen om nou emg's in een gibson te gooien.... ach sjah... ben benieuwd hoeveel het geluid verschilt als je ze in een gitaar van een paar euro's minder gooit.. ieder zn ding zullen we maar zeggen... ik zou toch voor passieve elementen gaan..

Azrael
10 december 2006, 23:39
Ik wil nogsteeds mijn RG3120 van een paar andere elemten voorzien maar ik weet echt niet wat. Er is zoveel te vinden.......en even snel testen is natuurlijk ook niet mogelijk. Echt balen.

Danny Drug
10 december 2006, 23:42
ben wel voorstander van het vervangen van elementen, is puur een questie van smaak welke elementen er stock inkomen...

alleen om nou emg's in een gibson te gooien.... ach sjah... ben benieuwd hoeveel het geluid verschilt als je ze in een gitaar van een paar euro's minder gooit.. ieder zn ding zullen we maar zeggen... ik zou toch voor passieve elementen gaan..

EMG's zijn voor mij de perfecte elementen en een gibson explorer in het vintage white de perfect uitziende gitaar voor mij..

emg's klinken zo lekker klinish :)

Dirkdewaard
11 december 2006, 00:03
wel als je van mening bent dat dikke hals=tone dunnehals=geen tone ;)

Ken je Dhr. J. Page?

Monster Tone met 010 snaren en een super dunne hals.

Orpheo
11 december 2006, 00:26
Ken je Dhr. J. Page?

Monster Tone met 010 snaren en een super dunne hals.

he he he; die vlieger gaat niet op voor mij (wat ik net postte!)! mijn favo LP heeft ook een hals zo dun dat een ibanez er nog een puntje aan kan zuigen (nou ja, gevoelsmatig; absoluut gezien is ie redelijk dik tegenover ibanez wizzard2), en dat ding heeft ook een tone waar je ballen van uit je broek vliegen, en je spontaan met een stijve zit.

wat ik wel vind is dat je een gitaar die goed klinkt niet moet veranderen door de hals af te schaven. je weet nie thoe dat uit gaat pakken. Page heeft trouwens niet zelf de hals geschaaft, maar dat was al zo toen hij zijn number 1 kocht.

G.G.
11 december 2006, 00:36
leuk, deze zin , vetgedrukt in de eerste post:



deze enquete gaat natuurlijk niet om mijn persoonlijke zaakje..

Dacht meteen : wat is er met jouw zaakje? Te kort? Hangt scheef? Slappe hap?

Maar het gaat dus over pups. Als het niet klinkt, vervangen, ongeacht hoe duur de gitaar is. Een gitaar is een stuk gereedschap en als het niet doet wat je wilt moet je het aanpassen.

Enige uitzondering: Gitaren die je als investering koopt: lekker aan de muur hangen en origineel laten

Orpheo
11 december 2006, 00:39
leuk, deze zin , vetgedrukt in de eerste post:



Dacht meteen : wat is er met jouw zaakje? Te kort? Hangt scheef? Slappe hap?

Maar het gaat dus over pups. Als het niet klinkt, vervangen, ongeacht hoe duur de gitaar is. Een gitaar is een stuk gereedschap en als het niet doet wat je wilt moet je het aanpassen.

Enige uitzondering: Gitaren die je als investering koopt: lekker aan de muur hangen en origineel laten

agreed. maar dat is imo zinloos. en zonde. hoe MOOI een gitaar ook is.

jorrit
11 december 2006, 13:17
EMG's zijn voor mij de perfecte elementen en een gibson explorer in het vintage white de perfect uitziende gitaar voor mij..

emg's klinken zo lekker klinish :)


hehe precies mijn punt, in een willekeurige witte explorer gaat je sound nagenoeg het zelfde zijn.. scheelt je een hoop poen... warmoth?

Orpheo
11 december 2006, 13:28
hehe precies mijn punt, in een willekeurige witte explorer gaat je sound nagenoeg het zelfde zijn.. scheelt je een hoop poen... warmoth?

ja maar als je gaat warmoth-en (goh, sinds wanneer is dat een werkwoord?) ben je evenveel kwijt als gibson. dus waarom dan geen gibson?


even rekenen:

250 euro: body
250 euro: hals
160 euro: lak
60 euro: brug
70 euro: tuners

250 euro: verzenden van alle onderdelen apart.

kortom, een gibson is in dit geval goedkoper, of in ieder geval; meer rendabel wat doorverkoop betreft.

Danny Drug
11 december 2006, 14:24
iemand al opgemerkt hoe erg die body niet klopt van warmoth?

http://www.warmoth.com/guitar/images/bodies/explorer_mahogany.jpg VS http://www.gibson.com/Files/images/dsxr_cw.jpg

nog een reden om voor gibson te gaan.. ik weet ook nog niet of ik ze erin ga zetten.. ligt er net aan hoe die gibsons het doen in de lange duur..

RvB
11 december 2006, 14:30
iemand al opgemerkt hoe erg die body niet klopt van warmoth?

http://www.warmoth.com/guitar/images/bodies/explorer_mahogany.jpg VS http://www.gibson.com/Files/images/dsxr_cw.jpg

nog een reden om voor gibson te gaan.. ik weet ook nog niet of ik ze erin ga zetten.. ligt er net aan hoe die gibsons het doen in de lange duur..

Jah ik :p
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1102150&postcount=89

Danny Drug
11 december 2006, 14:49
dan zijn we een team!

Dirkdewaard
11 december 2006, 14:58
Wat zijn dure gitaren? 1000 euro? 10.000 euro? 100.000 euro?
De 1000 euro gitaren mag je mee doen wat je wilt, vanaf 10.000 moet je het origineel houden.

Mijn mening, trouwens dure gitaren moet je nooit kopen. Gitaren die veel kosten is een heel ander verhaal. Fenders zijn duur, Gibson kost veel. :hippie:

RvB
11 december 2006, 15:08
dan zijn we een team!

Zeker! Want ik heb al een explorer :p

Orpheo
11 december 2006, 15:16
Wat zijn dure gitaren? 1000 euro? 10.000 euro? 100.000 euro?
De 1000 euro gitaren mag je mee doen wat je wilt, vanaf 10.000 moet je het origineel houden.

Mijn mening, trouwens dure gitaren moet je nooit kopen. Gitaren die veel kosten is een heel ander verhaal. Fenders zijn duur, Gibson kost veel. :hippie:

inderdaad :D

Danny Drug
11 december 2006, 15:35
Wat zijn dure gitaren? 1000 euro? 10.000 euro? 100.000 euro?
De 1000 euro gitaren mag je mee doen wat je wilt, vanaf 10.000 moet je het origineel houden.

Mijn mening, trouwens dure gitaren moet je nooit kopen. Gitaren die veel kosten is een heel ander verhaal. Fenders zijn duur, Gibson kost veel. :hippie:

voor mij zijn 1000 euro gitaren al duur :)

en als gibson fan moest ik ook even glimlachen om die opmerking :hippie:

Helter Skelter
11 december 2006, 22:06
ik heb op 2 stratjes humbuckers met coil-tap laten monteren, niet omdat ik ontevreden was over het geluid maar om de gitaren wat breder inzetbaar te maken.

ik heb een keer een 'pupswap' gedaan omdat ik niet tevreden was over het geluid en dat was met een LP custom waar de vorige eigenaar 496R/500T elementen in had laten zetten