PDA

View Full Version : capo



Pentatonic
10 december 2006, 14:16
ff een vraagje voor de zekerheid: kan het kwaad om een akoestische capo op een elektrische gitaar te zetten? ik denk dat een akoestische capo wat meer druk uitoefent omdat de snaren van een akoestische gitaar meer weerstand bieden... mss te veel om gezond te zijn voor een elektrische gitaar?

Tho
10 december 2006, 16:09
Ik gebruik nooit capo's maar volgens mij pas het niet eens..

Pentatonic
10 december 2006, 16:13
jawel, dat is gn probleem :)

Tho
10 december 2006, 16:14
okey, dan zou ik niet weten waarom het kwaad zou kunnen :)

Pais
10 december 2006, 16:16
Nee dit maakt niets uit. Als jij net hard genoeg op de toets drukt, geeft dit toch ook hetzelfde geluid als wanneer je uit alle macht drukt?
Als hij strak genoeg is, zal het ook wel passen denk ik. Is je capo voor een steelstring of voor nylonsnarig? Ik gebruik mn rechte capo ook op mn gecurvedte elektrische gitaar. Ik heb een afstelbare en moet hem dan wel erg strak draaien, zodat de elastisiteit van het rubber de curve overbrugt.

Makor1966
10 december 2006, 16:59
Bij een akoestische kapo is het deel dat de snaren aandrukt volgens mij vlakker dan bij een electrische. Ligt aan de ronding van de hals of het goed gaat dus.

Pentatonic
10 december 2006, 18:14
het is een steelstringcapo.
hij past perfect op zowel elektrisch als akoestisch, dat is het probleem niet. ik had alleen wat schrik dat hij teveel druk zou zetten op de hals van de elekrische, omdat de klem van een akoestische capo wat sterker is, denk ik. maar dat was blijkbaar overbezorgd :)

iedereen bedankt!