PDA

View Full Version : effectpedaal?



Tunafish
10 december 2006, 20:52
oi,

sinds een maandje of 2 vind ik het eigenlijk wel nodig om wat zooi te hebben waarmee ik het volume kan regelen en switchen tussen clean en distortion. nou heb ik dit weekend even wat rondgekeken op internet en las best vaak dat digitech werd aangeraden, dus ben ik op zoek geweest naar spul van digitecht. dit is het lijstje waar ik op uitkwam met mijn budget (maximaal 150 euro):

Korg AX3G
Digitech rp 200a
digitech rp100
Digitech rp6
Digitech RP-5
DIGITECH RP80PS
Behringer X V-Amp

zouden jullie zo lief willen zijn om me te helpen beslissen? ik heb namelijk voor ieder effect op het lijstje wel een mooie aanbieding gevonden, maar heb geen idee waarom de een beter zou zijn dan de andere...

alvast bedankt :)

Tunafish
11 december 2006, 20:19
m'n ogen zijn gevallen voor de digitech RP300 :satisfie:

harrie-beton
11 december 2006, 22:53
je moet kopen met je oren.
Een vrouw koop je met je ogen, gitaarspullen met je OREN

mesadude
12 december 2006, 01:07
je moet kopen met je oren.
Een vrouw koop je met je ogen, gitaarspullen met je OREN

en wissel dit nooit om. komt in beide gevallen niet tot een goed einde..

Dirk_Hendrik
12 december 2006, 10:00
Hmmm,

Ik ken een knul die zich met z'n oren een bijzonder mooie (met de ogen) vrouw wist te scoren. Hij is al z'n hele leven blind. Wij, met de ogen, waren best een beetje jaloers...

fullorder
12 december 2006, 10:23
Hmmm,

Ik ken een knul die zich met z'n oren een bijzonder mooie (met de ogen) vrouw wist te scoren. Hij is al z'n hele leven blind. Wij, met de ogen, waren best een beetje jaloers...

Dat is best een stoere aktie.
Kent iemand misschien ook een dove die ooit thuis is gekomen met een smakelijk boutique pedaaltje?

Dirk_Hendrik
12 december 2006, 12:36
Dat is best een stoere aktie.
Kent iemand misschien ook een dove die ooit thuis is gekomen met een smakelijk boutique pedaaltje?

Meerdere.
Dat zijn de 40-jarige vrijgezellen die nog bij hun moeder thuiswonen en een dikke baan hebben.

harrie-beton
12 december 2006, 14:33
Tunafish, ik bedoel het echt serieus. Een pedaal moet je met je eigen gitaar proberen en kijken of het bevalt. Smaken verschillen, als je hier advies vraagt krijg je veel informatie maar de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen.
Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden namelijk.

Quink
12 december 2006, 14:40
Meerdere.
Dat zijn de 40-jarige vrijgezellen die nog bij hun moeder thuiswonen en een dikke baan hebben.

Volgens mij ontleent het grootste deel van de boutique pedaaltjes industrie haar bestaansrecht aan dat soort mensen..... :D

rocker_71
12 december 2006, 16:31
Tunafish: is het voor thuis of voor op het podium?
Als het voor thuis is, kan ik de POD 20 aanraden (line6). Die zit iets boven je budgte, maar klinkt erg goed. Voor op podium is ie echter minder handig, dan moet je weer een extra (en dure) footswitch kopen. De Behringer is een goed alternatief voor de POD. Digitech maakt goedkope instapmodellen met erg veel effecten ed. Ik ben ooit bgeonnen met een digtech RP50. Best wel een leuk dingetje en kost bijna niets :).
Je zou 2e hands kunnen zoeken, dan heb je bv wél een POD 20 voor onder de 150 euro.

Tunafish
12 december 2006, 23:02
ik ben donderdag jarig, dus ga ik vrijdag met een smak geld en m'n gitaar naar tonika, want daar lag een digitech rp300 voor 140 euro, vond ik opzich bijzonder weinig. Die ga ik dus even proberen, en ook wat ander spul wat nog binnen m'n budget ligt :)
ik weet niet of het ook een geweldig dingetje is voor op het podium, maar aangezien m'n band net 3 weken speelt (ik en de drummer wel langer, maar de bassist en zangeres nog niet) denk ik niet dat we in de zeer nabije toekomst nog zullen spelen, wat me nog genoeg tijd geeft om weer geld bij elkaar te sprokkelen voor iets wat handiger zou zijn :satisfie:
maar misschien past wat ik bij tonika ga halen ook wel geweldig bij me :cooler:

rocker_71
13 december 2006, 09:36
Tonika...hmmm een Noordeling zeker. Ik heb zelf jaren in Grunn gewoond en kwam regelmatig bij Tonika. Ze zijn pas verhuisd he?

Maar 140 euro? Op de tonika website staat 199. Als je hem voor 140 kan kopen... DOEN. Daar krijg je geen spijt van. (op MP staat nog een oude ad, vraagprijs 80 euro). Je kunt de RP300 ook op je pc aansluiten (opnemen ed) en digitech heeft ook een goede website met patches (soundcommunity (http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_product_start.asp?productid=5)).

Enne.. vast gefeliciteerd. Verjaardagen zijn altijd goed om je GAS wat te stillen. :seriousf:
Ik ben in april jarig en ben nu ook al wat an het rondkijken (wrs een wah pedaal). :sssh:

GuitarMaster
13 december 2006, 10:40
Ik denk toch echt dat je veel beter een Pod 2.0 kunt kopen, heb zelf ook een paar keer over die digitechs mogen spelen en ik vind deze serie echt troep. Digitech heeft zeker wel goed spul, maar dat zijn dan vooral de duurdere effectprocessors.

Tunafish
13 december 2006, 17:26
Tonika...hmmm een Noordeling zeker. Ik heb zelf jaren in Grunn gewoond en kwam regelmatig bij Tonika. Ze zijn pas verhuisd he?

Maar 140 euro? Op de tonika website staat 199. Als je hem voor 140 kan kopen... DOEN. Daar krijg je geen spijt van. (op MP staat nog een oude ad, vraagprijs 80 euro). Je kunt de RP300 ook op je pc aansluiten (opnemen ed) en digitech heeft ook een goede website met patches (soundcommunity (http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_product_start.asp?productid=5)).

Enne.. vast gefeliciteerd. Verjaardagen zijn altijd goed om je GAS wat te stillen. :seriousf:
Ik ben in april jarig en ben nu ook al wat an het rondkijken (wrs een wah pedaal). :sssh:
Yep, ze zitten nu in een veel groter pand, in plaats van een klein lullig hoekje met gitaren hebben ze nu hun halve vorige winkel aan oppervlakte voor gitaren :rockon:
die Digitech is 140 omdat het een ocassion ofzo is, dusja.... maargoed, ik ga hem gewoon even proberen :). op marktplaats staat inderdaad eentje van 80, heb ik maandag een mailtje gestuurd maar nog niets van gehoord...

@GuitarMaster: die Pod 2.0 heeft geen volumepedaal, en die wil ik er toch echt wel bij hebben. en als ik even snel op internet kijk naar een volumepedaal zie ik al snel bedragen die je ook neerlegt voor de digitech...

Bulgozer
18 december 2006, 15:41
Ik heb van de week de Zoom G2.1u gekocht voor 160 Euro bij feedback, misschien ook een optie voor je?

Ik ben niet erg ervaren met multi-effecten en heb hem nog niet veel getest (alleen via de computer gebruikt) maar mijn eerste indruk is fantastisch, wat een sounds! Via USB kun je hem aan je computer hangen en je krijgt er Cubase LE gratis bij.

Ik ga hem vanavond gebruiken met mijn versterker (StudioTone)...ik kan niet wachten :) Hopenlijk klinkt ie met een buizenversterker ook zo goed.

GuitarMaster
18 december 2006, 16:01
@GuitarMaster: die Pod 2.0 heeft geen volumepedaal, en die wil ik er toch echt wel bij hebben. en als ik even snel op internet kijk naar een volumepedaal zie ik al snel bedragen die je ook neerlegt voor de digitech...

Dat zegt denk ik ook wel wat over het volumepedaal in de digitech ;)
Maar even serieus, een volumepedaal lijkt me niet echt iets wat je vaak gebruikt, ik zou echt voor geluidskwaliteit gaan en de Pod pakken...

marter544
18 december 2006, 16:40
Der is nu ook een zoom G1 en G1X, bij feedback een goede 69 euro voor de G1 en 79 G1X (het verschil is dat er een expressiepedaal aan de G1X vast zit). Ze draaien op dezelfde chip/techiek als de rest van de G serieus, dus het zou wel goed spul moeten zijn!

a darker shade of grey
18 december 2006, 17:00
waarom multiFX?
koop losse stompboxjes, dan koop je gewoon van elk effect dat je WILT gebruiken de beste optie, want op die digitech zitten heel wat functies die je nooit gebruikt, voor 150 euro heb je een heerlijke distortion en een chorus.
Daarna kun je bijvoorbeeld sparen voor een delay en een phaser/flanger, en meer gebruik je niet...

jah of spaar voor een rack ;)