PDA

View Full Version : line 6 mono head



roelercoaster
10 december 2006, 17:13
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?ProductRef=GIT0007858-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList





Als je op deze link drukt zie je een foto met een bovenstuk versterker en een onderstuk.
Ik heb een vraag over het bovenstuk
Is dit stuk bedoelt om op een andere versterker te zetten of kun je dit ook gewoon op de grond zetten?
Dit vroege ik mij af want ik weet niet veel af van versterkers.
Roeland

Tho
10 december 2006, 17:14
Dat ding IS de versterker. En wil je daar geluid uit krijgen, heb je speakers nodig, zoals de kast waar de versterker op staat

roelercoaster
10 december 2006, 17:22
ohw ik begin het te begrijpen dus met allen zo'n ding ben je niets? :chicken:

Tho
10 december 2006, 17:28
ohw ik begin het te begrijpen dus met allen zo'n ding ben je niets? :chicken:

Klopt.. je moet er speakers bij hebben. Ookal is het er maar 1.

Kaïn
10 december 2006, 17:29
Nope. Als je wat wilt horen niet nee. Moet je een zogenaamde "speakercabinet" op aansluiten. Grote kast met speakers. Kunnen er 2 in zitten of 4 net wat je wilt. 4 speakers heeft wat meer oomphff zeg maar. 2 speakers is iets helderder. Maar hier zijn ook de meningen over verdeeld.
Om je tip te geven. Koop een combo. Versterker speakers in 1 kast. Een top met een speakerkast is leuk maar dat is alleen voor redelijk grote podia en iets zegt me dat je daar nog niet speelt.
Een combo is voor jou gewoon stuk praktischer.
Zelf speel ik ook een combo dus het is niet "onproffesioneler" om op een combo te spelen.
Hou je opties open ;)

Tho
10 december 2006, 18:09
Lijkt me trouwens best een bagger ding :D

d'oh
10 december 2006, 20:06
Nope. Als je wat wilt horen niet nee. Moet je een zogenaamde "speakercabinet" op aansluiten. Grote kast met speakers. Kunnen er 2 in zitten of 4 net wat je wilt. 4 speakers heeft wat meer oomphff zeg maar. 2 speakers is iets helderder. Maar hier zijn ook de meningen over verdeeld.
Om je tip te geven. Koop een combo. Versterker speakers in 1 kast. Een top met een speakerkast is leuk maar dat is alleen voor redelijk grote podia en iets zegt me dat je daar nog niet speelt.
Een combo is voor jou gewoon stuk praktischer.
Zelf speel ik ook een combo dus het is niet "onproffesioneler" om op een combo te spelen.
Hou je opties open ;)

mwuhahahaha

Kaïn
10 december 2006, 22:46
mwuhahahaha
Ok ok ok :p die zin was beetje ongelukkig gekozen hea. Schrap die maar ff ;)

roelercoaster
11 december 2006, 19:14
wat raden jullie me dan aan want nu zit ik met een cube 15 met zo'n 18 watt en ik zou iets verder willen maar het mag hoogstens iets van een 300 euro kosten :jam:

kwante
11 december 2006, 19:58
eventjes doorsparen en een Peavey Bandit kopen of nog beter, de Peavey Valveking

Tho
11 december 2006, 21:06
VOX vt30...

ColourofFire
11 december 2006, 23:57
Nope. Als je wat wilt horen niet nee. Moet je een zogenaamde "speakercabinet" op aansluiten. Grote kast met speakers. Kunnen er 2 in zitten of 4 net wat je wilt. 4 speakers heeft wat meer oomphff zeg maar. 2 speakers is iets helderder. Maar hier zijn ook de meningen over verdeeld.
Om je tip te geven. Koop een combo. Versterker speakers in 1 kast. Een top met een speakerkast is leuk maar dat is alleen voor redelijk grote podia en iets zegt me dat je daar nog niet speelt.
Een combo is voor jou gewoon stuk praktischer.
Zelf speel ik ook een combo dus het is niet "onproffesioneler" om op een combo te spelen.
Hou je opties open ;)


Niet omdat ik het zelf ook doe hoor maar...

Ik vind een combo in veel gevallen juist laten zien dat je weet waar je mee bezig bent. Je kan wel in een klein kutzaaltje met je 100 watt Rectifier met een dikke 4x12 gaan staan raggen, maar waarom zou je in godsnaam als je niet meer nodig hebt dan een goeie buizencombo. Een 4x12 geeft dan wel een wat beukender geluid, maar als je door een PA gemic'd wordt maakt dat ook geen reet uit. En er zijn een hele hoop leukere dingen te bedenken dan een 4x12 rondsjouwen. Ik heb niets tegen mensen die een (half)stack spelen, maar ik heb zeker respect voor mensen die gewoon met hun fender deluxe reverb of whatever een zaal gewoon platspelen.

tabmaniac
12 december 2006, 13:21
hiwatt 100 watt.. (maxwatt series) zijn wel te doen
anders een Roland Cube 30 of 60

roelercoaster
12 december 2006, 17:17
is peavy goed? :B

consequence
12 december 2006, 17:27
wat raden jullie me dan aan want nu zit ik met een cube 15 met zo'n 18 watt en ik zou iets verder willen maar het mag hoogstens iets van een 300 euro kosten :jam:
Ik heb een behringer v-ampire lx210! Lekker ding, niet te duur en uhm, goed voor beginners zoals jij en ik ;)

Neals
12 december 2006, 21:16
Niet omdat ik het zelf ook doe hoor maar...

Ik vind een combo in veel gevallen juist laten zien dat je weet waar je mee bezig bent. Je kan wel in een klein kutzaaltje met je 100 watt Rectifier met een dikke 4x12 gaan staan raggen, maar waarom zou je in godsnaam als je niet meer nodig hebt dan een goeie buizencombo. Een 4x12 geeft dan wel een wat beukender geluid, maar als je door een PA gemic'd wordt maakt dat ook geen reet uit. En er zijn een hele hoop leukere dingen te bedenken dan een 4x12 rondsjouwen. Ik heb niets tegen mensen die een (half)stack spelen, maar ik heb zeker respect voor mensen die gewoon met hun fender deluxe reverb of whatever een zaal gewoon platspelen.

Hier kan ik me zeker bij aansluiten! Zit er ook sterk aan te denken mijn rack aan de kant te doen voor een mooie buizencombo. Amp op de achterbank, gitaar in de koffer en in no-time zet je je spullen op. Aan de andere kant heb je vaak zalen die al een cab hebben staan. Gelukkig ben ik ook geen speakerpurist.

kwante
12 december 2006, 22:21
is peavy goed? :B

Heb een hele tijd op de Peavey Bandit gespeeld, vondt het een leuke versterker voor weinig geld, niet teveel poespas, genoeg power, goede sound, handig om te transporteren,...
Als ik bij mij in de buurt kijk dan speelt de helft ongeveer op zo'n bandit, dus slecht zullen ze niet zijn.
De Valveking, zelf nog geen ervaring mee maar volgens mij wel een lekkere lampen amp voor weinig geld.

Heb hier ook nog de VOX AD zien voorbijkomen, veel goeds over gehoord en naart schijnt beter als de Line6 spider, lijkt me wel de moeite om eens te gaan bezien.
De Line6 spider II heb ik zelf ook ooit gehad, ik vond de tone niet zo slecht maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik metal speel, voor andere muzieksoorten niet zo ideaal lijkt me.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten
Kwante

Squier4ever
12 december 2006, 23:59
Ik heb een behringer v-ampire lx210! Lekker ding, niet te duur en uhm, goed voor beginners zoals jij en ik

let the behringer crap burn in hell!!!
das echt de allergrootste troep die je maar kan kopen....

roelercoaster
13 december 2006, 17:50
en fender versterkers?
Deze zijn ook niet duur



http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?ProductRef=GIT0007066-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Tho
13 december 2006, 18:03
en fender versterkers?
Deze zijn ook niet duur



http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?ProductRef=GIT0007066-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Was jij niet degene die ook die Dimebag Signature Dean wou kopen? Dan ga ik er vanuit dat je een metalliefhebber bent, en dan zijn Fenderversterkers niet alles..
Ze hebben nou trouwens wel een metalversterker uitgebracht, de Fender 'METALHEAD' of zo. Die naam alleen al.. transistortje.

roelercoaster
14 december 2006, 19:39
Ja maar met een paar effecten is er toch geen probleem? :soul:

marter544
14 december 2006, 20:24
Die dingen klinken echt nergens naar... Kijk eens naar een 2e hands Marshall valvestate (bij voorkeur de 8080 of VS100, gaan voor rond de 250 euro), moet het nieuw, probeer dan eens een Randall RG75 G3, echt een goede versterker voor metal. Kost 420 euro.