PDA

View Full Version : Gitaar voor een beginner



Kutoji
10 december 2006, 20:41
Goedenavond,

Zoals de titel al zegt wil ik graag beginnen met gitaarspelen. Ik weet niet zo ontzettend veel van gitaren af, dus wil ik jullie om hulp vragen bij het kiezen van een gitaar. Ik heb een budget van rond de 250 euro, en mss 300 euro (Dat is niet zo ontzettend veel, maar dat komt door mn pa).

Ik heb al een vriend die me een beetje helpt, maar ik wil graag adviezen horen van meerdere mensen. Ik wil van die 250-300 euro als het mogelijk is nog een versterker bij hebben.

Aantal van mn favo bandjes: Panic At The Disco, Fall Out Boy, The All-American Rejects, Lostprophets.

Scip
10 december 2006, 20:46
Misschien kun je eerst even kijken in het speciale topic: Gitaren tussen 250 - 500 euro (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657)

GunMetalBlue
10 december 2006, 20:51
fender mex standard

anders goedkopere ibanezjes vanaf de RG321

consequence
10 december 2006, 21:10
Neem maar een Squier Strat Fender! Echt goeie gitaar voor prijs/kwaliteit! en je kan er nog goeie versterker bovenop kopen!

Spitfire
10 december 2006, 22:48
Yamaha Pacifica met een Roland Cube, ideale beginnerssetje. Is mij ook aangeraden door een vriend (alleen wou mijn vader zo goedkoop mogelijk (lees: Stagg), maar heeft hij er wel om een of andere vage reden een Vox AD30VT bij gekocht).

Squier4ever
11 december 2006, 12:28
ook bij de squiers moet je opletten wat je koopt,
heb er zaterdag een aantal getest en daar zaten zowel zeer matige tot gewoon goeien bij.... dus neem niet zomaar de eerste gitaar die je ziet/aangeboden krijgt. voor punkrock zeg ik trouwens Squier tele custom ^^

stefke_m
11 december 2006, 12:34
Yamaha Pacifica met een Roland Cube, ideale beginnerssetje. Is mij ook aangeraden door een vriend (alleen wou mijn vader zo goedkoop mogelijk (lees: Stagg), maar heeft hij er wel om een of andere vage reden een Vox AD30VT bij gekocht).

Dat is inderdaad een juiste keuze. leadgitarist in mijn band heeft er ook een, is een veelzijdig gitaartje, speelt makkelijk en oogt ook niet mis. De roland cube kost niet erg veel, maar is een geweldig eerlijke versterker. Ik zou echt voor de combinatie Yamaha Pacifica - Roland Cube gaan. Alleen moet je misschien 50 euro meer investeren, maar dat is de garantie voor goed materiaal wel waard hoor!

Pais
11 december 2006, 13:04
(Dat is niet zo ontzettend veel, maar dat komt door mn pa).

:chicken: :chicken: :chicken:

Kutoji
11 december 2006, 16:56
Bedankt voor alle advies. Ik ga denk ik wel voor de Yamaha Pacifica/Roland Cube combinatie.

Code-X
11 december 2006, 17:03
Ho ho ho, niet zo snel beslissen ;)
Zoek ten eerste iemand in je omgeving die gitaar speelt, die persoon kan vreselijk van pas komen bij het uitzoeken van een nieuwe gitaar.
Verder kun je voor zo'n 220 euro een Squier Standard Telecaster kopen, wat naar mijn menign erg leuke gitaren zijn. Verder zou ik ook een Roland Micro Cube kopen, erg goede dingen :)

jimihattricks
11 december 2006, 17:07
Bedankt voor alle advies. Ik ga denk ik wel voor de Yamaha Pacifica/Roland Cube combinatie.

kijk ook eens 2e hands naar merken als london city en richwood...

een cube is ok, als je van cleane sounds houdt, heb je t hier niet zo op, kijk dan ergens anders..

een leuke goedkope versterker is bv een epiphone valve junior > wel maar 5 watt (correct me if i'm wrong) en geen eq, maar moet goed klinken (vraag forummembers)..

succes!

Spitfire
11 december 2006, 17:14
Verder zou ik ook een Roland Micro Cube kopen, erg goede dingen :)
Dan kun je beter een gewone Cube nemen, goedkoper en beter geluid. Tenzij je ermee op reis wilt, maar dat lijkt me sterk.

Kutoji
11 december 2006, 17:18
Ho ho ho, niet zo snel beslissen ;)
Zoek ten eerste iemand in je omgeving die gitaar speelt, die persoon kan vreselijk van pas komen bij het uitzoeken van een nieuwe gitaar.
Verder kun je voor zo'n 220 euro een Squier Standard Telecaster kopen, wat naar mijn menign erg leuke gitaren zijn. Verder zou ik ook een Roland Micro Cube kopen, erg goede dingen :)

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een Stratocaster en een Telecaster? Ik heb gehoord/gelezen dat een Stratocaster meer rock is en een Telecaster meer blues is of iets dergelijks?

EDIT:
Ik ben nog een beetje op internet aan het rondsurfen geweest en ik heb een Ibanez GRG170DX gevonden. Is dat iets? Zo ja, als je het tegen de Yamaha Pacifica zou afwegen, welke zou dan een betere keuze zijn?

Code-X
11 december 2006, 21:58
Ik denk dat wikipedia je vraag erg uitgebreid kan beantwoorden ;)
Verder, en nogmaals, neem echt een ervaren gitarist mee als je je eerste gitaar gaat kopen. En probeer gerust alles uit (zelfs gitaren boven je budget).