PDA

View Full Version : Pickups waxen



Fvddungen
19 december 2002, 21:36
Met mijn squiertje heb ik het probleem dat bij al aardige distortion/overdrive de gitaar gaat fluiten, oftewel het geluid gaat rondzingen. Zwaar irritant dus.

Ik heb even dit forum even doorgezocht en daat kwam ik de oplossing waxen van je pickups tegen. Ik heb ook even snel op de site (http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.html) gekeken.

Maar ik vraag me dus af of dit door een expert moet gebeuren of kan iedereen dit doen? Heeft iemand ervaring mee?

Lacrymosa
19 december 2002, 23:30
Ik zou in jou geval gewoon nieuwe pickups kopen, of een nieuwe gitaar, maar ik ga dr van uit dat je dat niet wilt

maar om de nou de pups van een squier te gaan wax potten....lijkt me een beetje geld verspilling, koop gewoon nieuwe elementen, ben je denk ik goedkoper en beter uit

CheerS!!

Fvddungen
20 december 2002, 07:13
Een nieuwe gitaar staat zowiezo op de planning, maar dat is pas over enkele maanden.

Maar is dat waxen zo'n dure grap dan? Lijkt me wel raar.

michielv
20 december 2002, 08:30
Je zou het ook zelf kunnen doen:
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.html

Ik heb nog ergens een link maar die kan ik zo gauw niet vinden ...

michielv
20 december 2002, 08:34
Woeps, zo te zien had je die link al gevonden.

Naar ik begrepen heb kun je je elementen er behoorlijk mee verzieken maar aan de andere kant: wat heb je te verliezen? De kans dat het wel goed gaat is ook erg groot dus gewoon doen. Wie weet hoe goed je gitaar daarna klinkt?

Ik wil zelf binnenkort een oude jaren 70 humbucker (volgens mij uit een maya les paul kloon) gaan waxpotten. gewoon om te kijken hoe dat gaat. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat een stuk oude kaars als wax bruikbaar is (dat is immers parafine, zoals ze dat in die beschrijving ook gebruiken).

Kwestie van niet te heet laten worden en dan zien wat er gebeurt.

Ik laat wel weten hoe het uitpakt ...

piezo
21 december 2002, 19:48
Is het een strat of een tele? Teles blijven bij distortion namelijk altijd gevoelig voor fluiten, ook al zijn de windingen nog zo goed vastgelegd.

Fvddungen
21 december 2002, 19:58
Het is een strat.

piezo
21 december 2002, 20:47
Ik stuur je een mailtje met een uitgebreide beschrijving.
Succes

PS Heb het zelf eens met een twee componentenhars gedaan, maar dat is veel te link