PDA

View Full Version : Nieuwe humbuckers (Ibanez SZ320)



pmh
10 december 2006, 14:26
Dag mede gitaristen,

Ik ben in het bezit van een ibanez sz320, ik ben hier heel tevreden mee. Ik zou alleen wel een keer ander elementen erin willen zetten. Nou had ik de volgende elementen gezien:

seymourduncan:

-SH-2 jazz model

-SH-6 duncan distortion

Ik speel vooral dingen zoals metallica enz. Ga ik veel vooruit als ik deze elementen erin laat zetten?

Exitinside
10 december 2006, 14:37
die SD-sh6 knalt wel.
zelf heb ik de sh6 custom, ben er erg over te spreken.

de di marzio X2N zou ook een optie kunnen zijn.
Het enige nadeel van deze vind ik dat ie zoveel output heeft dat ie voor rustigere dingen minder klinkt....maar dat is mijn mening

pmh
10 december 2006, 14:38
die SD-sh6 knalt wel.
zelf heb ik de sh6 custom, ben er erg over te spreken.

de di marzio X2N zou ook een optie kunnen zijn.
Het enige nadeel van deze vind ik dat ie zoveel output heeft dat ie voor rustigere dingen minder klinkt....maar dat is mijn mening

Wat voor gitaar heb je dan? het grootste nadeel van nieuwe elementen uitzoeken blijft het niet van te voren weten hoe het klinkt :mad:

caliban
10 december 2006, 18:32
Ik heb die duncan distortions in mijn gitaar laten zetten
Een zeer vet leadgeluid
Voor de rythmstukken was ik eerst niet zo tevreden met het geluid, maar nu begin ik wel goede instellingen te vinden om die echt zalig te doen klinken.
Ik denk dat veel afhangt van je amp
Check ook eens de full shred en highoutputelement van dimarzio zoals de super 3 of steve's special

ventje
10 december 2006, 18:32
probeer ook is dimarsio tonezones, supersdistiortions en evo's
(vooral de eerste 2)

ventje
10 december 2006, 18:33
probeer ook is dimarsio tonezones, supersdistiortions en evo's
(vooral de eerste 2)

proberen kan niet :P
maar kijk daar ook is naar zou ik zeggen. :P

pmh
10 december 2006, 19:15
Ik heb die duncan distortions in mijn gitaar laten zetten
Een zeer vet leadgeluid
Voor de rythmstukken was ik eerst niet zo tevreden met het geluid, maar nu begin ik wel goede instellingen te vinden om die echt zalig te doen klinken.
Ik denk dat veel afhangt van je amp
Check ook eens de full shred en highoutputelement van dimarzio zoals de super 3 of steve's special

Wat kost het ongeveer om zo'n humbucker te laten plaatsen. (of kan je dit makkelijk zelf doen)

glacius
10 december 2006, 19:17
Wat kost het ongeveer om zo'n humbucker te laten plaatsen. (of kan je dit makkelijk zelf doen)

ik wil het wel voor je doen ;) .. is een beetje een hobby van me ..

de sh6 is erg lekker ..

caliban
10 december 2006, 21:31
Ik heb gehoord dat die superdistortions te modderig zouden klinken voor hele strakke metal.
Waarschijnlijk wel zalig pickups maar kommaneuken moet kunnen.

pmh
10 december 2006, 21:45
Ik heb gehoord dat die superdistortions te modderig zouden klinken voor hele strakke metal.
Waarschijnlijk wel zalig pickups maar kommaneuken moet kunnen.

Maar zijn ze wel een stukkie beter als de standaard humbuckers uit mijn ibanez. :noob:

Orpheo
10 december 2006, 21:50
Ik heb gehoord dat die superdistortions te modderig zouden klinken voor hele strakke metal.
Waarschijnlijk wel zalig pickups maar kommaneuken moet kunnen.

is waar. maar ligt er ook aan waar ze in gaan.


vooor heel strakke metal zou ik een evo nemen, of een EMG, of een BKP miracleman, of een Dimarzio super3.

jorrit
10 december 2006, 23:40
en ligt aan je instelling van je amp, speelstijl etc. etc. etc... ik heb zelf geen problemen om strakke metal met mn superdist. te spelen

crrrN
11 december 2006, 01:04
Ik heb zelf de TB6. Dat is de trembucker van de duncan distortion en die klinkt echt prima.