PDA

View Full Version : Yu!



consequence
10 december 2006, 19:43
Ik ben Sam (17) en woon in de buurt van Brugge (Ja, ik ben een belg! :)) en speel nu bijna 2 jaar gitaar. De eerste 1.5 jaar heb ik op mn eentje met vooral met spelen van tabs bezig gehouden, beetje theorie(akkoorden enzo) maar vooral techniek en gevoel dus. Na een 1.5 jaar had ik toch zin om ook mn theorie wat bij te schaven en u ben ik ongeveer 4 maanden bezig met lessen aan het volgen. Dus echt ver sta ik nog niet. Ik speel momenteel nog altijd met mn eerste gitaar die ik gekocht heb nl. een SquierStrat Fender. Goed materiaal als je prijs/kwaliteit bekijkt. Binnen een paar maanden, op mn verjaardag ga ik toch eens een nieuwe aanschaffen en mijn versterker is een Behringer V-ampire LX210. Tenslotte wil ik ook nog zeggen dat ik in de kerstvakantie met mn band ga beginnen waar we overigens nog en zanger(es) voor zoeken. We zouden graag liedjes coveren van de jaren '60 en '70 (deep purple, dire straits,...) maar ook hedendaagse goeie rock zoals de arctic monkeys bvb. Het is ook de uiteindelijke bedoeling om zelf liedjes te gaan schrijven. Als je nog vragen hebt, stuur maar een pm naar Consequence!

Tho
10 december 2006, 19:45
Welkom sam! Er zijn meer belgen hier op gitaarnet. Veel plezier!

hendrix2
10 december 2006, 19:48
Hé, welkom Sam.
Ik ben ook Belg, en geloof me, de belgen zijn verruit het intelligentste hier op gitaarnet.
-> ;) <-
Nog veel gitaarplezier!

Fenndangoband
11 december 2006, 11:18
Hey Sam,

Welkom op dit toch wel verslavend forum... it's easy to get hooked :) .
Nu Cowboys&Aliens niet meer bestaat wil ik wel terug een Brugse band horen ook al zullen jullie waarschijnlijk ietsje rustiger zijn. Succes met je band!! Zangeressen die een lekkere rock&roll stem hebben zijn helaas moeilijk te vinden maar ze bestaan. Wij hebben lang gezocht naar een zangeres; vele geprobeerd maar de juiste niet gevonden en daarom maar voor een zanger gegaan. Het is moeilijk een zangeres zoals Sandra Nasic te vinden...

See ya later

PS: Of we de intelligentste hier zijn, daar wil ik me niet over uitspreken, het is wel cool om met onze Noorderburen op dit forum te lullen over onze dierbare hobby. :jam:

hendrix2
11 december 2006, 12:27
PS: Of we de intelligentste hier zijn, daar wil ik me niet over uitspreken, het is wel cool om met onze Noorderburen op dit forum te lullen over onze dierbare hobby. :jam:
Ik hang hier nu een jaartje rond (minder zelf) en moet toegeven dat onze noorderburen best wel meevallen :D

Fenndangoband
11 december 2006, 12:48
@hendrix2: aha... wie weet lang geleden al eens op den bots tegengekomen in jeugdhuis Chez Chozeken...???

hendrix2
11 december 2006, 12:53
@hendrix2: aha... wie weet lang geleden al eens op den bots tegengekomen in jeugdhuis Chez Chozeken...???
't Chozeken is hier echt vlakbij???
Hoe kent ge da?

Fenndangoband
11 december 2006, 13:02
't Chozeken is hier echt vlakbij???
Hoe kent ge da?
Tja... ben uitgeweken Drongenaar die nu Gentenaar is geworden vandaar... heb er regelmatig (jaren terug) mijn dorst gelaafd. Laatste keer dat ik er was is een aantal maanden terug toen Cowboys&Aliens er speelden.

hendrix2
11 december 2006, 13:19
Tja... ben uitgeweken Drongenaar die nu Gentenaar is geworden vandaar... heb er regelmatig (jaren terug) mijn dorst gelaafd. Laatste keer dat ik er was is een aantal maanden terug toen Cowboys&Aliens er speelden.
héhé, leuk...
Ik woon op 1 minuut van 't Chozeken.
En ik heb de laatste 3 jaar bij drongen gevoetbald.
Zo kom ik toch nog eens iemand tegen uit de buurt :D

consequence
11 december 2006, 14:22
Hey Sam,

Welkom op dit toch wel verslavend forum... it's easy to get hooked :) .
Nu Cowboys&Aliens niet meer bestaat wil ik wel terug een Brugse band horen ook al zullen jullie waarschijnlijk ietsje rustiger zijn. Succes met je band!! Zangeressen die een lekkere rock&roll stem hebben zijn helaas moeilijk te vinden maar ze bestaan. Wij hebben lang gezocht naar een zangeres; vele geprobeerd maar de juiste niet gevonden en daarom maar voor een zanger gegaan. Het is moeilijk een zangeres zoals Sandra Nasic te vinden...

See ya later

PS: Of we de intelligentste hier zijn, daar wil ik me niet over uitspreken, het is wel cool om met onze Noorderburen op dit forum te lullen over onze dierbare hobby. :jam:

Ik hoop het dat mn band zich ooit een volwaardige brugse rockband mag noemen! In welke groep speel jij? en welk genre?

Fenndangoband
11 december 2006, 16:37
Ik hoop het dat mn band zich ooit een volwaardige brugse rockband mag noemen! In welke groep speel jij? en welk genre?
Wel we zijn nog maar nog maar een tijdje bezig ,een half jaartje, en we hebben nog maar een maandje de zanger bij de groep dus we zijn nog niet echt klaar voor performance... alhoewel... we hebben al een aantal (instrumentale) try-outs gedaan om te luisteren naar kritieken zodat we weten waraan we moeten werken. Is steeds nuttig om te doen.
Onze naam is Fenndango en we spelen iets tussen grunge en stoner-rock. De stoner heeft wel de grootste impact. In sommige nummers zijn er ook RATM invloeden. Het is vooral ritmische muziek... en het aspect "fun" is het allerbelangrijkste in de groep.

consequence
12 december 2006, 17:08
Wel we zijn nog maar nog maar een tijdje bezig ,een half jaartje, en we hebben nog maar een maandje de zanger bij de groep dus we zijn nog niet echt klaar voor performance... alhoewel... we hebben al een aantal (instrumentale) try-outs gedaan om te luisteren naar kritieken zodat we weten waraan we moeten werken. Is steeds nuttig om te doen.
Onze naam is Fenndango en we spelen iets tussen grunge en stoner-rock. De stoner heeft wel de grootste impact. In sommige nummers zijn er ook RATM invloeden. Het is vooral ritmische muziek... en het aspect "fun" is het allerbelangrijkste in de groep.
Geen echte muziek zonder fun en een samenhangende groep! Hebben jullie een site waar ik al een fragmentje kan meepikken? of om gewoon eens te bezichtigen?

sjoerd5
12 december 2006, 17:37
Nou concequence

welkom hier

beetje Deep Purple fan??

op nog een paar grote na
zijn volgens mij Stratman70 en ik (Sjoerd5) de grootste Deep Purple fans hier.

Fenndangoband
12 december 2006, 17:38
Helaas hebben we nog geen website... niemand in de groep is echt handig met een computer... vandaar. Maar we hebben wel al aantal demootjes van rotslechte kwaliteit. Die zijn dan ook enkel voor ons en omstaanders... terug met hetzelfde doel... kritiek krijgen... hoe meer, hoe beter. In januari willen we een deftige demo opnemen in een home-studio. Een 4tal nummers met de bedoeling om deze naar buiten te brengen. Hoe we deze op het net zullen krijgen??? Geen flauw idee. Dit zal niet van mij afhangen... ik speel liever gitaar dan me bezig te houden met de geheimen van het net :p
In ieder geval zullen we er wel in slagen om het toegankelijk te maken... als het zover is laat ik het weten zodat we ook eens naar jouw commentaar kunnen luisteren. 8-)

consequence
12 december 2006, 17:57
Nou concequence

welkom hier

beetje Deep Purple fan??

op nog een paar grote na
zijn volgens mij Stratman70 en ik (Sjoerd5) de grootste Deep Purple fans hier.
Jah duh tuurlijk deep purple-fan! Is het niet iedereen zijn droom om het niveau van ritchie te halen! Geweldig is die man! Bijna godelijk zelf! Ik ben nu persoonlijk geen homo(verre van zelf) maar moest ik er één uit kiezen zou het die wel zijn :p
ok, das er mss wel over, want de looks heeft ie nie meegekregen! Zou er geen vrouwelijk ritchie bestaan? ;)