PDA

View Full Version : Gitaarklank solo's



jojobuitenzorg
10 december 2006, 00:18
Ik wil graag een vioolachtige toon uit mijn gitaar krijgen.
Beetje Jimmy Hendrix achtig, zo'n toon waar "druk" achter zit.
beetje fluitend.
Ik ben al maanden bezig maar lukt niet echt.

Heb ik wel de juiste effecten hier voor ? :

Art Mp Tube preamp
ART TPS II - Tube Preamplifier
Tonebone classic tube distortion

Ik het alle effecten al veel gain gegeven.

Is er verschil tussen een tube screamer en tube distortion ?

Iemand die mij advies wilt geven ?
Alvast heel erg bedankt...

Marco5150
10 december 2006, 00:26
Is er verschil tussen een tube screamer en tube distortion ?


Tube distortion = distortion(pedaal) met een buisje erin
Tube screamer= een typeaanduiding voor een van de beroemdst pedalen allertijden de Ibanez Tube Screamer. (wat overigens geen 'tube' distortion is, want geen buis)

Wat betreft dat geluid dat je zoek moet je volgens mij met de tonebone wel in de buurt komen. Maar veel is ook afhankelijk van de versterker natuurlijk. Welke versterker heb je?

Tot slot...die apparaten van ART.....dat zijn toch voorversterkers? Die worden met name voor microfoons gebruikt toch. Lijkt me niet echt geschikt als gitaareffect.

rjong999
10 december 2006, 01:08
koop eens een DS1, tweedehands voor 30 euro, alles opgelost.

Jognt
10 december 2006, 03:03
koop eens een DS1, tweedehands voor 30 euro, alles opgelost.

Ik heb een DS-1, maar ik krijg der toch echt geen viool uit!

watvoor toon bedoel je precies die je wilt? dat je je aanslag niet hoort (volume dat opzwelt) of wah anders?

Als je btw toch een DS-1 wilt, laat me ff weten ;) mss wat te fixen :p

the feable
10 december 2006, 13:03
Ik denk dat je gitaar ook belangrijk is! Ik denk dat je met een goede strat ver ind ejuiste richting komt! Goede amp en een redelijk OD pedaal (OD-1, TS9 oid) verder zal het uit je vinger moeten komen!

Succes!

jimihattricks
10 december 2006, 13:23
heb je mss een wah nodig..?

Mitch
10 december 2006, 14:28
Daar gaan we weer....veel van de sound die je hoort heeft te maken met hoe ver zijn amps stonden opengedraaid. Daardoor krijg je al veel natuurlijke compressie, dus een stevige, snappy attack (die je waarschijnlijk bedoelt met 'druk') en behoorlijk wat sustain. Gooi daar een goeie fuzzface achtige bij en je hebt nog steeds de attack maar een zangerige sustain erbij.
Als je dit wil nabootsen op lager volume moet je totaal andere dingen gaan uitproberen, zoals een compressor in combinatie met een drive, of een wat meer high gain fuzz als een Muff.

up-guitarman
10 december 2006, 14:32
Mja, specifieker aub !!!

- Als je een lange vioolachtige sustain bedoelt, probeer dan eens een USA Big Muff
- Als je echt zonder aanslag wil sustainen => ebow met goed overdrive pedaal erbij !!!

Groet,
Erik