PDA

View Full Version : Marshall top+cabinet vraag....



JimiDylan
9 december 2006, 19:09
ik heb nu deze gitaar:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=0130174347

en mijn vraag is, hoe gaat dat klinken als ik dat door dit:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMAAHAVT50H
plus dit:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACA1960A ga spelen??
ik speel vrij veel verschillende dingen, van blues tot hardrock/metal tot psychedelic. thanks in advance :hippie:

Squier4ever
9 december 2006, 20:28
aub geen avt nemen, neem dan een oude valvestate. goedkoper en klinkt vele malen beter. je kunt voor de prijs van die avt ook peavey valveking kopen, klinkt wss nog lekkerder als die valvestate...

dbr
9 december 2006, 20:46
ik zou voor een combo gaan. misschien een DC-5 of een marshall combo. en in ieder geval als je een 1960 zou kopen => zoek die tweedehands voor een 350 a 400 euro. misschien een jcm 900 of 800 kom je ook al vrij ver

drap
9 december 2006, 20:48
aub geen avt nemen, neem dan een oude valvestate. goedkoper en klinkt vele malen beter. je kunt voor de prijs van die avt ook peavey valveking kopen, klinkt wss nog lekkerder als die valvestate...

De AVT is een valvestate. En ze klinken zeker weten duizend keer ovetuigender dan de oudere valvestates. Ik heb zelf o.a. een AVT 275 en speel regelmatig over oudere valvestates in oefenruimtes. De AVT wint het tot nu toe nog steeds van al die andere valvestates. Een Peavy Valveking hb ik ook op gespeeld en die is totaal niet te vergelijken met een Marshall. Als je de echte Marshall scheur op budget wil, is een AVT een heel goed alternatief. Ze zijn ook erg goed in te stellen op een lekker clean geluid met een randje en dat lukt op een oudere valvestate lang zo lekker niet. Dit is ook nog eens erg lekker met een strat op het nekelement, wat me voor de topicstarter ook wel nuttig lijkt.

JimiDylan
10 december 2006, 02:09
het budget is trouwens nog niet vastgesteld voor de versterker, maar ik heb een nieuwe en betere baan gevonden, en ik ben al vroeg begonnen met kijken, aangezien ik niet graag een verkeerde keuze wil maken (die heb ik namelijk al eens eerder gemaakt :P). diet AVT50 en 1960ACab is in totaalongveer 1080 euro, 1000 euro is wel ongeveer wat ik ervoor uit kan tellen gok ik. en nog bedankt voor alle reacties in ieder geval. mogen jullie even door discussieren wat beter is :P :hippie:

Toaster
10 december 2006, 02:33
Tweedehands koch setje voor die prijs lijkt me veel beter.

Dan misschien wel met 2x12.

Unicron
10 december 2006, 11:18
het budget is trouwens nog niet vastgesteld voor de versterker, maar ik heb een nieuwe en betere baan gevonden, en ik ben al vroeg begonnen met kijken, aangezien ik niet graag een verkeerde keuze wil maken (die heb ik namelijk al eens eerder gemaakt :P). diet AVT50 en 1960ACab is in totaalongveer 1080 euro, 1000 euro is wel ongeveer wat ik ervoor uit kan tellen gok ik. en nog bedankt voor alle reacties in ieder geval. mogen jullie even door discussieren wat beter is :P :hippie:

Marshall 1960 4x12"s zou ik gewoon niet nieuw gaan kopen, die zijn er zoveel te krijgen tweedehands. Misschien kan je zelfs kijken voor een tweedhands met Vintage 30 speakers. (1960AV)

Deze (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/25533238/marshall_avt_50_h_top_en_marshall_jcm_900_speakerk ast.html) is niet van mij, maar ik kan me indenken dat het goedkoper voor je uitpakt.... Tenzij je in Rotterdam oid woont, dan is het wel ver rijden.

JimiDylan
10 december 2006, 12:15
Nog erger, ik woon in de buurt van Eindhoven:P
Ah anyway, het advies is dus om tweedehands te gaan kijken naar mooi setje? en geen nieuwe 1960 cab kopen? :hippie:

Rormo
10 december 2006, 12:19
Voor 1000 euro kun je echt vele malen leukere dingen vinden dan een Marshall AVT. Ga voor buizen! Marshall DSL 401, of ff iets meer sparen en neem een Marshall DSL 50 met een cab 2e hands (als je beide 2e hands koopt moet je het al wel zo wat redden voor 1000 euro).
Moet het trouwens per se Marshall zijn? Anders kun je ook kijken naar London city bulldog, een Vox, of een Koch.

JimiDylan
10 december 2006, 12:32
Het liefst wel een marshall wel ja. Ik vind marshalls altijd echt heerlijk klinken. en al mijn grote voorbeelden maken gebruik van marshalls. bovendien als ik een marshall amp zie met die schitterende witte letters pis ik bijna in mijn broek van verering :P :satisfie: :hippie: thanks voor je advies nog, daar kan ik wat mee...

LCH
10 december 2006, 13:19
Een 1960 cab vind ik eigenlijk een beetje nodeloos groot. Als je een cab zoekt zou ik altijd voor een Engl E212 gaan, met V30-speakers. Klinkt geweldig.

Wat betreft Marshall: de combo versie van een JCM2000 is ook super. Een Marshall TSL122 is dat geloof ik. Nieuwprijs is zo'n 1600 euro, maar misschien kun je er tweedehands aan komen. Dan heb je een sound dat duizend keer beter is dan de optie die je beschreef in je beginpost. ;)

Rormo
10 december 2006, 13:53
ja, de TSL122 is een JCM 2000 combo. Net als de DSL 401 die ik voorstelde. Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de TSL en wel van de DSL, maar beide zijn prima versterkers. De DSL 401 is wel een stukkie goedkoper met 800 euro als nieuwe prijs.
Het geluid uit deze beide versterkers is echt vele malen beter dan een AVT head. Die kan daar echt niet aan tippen.

JimiDylan
11 december 2006, 01:30
Thanks a lot guys, i got the point.
In het kort gezegt, een combo versie levert je voor dat geld een mooiere sound op als een stack. Thanks a lot again. :hippie:

zjanke
12 december 2006, 21:47
Als je ze nieuw koopt heb je gelijk... :sssh:

mmrizio
13 december 2006, 21:37
In het kort gezegt, een combo versie levert je voor dat geld een mooiere sound op als een stack. Thanks a lot again. :hippie:
Goed samengevat, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb een paar (Marshall) combo's gehad, maar stuk voor stuk klonken ze stukken beter over een 4x12 dan over hun eigen speaker. Die kun je eventueel later erbij kopen, maar pas dan komt-ie tot leven.

Maurice

Squier4ever
13 december 2006, 22:42
kloppt, maar voor duizend scheuries kun je IMO beter een goede basis (lees buizencombo) kopen als een 1960 en een (IMO) crappy top..

zjanke
14 december 2006, 20:11
Wat is een crappy top? voor 1000 euro kun je tweedehands echt wel leuke dingen kopen. Als je een nieuwe moet kopen schiet er na een 1960 inderdaad niet zoveel meer over...