PDA

View Full Version : Blauwe nagels



Pais
10 december 2006, 15:39
De laatste tijd heb ik aan mn rechter(slag)hand blauwe plekjes onder mn nagels. Ik had al een tijdje pijnlijke vingers aan rechts, maar het is nu ook zichtbaar en het wordt erger.

Het is heel vervelend tijdens het spelen. Als ik tokkel voelt het alsof mn nagel wordt opgelicht en als ik slag speel, voelt het alsof iemand op mn vingers is gaan staan. Ik heb mn gitaar al uitgerust met soft-tension snaren en dat voelt wel iets aardiger maar niet je-van-het.


Komt dit bekend voor? Ik heb helemaal geen slechte kwaliteit nagels en ik heb er pas sinds een maandje last van, al is mn speelgedrag ook wel wat up-gespiced de laatste tijd.

jasper159
10 december 2006, 15:57
Hmmm
Misschien even laten genezen, tot het helemaal weg is ofzo?
Mja, zelf nog nooit last vn gehad

Michel89
10 december 2006, 20:02
:)
Het is heel vervelend tijdens het spelen. Als ik tokkel voelt het alsof mn nagel wordt opgelicht en als ik slag speel, voelt het alsof iemand op mn vingers is gaan staan. Ik heb mn gitaar al uitgerust met soft-tension snaren en dat voelt wel iets aardiger maar niet je-van-het.

Je slaat dus ook aan met je nagels dan neem ik aan? Koop eens een plectrum of als je daar een hekel aan hebt (Hoewel geloof me als je er aan went heeft het ook echt wel zijn voordelen.. maar ook zijn nadelen dus tja kan ook berijpen dat je het niet wil voor bepaalde muziek) kan je ook van die vinger dingetjes kopen, die je zeg maar om je vingers heen doet. (Deze dus http://www.hairrigs.com/ebay/music-images/celluloid-finger-picks-1.jpg ) Dan sla je in ieder geval niet aan met je eigen nagels.

Als je wel met plectrum speelt kan het zijn dat je te hard knijpt erin.

hoofd
10 december 2006, 21:01
In het akoestische forum staan een paar topics over nagelverzorging, inclusief produkten die men daarvoor gebruikt. Dat is misschien wel de moeite waard om even naar te zoeken.

Pais
10 december 2006, 22:14
Ik speel niet met plectra oid. Ik wil flamenco leren, dus No picks :) De nagelverzorgings toppics heb ik gelezen, maar ik heb daar niet uit begrepen dat meer mensen last hebben van kleine kneuzingen onder de nagel.

Misschien moet ik maar aan kunstnagels beginnen, omg, das tegen mn principes :mad: