PDA

View Full Version : effectloop



Nimpf
13 november 2001, 14:20
ik zou weleens willen weten wat voor effecten jullie allemaal gebruiken en in welke volgorde deze voor ( of tussen) de versterker staan.

Greetz

poeyerke
13 november 2001, 15:09
Gitaar -> Dunlop Cry Baby Wah 535 -> Engl Screamer 50 versterker.

In de effectloop heb ik een TC-Electronics G-Major.

Da's alles wat ik nodig heb :grin:

Het enige wat er nog bij komt is een MIDI pedaal om de G-Major te bedienen (deze kan ook de kanalen van de Engl bedienen).

SteavisSmokin
13 november 2001, 15:35
Strat -> Snoer -> '65 Fender Super Reverb

OH! Wacht! Geen effecten bakkies?!? :razz:

Nah oke dan, alleen op laag volume gebruik ik voor overdrive een TS-9 of een Boss OD-3.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2001-11-13 14:36 ]</font>

taylor
13 november 2001, 16:35
ik heb 1 effectloop door koch op mijn jpm 50watt marshall laten bouwen maar er zit niks op aangesloten

wel eens geprobeert wat digitech spul roland gp-8 bla bla.

voorin zitten 1 super overdrive boss en 1 wah morley bad hors

veder heb ik nog wat 19" spul maar dat prik ik ook gewoon voorin.

Jeroen
13 november 2001, 16:40
Ik gebruik alleen Korg AX-30g eff.bak. gewoon tussen gitaar en versterker.

Maar nu je het over "effect-loop" hebt. Ik heb dus zo'n knop op mijn versterker (+effect in/output) maareh... gebruiken jullie zo'n knop wel eens? Je kan er dus de hoeveelheid van je effect mee in/uit mixen. Maar naar mijn idee gaat er dan heel veel van de oorspronkelijke sound verloren. Persoonlijk vind ik het kut klinken maar misschien ligt het aan mijn versterker (Fender Performer 1000: -->100w transistor)

Gebruiken jullie dus de opzet: gitaar in versterker, en effect in/output?? zoja, met welke effecten en gaat er wat van de sound verloren???? ben benieuwd. mzzl!

poeyerke
13 november 2001, 17:06
Ik vind modulatie (flanger/chorus e.d.) en Galm/echo effecten beter klinken na de overdrive, dus na de voorversterker. Dus heb ze ook altijd in mijn effectloop.

gangsta
13 november 2001, 18:19
hey is het zo dat ik bv mn korg ax 1g tussen mn gitaar en versterker zet en dan een POD in de effectloop?

Ic3gl0vE
9 december 2001, 21:57
kep alleen een snoer in me effectloop voor boost

PIETRO
13 december 2001, 13:36
IK HEB EEN ZOOM 9050. DEZE IS ZO OPGEBOUWD:
COMPRESSIE-VOORVERSTERKING-RUISONDERDRUKKING-KLANKKLEURINSTELLING-EFFECTEN(ZOALS CHORUS/FLANGE/DELAY)-
NAGALM.
ALS JE LOSSE COMPONENTEN GEBRUIKT, MOET JE DIE VOLGORDE DUS OOK AANHOUDEN: GITAAR-COMPRESSIE-VOORVERSTERKER-IN JE EFFECTLOOP ALLE EFFECTEN ZOALS CHORUS. DAN KOMT DE NAGALM VAN JE VERSTERKER, EN WORDT HET SIGNAAL NAAR JE EINDTRAP GESTUURD.

Anavrin
13 december 2001, 21:38
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!
ik heb: 2 electrische gitaren + 2 basgitaren in een signaalsplitter zitten (hoef ik niet met die kabels te kloten), die gaat naar een Boss mt2 (metalzone), die gaat naar een Boss me 33, en dan rechtsreeks de versterker in.

Ic3gl0vE
16 december 2001, 00:32
Op 2001-12-13 12:36, schreef PIETRO:
IK HEB EEN ZOOM 9050. DEZE IS ZO OPGEBOUWD:
COMPRESSIE-VOORVERSTERKING-RUISONDERDRUKKING-KLANKKLEURINSTELLING-EFFECTEN(ZOALS CHORUS/FLANGE/DELAY)-
NAGALM.
ALS JE LOSSE COMPONENTEN GEBRUIKT, MOET JE DIE VOLGORDE DUS OOK AANHOUDEN: GITAAR-COMPRESSIE-VOORVERSTERKER-IN JE EFFECTLOOP ALLE EFFECTEN ZOALS CHORUS. DAN KOMT DE NAGALM VAN JE VERSTERKER, EN WORDT HET SIGNAAL NAAR JE EINDTRAP GESTUURD.


anders zet je je caps-lock uit