PDA

View Full Version : Begingitaar



GreenDayEHV
9 december 2006, 18:37
Nou, op advies plaats ik mijn bericht ook nog maar hier! :p

K wil dus gaan beginne met elektrische gitaar en k zag deze staan: http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=15864&intHoofdgroepID=251&intSubgroepID=319

is dit iets goeds of gewoon goeiekope rommel?

guitardude
9 december 2006, 18:43
Het lijkt mij slimmer om akoustisch te beginnen. Daar heb je voor hetzelfde geld al een stuk betere gitaar omdat je er geen versterker bij hoeft te nemen.
:)

Luca P
9 december 2006, 18:46
Tja n gtaar kopn zondr erp gespeeld te hbbn??
:sneaky: Erg tricky.
Al was het een Gibson Les Paul, ik zou hem eerst proberen.
Dus loop de muziek zaak maar in met iemand die wat van gitaren weet.
Die kan je misschien wat tips geven...

GreenDayEHV
9 december 2006, 18:49
ja, heb al een tijdje akoestisch gespeeld, maar niet met les ofzo.. ging wel goed dus wil nou een elektrische bijkope ;)

Pais
9 december 2006, 18:57
En je wilt ook niet op les?
Veel leraren willen best met hun aanstaande leerling een geschikte gitaar zoeken.

Zo'n spotgoedkope set lijkt me niet erg aan te raden. Ik ken iemand die iets soortgelijks bij de blokker vandaan had en dat was een ramp (heeft ie weer teruggebracht).

Tho
9 december 2006, 19:00
Ik zeg het je! Probeer de customshop gitaren van Kijkshop! Die zijn vet goed!

Tupelo
9 december 2006, 19:02
Wat voor muziek wil de topicstarter eigenlijk gaan spelen?

tabmaniac
9 december 2006, 19:05
Tja n gtaar kopn zondr erp gespeeld te hbbn??
:sneaky: Erg tricky.
Al was het een Gibson Les Paul, ik zou hem eerst proberen.
Dus loop de muziek zaak maar in met iemand die wat van gitaren weet.
Die kan je misschien wat tips geven...

let er wel op als je een muziekzaak binnenloopt dat diegene die je helpt je niet iets probeert aan te praten..

Ik zou gewoon met iemand die je kent en die verstand van gitaren heeft ee zaak binnenlopen en je laten adviseren door diegene..

marter544
9 december 2006, 19:06
Dat is een prul, en zal niet echt helpen bij je motivatie... Je moet gewoon naar een goede gitaarwinkel gaan, en je daar laten voorlichten. En voordat je iets koopt eerst hier objectieve meningen vragen (dus niet van verkopers).

GreenDayEHV
9 december 2006, 19:23
nou, punkrock ligt me het meeste.

Maaruh,, dit is nog net niet zon klotemerk als dat van de blokker volgesmij ;PxD

Spitfire
9 december 2006, 19:53
Koop gewoon een leuke Yamaha/Ibanez/Squier met een Roland Cube, veel beter spul. Met gitaren is vaak het geval goedkoop = duurkoop.

En wat de anderen zeiden ben ik het mee eens. Ga naar een goede gitaarzaak en laat je voorlichten, maar let wel op dat ze je niet iets aansmeren (mijn eerste gitaar werd mij ook aangesmeerd (en ja, het was een Stagg, kwam eigenlijk vooral omdat mijn vader zo goedkoop mogelijk wou doen), al was de Vox versterker waar ik nu nog steeds op speel wel erg goed)

Pentatonic
9 december 2006, 19:55
koop die gitaar en je bent na 9 maanden ofwel opnieuw in de winkel voor een andere gitaar, ofwel gestopt.

koop liever een squier ofzo :)

en gitaren koop je nog altijd het best in de gitaarwinkel, niet in de kijkshop

Squier4ever
9 december 2006, 20:13
laat alsjeblieft die kijkshop troep achterwege...

vandaag bij de musicstore een hoop goedkope modellen geprobeerd, wat een ramp zeg. slechte frets, hoge acties, fretbuzz, aanlopende frets, getordeerde nekken, ben alles ongeveer tegengekomen.

een vriendin wou een gitaar. uiteindelijk hebben we een fatsoenlijke squier standard tele gevonden, die de verkoper ons eerst niet eens wou laten testen, de hond. dat was niet hun policy blabla om zo maar alle gitaren uit te pakken. pas toen ik hem vertelde dat ze in principe zo eentje wilde kopen maar wel eerst wilde testen ( niet meer dan normaal lijkt me) ging hij em dan halen in het magazijn. gelukkig een goed exemplaar en die hebben we dan ook maar meegenomen. viel me vooral op hoe slecht die goedkope (demo)gitaren er aan toe waren......

Gitaristje 18
9 december 2006, 20:28
Ja je moet idd gewoon een betere gitaar kopen en een betere versterker.
Bijvoorbeeld een gitaar van 200 euro ofzo, zoals ze al zeiden een squier of een ibanez kan ook en dan kan je als versterker een Line 6 Spider 2 30 watt kopen voor 160 euro ofzo. 4 kanalen, best lekkere distortion en veel effecten. Das heel leuk om mee te pielen enzo, je hebt veel geluiden die je kan en kan je dus fijn experimenteren.
Want dat versterkertje van de kijkshop heeft totaal geen bass en geen power. Daar krijg je gewoon geen warm gevoel van zeg maar.
Die Spider versterker kan de grond doen trillen enzo. Hij heeft een heel vol geluid, mede door zijn 12 inch speaker.
Maar goed met een gitaar met die prijs en een versterker met die prijs zit je gewoon vele malen beter. Dan heb je een mooi geluid en veel mogelijkheden. Dan is het ook gewoon leuk om gitaar te spelen en wordt je niet gedemotiveerd door een slechte gitaar en geen fatsoenlijk geluid door een heel klein versterkertje.

@ Squier4ever: Das ook belachelijk dat een winkel niet een gitaar voor je uit wil pakken zodat je hem kan proberen. Je moet toch als klant volledig de kans krijgen een gitaar te proberen. Ik denk dat als ze bij mij niet een gitaar zouden uit willen pakken dat ik dan zoiets had van, bekijken jullie het lekker maar ik ga wel naar een betere winkel.
Wat zijn trouwens slechte frets? Ik heb nog niet zoveel gitaren in mijn handen gehad zodat ik kan zeggen wat goede en slechte frets zijn. Ik heb zelf wel dat ik met mijn gitaar de frets veel meer voel en toen ik een goedkope gitaar speelde dat de frets veel minder aanwezig waren. Je gleed er makkelijk overheen. Ik zelf vond dat niet zo heel slecht spelen eigenlijk, maar ik ben niet zo kritisch;-)

Squier4ever
9 december 2006, 21:12
nouja slecht in de zin van slecht afgewerkt, scherp aan de randjes en dergelijke, heel vervelend. verder zijn ze soms niet goed in de fretslot gedrukt enzo....

Pais
9 december 2006, 21:44
nou, punkrock ligt me het meeste.

Maaruh,, dit is nog net niet zon klotemerk als dat van de blokker volgesmij ;PxD

Waar baseer je dat op?
Ik heb namelijk hier net zo weinig vertrouwen in :dontgeti: Het zou me trouwens weinig verbazen wanneer het presies dezelfde zou zijn geweest.

Pais
9 december 2006, 21:47
Over muziekwinkels - een goed aangeschreven winkel kan je ook prima voorlichten, mocht je geen onafhankelijk persoon mee kunnen brengen. Het zijn zelf dikwijls muziekanten, en ze willen ook beginners tevreden naar huis sturen, om nog een klant in de toekomst over te houden.