PDA

View Full Version : prs singlecut trem vraagje



glacius
10 december 2006, 19:40
iemand een idee wat de prs single cut trem kost en of de modern eagle duurder of juist goedkoper is ? ik ben van plan om over te stappen van gibson naar prs ..

ik wil of een prs single cut satin emerald green
of een singlecut trem modern eagle yellow tiger

ik wil er een floyd opzetten en sowieso een seymour duncan tb6 erin doen !

dan zou het mijn ideale gitaar zijn ..

Anders Destium
10 december 2006, 20:20
Een Modern Eagle is echt stukken en stukken duurder dan een normale PRS. Een groot verschil met de normale modellen is de finish en de solid Brazilian Rosewood nek (en toets).

Voor dit soort vragen kun je beter naar www.birdsandmoons.com (http://www.birdsandmoons.com) , het grootste PRS forum :)

Orpheo
10 december 2006, 20:24
glaas, ikzou zeggen: SPIT EBAY AF!!!! ik zag van de week een ONGELOOFLIJK mooie singlecut (in t blauw maar toch, de hele artist package) voor 1800 euro. met verzenden erbij en belasting, ongeveer 2500 euro. de modern eagle s.c.t. is ongeveer 2 tot 2.5 keer meer.

Anders Destium
10 december 2006, 20:32
Hier is trouwens een (onbetaalbare) PRS Singlecut, waar speciaal voor Neal Schon een floyd op is gezet:

http://www.worldguitars.co.uk/new/images/schonmain.gif

Meer foto's:
http://www.worldguitars.co.uk/new/exotica/schon/default.htm

BLOK182
10 december 2006, 22:47
Een Modern Eagle zit rond de 6000 euro momenteel. Een nieuwe singlecut zal in Europa zo'n 2500 doen? Volgens mij liepen die altijd redelijk gelijk op qua prijs met de custom 22/24. Wel grappig, toen ik je leerde kennen moest je nog weinig hebben van mijn PRS en mijn toenmalige superstrat, en nu heb je zelf ondertussen en stap van je Gibsons af:p

Wicked Willy
10 december 2006, 23:05
Je moet wel snappen dat je SC een stuk minder waard wordt als je er een Floyd Rose op zet. Prijzen van een SC liggen idd rond de 2500, ligt er ook een aan of het een 10 top is en of ie vogeltjesbehang heeft. Een Modern Eagle is idd 2 tot 2,5 keer duurder (en volgens mij in Nederland bijna niet te vinden.....).

glacius
15 december 2006, 19:55
Een Modern Eagle zit rond de 6000 euro momenteel. Een nieuwe singlecut zal in Europa zo'n 2500 doen? Volgens mij liepen die altijd redelijk gelijk op qua prijs met de custom 22/24. Wel grappig, toen ik je leerde kennen moest je nog weinig hebben van mijn PRS en mijn toenmalige superstrat, en nu heb je zelf ondertussen en stap van je Gibsons af:p

ik heb je prs altijd al mooi gevonden !! alleen vind ik het jammer dat het een bolt-on is
ik heb besloten mijn gibson les paul te houden, al mijn andere gitaren eruit te doen inclusief de zelfbouw strat en een singlecut te kopen waar ik die floyd op ga zetten ..

@ wicked willy : die waarde zal mij een worst zijn, ik wil gewoon een floyd op een prs :P

G.G.
15 december 2006, 19:59
@ wicked willy : die waarde zal mij een worst zijn, ik wil gewoon een floyd op een prs :P

Blijft een vette combinatie :rockon: . Gewoon doen!

glacius
15 december 2006, 20:13
Blijft een vette combinatie :rockon: . Gewoon doen!

doe ik ook gewoon muhahaha

prs single met floyd en seymour duncan tb6 en je hebt een monster gitaar !

Alain
16 december 2006, 16:49
laat me weten hoe die TB6 klinkt tov de originele elementen! Ik ben momenteel wat op zoek naar andere pups voor in mijn prs sct.


Waarom en floyd? Op zich is de trem heel bruikbaar, mijn ander gitaren hebben ook quasi allemaal een floyd, maar ik mis die quasi niet op de SCT. Je kan er beide kanten mee op ook.

Ik heb nu een DiMarzio Dsonic in mijn mayones (ook full mahonie met maple) en daar ben ik ook zeer tevreden van moet ik zeggen.

glacius
17 december 2006, 11:50
Waarom en floyd? Op zich is de trem heel bruikbaar, mijn ander gitaren hebben ook quasi allemaal een floyd, maar ik mis die quasi niet op de SCT. Je kan er beide kanten mee op ook. .


kun je daar dan ook zo dik mee diven , en met diven bedoel ik tot de snaren los komen van je hals (helemaal slap dus)

ik denk dat met de standaard trem van prs dat dan de snaren uit de nut zullen gaan ... en de hele boel zal ontstemmen ..

Anders Destium
17 december 2006, 12:06
Dat valt mee, de trem van PRS is echt van een andere orde dan die van de meeste andere merken. Het is geen floyd, maar je kunt er flink mee klieren zonder dat hij ontstemt.

Alain
17 december 2006, 21:42
kun je daar dan ook zo dik mee diven , en met diven bedoel ik tot de snaren los komen van je hals (helemaal slap dus)

ik denk dat met de standaard trem van prs dat dan de snaren uit de nut zullen gaan ... en de hele boel zal ontstemmen ..

geen enkel probleem mee.

fred dons
18 december 2006, 09:00
de prs trem is wel heel stabiel maar je krijgt je snaren niet zo los van je toets zo als met een floyd (anders had Neal die PRS trem wel op zijn gotaar laten zitten ;) )

almarvk
18 december 2006, 09:04
... en een singlecut te kopen waar ik die floyd op ga zetten ..


Misschien custom laten bouwen??

glacius
18 december 2006, 17:39
Misschien custom laten bouwen??

dat zal wel veel te duur zijn

Luke-wannabe
18 december 2006, 18:03
Waarom stap je over Glaas?

Orpheo
18 december 2006, 18:08
dat zal wel veel te duur zijn


atlas guitars: 1200 euro max.

glacius
18 december 2006, 19:39
Waarom stap je over Glaas?

na lang nadenken heb ik besloten om mijn gibson toch te houden, maar wil er een prs sct bij ..


@orpheo : atlas maakt ze exact als prs ? website ?

Luke-wannabe
18 december 2006, 19:43
Ok maar wat was eerst de motivatie dan?

Orpheo
18 december 2006, 19:51
na lang nadenken heb ik besloten om mijn gibson toch te houden, maar wil er een prs sct bij ..


@orpheo : atlas maakt ze exact als prs ? website ?

zover ik weet. kijk maar in dat topic van fred dons.

Anders Destium
18 december 2006, 22:13
de prs trem is wel heel stabiel maar je krijgt je snaren niet zo los van je toets zo als met een floyd (anders had Neal die PRS trem wel op zijn gotaar laten zitten ;) )

Neal Schon heeft een SC laten ombouwen, geen SCT :)

fred dons
19 december 2006, 07:29
is waar maar hij wilde toch liever een floyd ;)
ik ben overigens wel een enorme fan van de PRS trem qua klank maar hij is niet 1 op 1 inwisselbaar voor een floyd qua mogelijkheden het zijn gewoon 2 aparte beesten

@glacius, Atlas maakte inderdaad perfecte kopieen van de single cut maar zijn daar (in ieder geval officieel) sinds deze mand mee gestopt sinds ze een boze briefvan PRS ontvingen
dit is 1 van de laatste die ze gebouwd hebben
http://www.atlas.dymani.com/q33.jpg