PDA

View Full Version : Rocknroll!



the feable
10 december 2006, 20:28
Heej ik zoek een distortion pedaal dat me de ultieme moderne Rock n roll sound geeft! Die typische Datsuns sound ( marshall sound zegmaar). Hij mag best agressief zijn! De Rat II valt af, die is net iets te rommelig en te stoner! Iemand een idee?

Gear Slut
10 december 2006, 21:39
Marshall heeft niet al te dure kastjes in hun catalogus. The Bluesbreaker, The Guvner, The Jackhammer, ik bedoel maar, als je een Marshall geluid wilt.

DREAMMACHINE
10 december 2006, 21:42
wat dacht je van een marshall buizenamp?...instant datsuns...

kijk anders naar een tonebone classic ( gebruiken ze zelf ook....)...lekkere sounds er uit te halen!

Axelll
10 december 2006, 21:44
Orange is instant Datsuns dude.

Ik vind the Datsuns trouwens een van de lekkerste rock n roll bandjes van dit moment.

Gear Slut
11 december 2006, 02:43
Toe nou jongens, hij is net 19 en heeft waarschijnlijk geen cent te makken.
Dan koop je toch een overdrive!
Kijk nou eerst eens op die Marshall site (met sound samples).
The new kid on the block, the latest craze,John mayer gebruikt die Bluesbreaker kastjes; hij spaart ze zelfs.
Ik had zelf ooit zo'n DRP 1 head-phone cq recording kastje en oh wat een lol :) heb ik daar mee gehad! ( hij ligt nu onder een dikke laag aarde,helaas).

the feable
11 december 2006, 09:52
Ik heb zelf een Marshall guvnor ( mkI GB). Hier krijg ik die sound niet uit. Het probleem is dat ik al een goede amp heb. Ofja probleem, om nu 2 amps het podium op te slepen lijtk me niet zo'n succes, bovendien heb ik idd het geld niet voor een goede marshall jcm 800 oid. Ik ga toch die tonebone pedalen eens checken. Crunchbox en emma ReezaFRATzitz wil ik ook wel eens horen.

Nellyrocks
11 december 2006, 13:37
Volgens mij spelen die gasten op Superleads --> Ik zeg CM plexitone

jimihattricks
11 december 2006, 14:44
Ik heb zelf een Marshall guvnor ( mkI GB). Hier krijg ik die sound niet uit. Het probleem is dat ik al een goede amp heb. Ofja probleem, om nu 2 amps het podium op te slepen lijtk me niet zo'n succes, bovendien heb ik idd het geld niet voor een goede marshall jcm 800 oid. Ik ga toch die tonebone pedalen eens checken. Crunchbox en emma ReezaFRATzitz wil ik ook wel eens horen.

dat is grappig, ik heb ook een guv'nor (II) en ik krijg het geluid wel...

ik speel met een epiphone lp (.012) met SD59 in de brug over een peavey valveking 1x12.. om de amp te boosten (voor solo's e.d.) zet ik er nog een boss ge-7 eq voor, werkt perfect, amp gaat helemaal over zn kop :)

ook met een TS-9 voor mn valveking lukt t me wel aardig btw..

Wat voor amp heb je precies? buizen zijn iig een must indien je de guv'nor goed z'n werk wilt laten doen.. en een lp (of iets anders met een humbucker) is natuurlijk verplicht indien je Datsuns geluiden tevoorschijn wilt toveren..

succes!

the feable
11 december 2006, 19:00
Ja goed komt wel in de buurt van een marshall sound met dat ding, en het klinkt ook niet verkeerd, maar de Datsun sound krijg ik niet ermee! Ik speel op een Diezel met el 34 buizen!
Ik heb nu een PRS Tremonti SE....
Maar die PRS maakt het wel beetje te metal ofzo.. Maar de Gibson LP is onderweg...

BLOK182
11 december 2006, 19:07
MI Audio crunchbox komt in de buurt van de Marshallsound, ik merkte alleen dat ie wel lekker moet matchen op je amp. Bij de meeste amps is dat trouwens geen probleem:-)

the feable
11 december 2006, 19:13
Ja ik denkd at ik die eens ga testen! Daar heb ik al meer enthousiaste dingen over gehoord!

Brammibal
11 december 2006, 19:26
Asl je het geld heb moet je dat Z-vex ding is testen bij vdHaar. ze hebben zoon klipje op hun site waar ze eerst de marshall laten horen en dan het pedaal, en dat klonk erg overtuigend.

jimihattricks
12 december 2006, 10:00
Ja goed komt wel in de buurt van een marshall sound met dat ding, en het klinkt ook niet verkeerd, maar de Datsun sound krijg ik niet ermee! Ik speel op een Diezel met el 34 buizen!
Ik heb nu een PRS Tremonti SE....
Maar die PRS maakt het wel beetje te metal ofzo.. Maar de Gibson LP is onderweg...

ik denk dat t vooral je combinatie gitaar + amp is die ervoor zorgen dat je niet het Datsun geluid krijgt.. ik weet niet of een pedaaltje daar veel aan zal veranderen.. je hebt wel een toffe setup iig, maar hij mag voor Datsun-stuff wel iets meer 'retro' :)

heinz3110
12 december 2006, 11:02
Misschien een stomme vraag: kan je het geluid niet genereren op de amp zelf? Beetje knoeien met de knoppies kan je geld schelen.

Vind ik.Vind het altijd een beetje zonde om een pedaaltje ergens voor te zetten als de pre-amp ook het zelfde klusje(of beter!) kan doen.

the feable
12 december 2006, 15:14
Ja, mijn amp is niet echt retro... Misschien was dat achteraf een betere keuze geweest, maar mijn volgende amp is zeker vintage!
En ja die combinatie komt de vintage sound niet ten goede...

De versterker zelf komt ook wel aardig ind e buurt opzich, maar ik mis de korreligheid en het midden een beetje...

MizZoo
12 december 2006, 17:26
Toe nou jongens, hij is net 19 en heeft waarschijnlijk geen cent te makken.
Dan koop je toch een overdrive!
Kijk nou eerst eens op die Marshall site (met sound samples).
The new kid on the block, the latest craze,John mayer gebruikt die Bluesbreaker kastjes; hij spaart ze zelfs.
Ik had zelf ooit zo'n DRP 1 head-phone cq recording kastje en oh wat een lol :) heb ik daar mee gehad! ( hij ligt nu onder een dikke laag aarde,helaas).

Naar mijn weten vind John Mayer de Bluesbreaker II maar niks, had ik ergens op z'n blog gelezen ofzo, BB I wassie wel positief over..