PDA

View Full Version : Martin of taylor ong 1200euro HELP!



sebastiaan88
9 december 2006, 18:20
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een mooie gitaar van martin

ik had er een paar op het oog en heb er een paar bespeelt

ik heb deze bespeelt http://www.elderly.com/new_instruments/items/D16GT.htm
maar de dag erna (vandaag) speelde ik op deze taylor
http://elderly.com/new_instruments/items/210E.htm
en die klonk toch wel heel erg lekker.
Maar misschien heb ik me laten verleiden door het geluid versterkt, omdat ik de martin niet versterkt heb gehoord.
Ik vond de Taylor qua geluid misschien wel beter dan de martin, de martin had een beetje ja dat boomy geluid, je hoorde op de taylor elke noot beter gescheiden van elkaar dan bij de martin, maar of ik dit als ik ze naast elkaar heb mooier vind, of nog steeds zeg, geen idee. Mensen ervaring? En wat is nou het verschil tussen dat Sapele(African mahogany) Van taylor en dat American Mahogany van de Martin?

Ik heb dus nog andere types op het oog maar die kan ik bijna niet vinden om ze uit te kunnen proberen.

dit zijn dus de types die ik in totaal op het oog heb.

Martin 000-16GT http://www.mguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=m&m=000-16GT

Martin D16GT http://elderly.com/new_instruments/items/214E.htm


Martin 000-18 http://www.mguitar.com/search/search.php?term=00018


Taylor 210E http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=210-E


Taylor 214E http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=210-E

Iemand nog belangrijke tips wat betreft de specs van de gitaren.
Ik vond die lange smalle neck van de Taylor wel erg lekker, dus misschien valt de 000-18 al af, of hij moet zo mooi klinken.


Ik vind qua vorm de auditoriums mooier, maar qua klank heb ik ze helaas niet kunnen vergelijken. Hebben mensen hier misschien ervaring mee. Ik ben al bij casa benelly, feedback, keymusic en peter verspuy geweest.

MVG Sebastiaan

Oude Drummer
9 december 2006, 21:56
Kees Dee??

mesadude
10 december 2006, 05:32
voor dat budget: L'Arrivée !!

Tristan
10 december 2006, 11:14
De Martins die je noemt vind ik zelf niet zo denderend, want die hebben allemaal een plastic toets, behalve dan de OOO-18, maar die heb je niet voor 1200 euro hoor, die is echt veel duurder...
Martins zijn over het algemeen zowiezo boomy inderdaad, je moet er van houden, ik vind het te gek, maar ik kan me voorstellen dat mensen het helemaal niks vinden...
Ik zou inderdaad zeker L'Arrivee eens checken, Kees Dee heeft daar meestal wel veel van staan geloof ik...
Taylor vind ik zelf wat klinischer en vlakker klinken...

sebastiaan88
10 december 2006, 14:05
hee jongens bedankt,

Ik kan die 000-18 nieuw krijgen voor 1499, dus daar ga ik eens kijken,
alleen die heeft niet de neckshape die ik zoek, ik vind die 1 11/16 nut echt lekker spelen, en die lange hals van die taylor.
Ik vind taylor over het algemeen veel te trebly, een kennis van me heeft een 810 als ik het goed heb, alleen ja die vind ik dus veel te snerpent zla ik maar zeggen klinken. Dat heb ik bij heel veel taylors. Maar die 210 heeft dat niet. Misschien is dat ook wel de reden dat de meeste taylor liefhebbers hem maar wat minder vinden. Maar ik speelde laatst op een 000-28 en die vond ik ook maar wat iel klinken, of zit ik nu te vloeken(A). Wat ik ook merk als ik kijk naar 2ehandsjes is dat Martin zn geld wel waard blijft maar die andere merken wat minder. Nu is dit natuurlijk geen reden of af te haken, al speelt het bij mij wel mee. Ik wil een tussenstap kopen voordat ik een hele mooie dure martin oid ga kopen.

Het maakt me trouwens niet uit of er een pickup inzit of niet. Want als er geen goede pickup in zit laat ik er zon fishman natural inzetten.


Wie heeft veel larrivee staan?

MVG Sebastiaan

MichielM
10 december 2006, 14:12
Een paar maanden geleden had ik hetzelfde probleem. :) Ik moest kiezen tussen Martins (voornamelijk de DM) en Taylors (210E en 214E). Al met al vond ik de Martins uit die prijsklasse wat tegenvallen; het massieve harde geluid sprak me niet erg aan; pas vanaf €2000 vond ik de meeste Martins echt goed gaan klinken. Uiteindelijk heb ik dus ook voor de Taylor 214E gekozen, met z'n schitterende heldere klank. :)

Laat je keus overigens ook afhangen van de stijl die je het meest speelt; de keuze voor een Taylor had bij mij grotendeels te maken met het feit dat ik veel fingerstyle speel.

Succes. ;)

sebastiaan88
10 december 2006, 14:50
Hee bedankt,
Heb jij ook de 210 en 214 naast elkaar geprobeerd, ik ben erg benieuwt naar het verschil

Oiii

Tristan
10 december 2006, 14:54
Kees Dee heeft veel, ook veel L'Arrivee...

chris c
10 december 2006, 15:35
alleen die heeft niet de neckshape die ik zoek, ik vind die 1 11/16 nut echt lekker spelen

De 000-18 heeft ook een 1 1/16 nut dacht ik. Wel een kortere mensuur, en een droge, warme klank. 1499 is wel de moeite waard.

bass blom
10 december 2006, 15:53
ik heb een taylor 710 gehad..
nog steeds triest dat ik hem weggedaan heb :s

MichielM
10 december 2006, 19:11
Hee bedankt,
Heb jij ook de 210 en 214 naast elkaar geprobeerd, ik ben erg benieuwt naar het verschil

Oiii
Ja, maar ik kon niet zo veel verschil in geluid horen. Ik vond de 214 door z'n model wel lekkerder spelen dan de dreadnaught-210.

sebastiaan88
12 december 2006, 13:13
OOO ok super,
want ik hoor welleens dat die auditoriums wat meer ja treble/sprankelender zijn. En dat is dan misschien weer niet de bedoeling.

En voor Chric C,
Bevalt de 000-18 voor dat geld goed genoeg? Of denk je van voor 1000 een 210 of 499 meer een 000-18 is wel erg overdreven? En wie weet er wat meer over dat verschil in hout, sapele(afrikaans mahogany) en Amerikaans mahogany?


Groeten sebas,

bedankt voor de reacties tot nu toe

chris c
12 december 2006, 16:18
Bevalt de 000-18 voor dat geld goed genoeg? Of denk je van voor 1000 een 210 of 499 meer een 000-18 is wel erg overdreven?

1499 euro is niet duur voor een Martin 000-18. Ze kosten gemakkelijk boven de 2000 euro. Het verschil in prijs heeft o.m. te maken met de afwerking (glanzende lak voor de 000-18, goedkopere matte afwerking voor de Taylor), en het is gewoon een totaal andere gitaar. Het zijn bijna elkaars tegenpolen : de Martin houtig en bluesy, de Taylor snedig en sprankelend. De 000-18 is ook een van de makkelijkst speelbare Martins wegens de kortere mensuur en het halsprofiel. Ik weet wel zeker welke ik zou kiezen, maar het blijft een kwestie van smaak...

sebastiaan88
12 december 2006, 18:12
Ooo ok super:)
ja ik ga die 000-18 maar is bekijken, anders spaar ik even door voor die 18
ik speel net zoveel met mijn vingers als met plectrum, misschien iets meer met vingers, dus ik hoop na alles wat ik gehoord heb dat die 18 wel goed voor mij is.
Hoe klinktie met plectrum? en wat heb je nog meer voor op of aanmerkingen over de gitaar,

Groeten sebas

chris c
12 december 2006, 22:26
Zo'n Martin klinkt goed met plectrum of met de vingers. Uittesten, en vergelijken met andere gitaren, dan zul je wel gauw merken op ze iets voor jou is of niet. Is nog leuk ook, neem er de tijd voor :)

Picker
13 december 2006, 15:26
Ik heb een MARTIN 000-16SGT (http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=26323), twee jaar geleden gekocht, eigenlijk bijna nooit op gespeeld, is dus echt nog als nieuw. Zou hem best willen verkopen voor een vriendelijke prijs. Goeie fingerpicker, maar door de hoge schouders (gebaseerd op de vooroorlogse Martins) ook een vrij stevig en vol geluid. Als je interesse hebt, stuur dan even een PM of neem even contact op via mijn website.

Boom-chick-Franky
14 december 2006, 20:04
Ik heb een MARTIN 000-16SGT (http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=26323), twee jaar geleden gekocht, eigenlijk bijna nooit op gespeeld, .

:noob: :noob:
Zeg Picker, heb jij nu ook al een boom waar Martins aan groeien in de tuin??
:seriousf:
Bij welke boomkweker kan ik zo`n boom kopen??

Boom-chick-Franky
14 december 2006, 20:14
Hallo Sebastiaan,

Inderdaad ,een dilemma, Martin of Taylor?!?!

Ik mag mezelf tot een van de gelukkige eigenaar rekenen van een Martin EN een Taylor!!
Maar om nou te zeggen welke beter is?
Tìs gewoon een kwestie van smaak.
Ze klinken allebei verschillend, spelen allebei verschillend, maar toch hebben ze ieder hun eigen scharme......
Wel vindt ik dat Taylor voor minder geld een `mooier`afgewerkte gitaar aanbied.Niet dat Martin`s slecht afgewerkt zijn(integendeel) , maar ze zijn gewoon wat simpeler(bv de kop, de kam ,bindings enz).
Taylor`s zijn daarentegen `zwaarder`gebouwd dan Martin`s(ook in gewicht,wat voor sommige gitaristen als nadeel wordt gerekent als je veel staand moet spelen)

In ieder geval moet je gewoon zorgen dat je allebei de gitaren die je op het oog hebt,bij elkaar kunt uitproberen , en dan gewoon goed spelen,voelen ruiken proeven(?!?!) en op je gevoel afgaan !!

Succes!!!!!!!!!
Frank

Picker
14 december 2006, 22:51
:noob: :noob:
Zeg Picker, heb jij nu ook al een boom waar Martins aan groeien in de tuin??
:seriousf:
Bij welke boomkweker kan ik zo`n boom kopen??Je moet gewoon je Martin in de grond stoppen en dan moet je volgende zomer eens kijken!

sebastiaan88
16 december 2006, 17:48
nou picker ik heb gelijk geen intresse meer in die martin:P
al die modder in de klankkast vind het maar niets.

Maar ik vind idd taylors zijn qua uiterlijk wat mooier wat betreft toeters en bellen:P
Ik vind van die 000-18 ook die pik zwarte slagplaat lelijk, zo groot en ziet er zo goedkoop uit. Ik wil er zowieso een turtoise of hoe je dat schrijft opplakken, ook al is dit tegen het "orgineel houden van een dure gitaar"-principe. Maar anders vind ik hem gewoon lelijk qua uiterlijk. Klaar. en tuurlijk gaat om de sound, speel 11 jaar en ben daar ook wel achter maar ik wil ook dat hij er gewoon goed uitziet voor mijzelf en publiek. Het liefste zou ik zon klein "OM" slagplaatje erop zetten. Maarja dan moet je dat erop zetten alstie net uit de doos komt anders heb je denk ik al last van verkleuringen

Ik ben van plan hem te gebruiken in Band, maar ook voor mn duo on stage. Akoestisch etc. Is het niet zo dat bijv een van de modellen minder goed "door de mix" komen dan andere?

Groetjes

chris c
18 december 2006, 17:10
al die modder in de klankkast vind het maar niets

Tja, als je een Martin zomaar uit de grond kunt halen, moet je die modder er wel bijnemen natuurlijk :)

sebastiaan88
18 december 2006, 20:18
hahahha tsja,

maaruh, ff back
Zijn er eventueel mensen hier op het forum die ervaring hebben met een van de 2 gitaren waar we het nu momenteel over hebben, want ik geloof dat de 16 serie van martin al een beetje van de baan is als ik dat zo hoor.

Het gaat nu dus tussen de 000-18 van martin en de taylors 210/214

Die 210 is dat echt het lowbudget(als je 1000euro lowbudget noemt) van taylor? waardoor het misschien wat betreft houtsoort en afwerking allemaal wat minder is?

En daarintegen is de 000-18 dan zon beetje top of the bill/hill van de mahogany gitaren van martin?

Groetjes sebas

Picker
18 december 2006, 21:25
Hier een paar plaatjes van mijn 000-16SGT. Erg goeie gitaar, ondanks dat het geen Taylor is ;-). Licht en luid.

http://www.eltjohaselhoff.com/d1800ad0.jpg

http://www.eltjohaselhoff.com/ce000ad0.jpg

http://www.eltjohaselhoff.com/cdf00ad0.jpg



http://www.eltjohaselhoff.com/cde00ad0.jpg

Boom-chick-Franky
18 december 2006, 22:47
Wow , toch een mooie gitaar picker !
De klankkast is volgens mij toch nog best wel dun , of vergis ik me?
En dan die open kop :hippie:
En aan de hand van je vorige reactie te zien ook nog niet eens zo duur!!

Toffe gitaar picker !!

Frank

Picker
19 december 2006, 00:47
Niet zo mooi als de jouwe, maar toch wel goed. Inderdaad wat dunnere zij- en achterkanten dan Taylor, en daardoor wat houtiger in de klank. Een echt klassiek Martin geluid dus.

Deze gitaar is inmiddels uit de productie genomen, en de enige Martin die er op lijkt is vier keer zo duur. Dat was een reden om hem niet te verkopen, ook al omdat hij goed klinkt. Zeer luid ook.

Anderzijds, als ik er toch niet op speel...

seeyousoon
21 december 2006, 13:24
Hey Sebastiaan,

Hou vooral marktplaats en dat soort dingen in de gaten. Ik heb ruim een jaar geleden een Taylor 414ce gekocht voor 1100,- op marktplaats en ik heb er echt nog geen moment spijt van gehad! Wat een gitaar! Behalve de klank vind ik het ook een van de mooiste akoestische modellen qua uiterlijk.

Ik heb wel lang gezocht, want ze moeten natuurlijk wel aangeboden worden! :p Maar het is zeker de moeite waard, want het scheelt heel veel geld en daar heb je dan ook vaak nog een betere gitaar voor.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt! :D

sebastiaan88
25 december 2006, 10:34
Hee jongens,
Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar KEES DEE
dus dan weet ik hopelijk meer
Ik baal zo van de looks van een "goedkopere" martin, heb ik weer vind ik weer iets mooi klinken wat er goedkoop uitziet

Nouja groeten sebas FIJNE DAGEN ALLEMAAL!

sebastiaan88
30 december 2006, 23:34
Hee jongens, Ben naar kees dee geweest.
Fijne zaak, goede service, en tot mijn verbazing vind ik nu de Larrivee OM05 het beste.
Ik heb daar ook een Epiphone bespeeld 1200euro, solid wood, spruce/rosewood, en was een soort van Martin OM-42 kopie
klonk ook erg lekker, meer volume ietsje meer bas, maar geen lekkere hals. Vrij breed voor mn gevoel, en ge-V-shaped.

Ik denk dus dat ik voor de Larrivee OM-05 ga.
Meningen?

MVG Sebastiaan

Picker
31 december 2006, 00:37
Goeie gitaar, mooi met houten binding als ik me niet vergis. Fichte/mahonie? Niet slecht voor 1200€.

sebastiaan88
2 januari 2007, 19:25
DIT MEEN JE NIET.
Denk je de gitaar op het oog te hebben die alles heeft zoals je wilt (bijv de OM09 die heeft namelijk rosewood ipv mahoganie body)
Heeftie een dovetail neck-joint.

Wat moet ik hier nu mee?
Gewoon doen, of toch een gitaar zoeken met een draad erin zal ik maar zeggen?

MVG Sebastiaan

Tristan
2 januari 2007, 19:44
Wat is het probleem?
Volgens mij is dat juist de mooiste manier om zo'n hals te verlijmen, als de gitaar goed klinkt dan is het een goede gitaar, simple as that...

vibro
7 januari 2007, 20:07
Ach, het maakt niet zo heel veel uit als het maar goed gebeurd. Tenslotte heeft Bob Tailor het van onder andere Jean Larrivee geleerd. Heb zelf een 05 jumbo en dat is een wereldgitaar. Vriend Eko heeft een Cole Clark, totaal anders maar om je vingers bij af te likken. Laat je handen en je eigen oren beslissen.

sebastiaan88
8 januari 2007, 18:20
ja ok maar ik bedoel meer,
dat wanneer de hals een beetje gaat wijken, je hem niet meer kan bijstellen.
Of wilt zon larrivee hals niet meteen zeggen dat er geen pin inzit

Oii Sebas

Tristan
8 januari 2007, 18:29
Volgens mij zit er wel een trussrod in hoor...

Boom-chick-Franky
8 januari 2007, 19:24
DIT MEEN JE NIET.
Denk je de gitaar op het oog te hebben die alles heeft zoals je wilt (bijv de OM09 die heeft namelijk rosewood ipv mahoganie body)
Heeftie een dovetail neck-joint.

Wat moet ik hier nu mee?
Gewoon doen, of toch een gitaar zoeken met een draad erin zal ik maar zeggen?

MVG Sebastiaan
Wat is er mis met een dovetail neck-joint??
Dit is volgens mij de meest beproefde en betrouwbare manier om een nek vast te zetten.Martin en Gibson,Lowden, Lakewood en god weet welke merken nog meer doen dit al Jaaaaaaaaaaaaaareeeeeen !!
En er hoort natuurlijk een truss-rod in te zitten, voor het verstellen van de nek.Ik zie echt geen nadeel in een gelijmde nek.

Gewoon doen !
Frank

sebastiaan88
8 januari 2007, 21:11
Oo sorry, ja ik ben nog niet zo bekend met necken,
maar ik dacht doordat het er zo apart bijstaat, dat er geen zoals ik merk dat het heet een "trussrod" inzit.
Of de kop van de bout moet aan de binnenkant bij het klankgat zitten. Maarja ik dacht dus dat het net als bij mijn klassieke gitaar is, geen trussrod en een dovetailneckjoint. maar dat hoeft dus niet zo te zijn, stel er zit geen trussrod in, gewoon doen? Ik heb nu een alhambra 4p sinds mn 8e ben nu bijna 19:P en de hals is nog zo recht als wat, en de noten kloppen over de gehele hals, maar misschien dat een staalsnaar meer kracht vraagt van de hals.

Groeten sebas, bedankt voor jullie reacties tot zover, ben er bijna uit, dus waarschijnlijk binnenkort een Larrivee OM-09 op de deurmat

Picker
8 januari 2007, 23:05
L'arrivee OM-09: zeer fraai gitaartje. Waar ga je hem kopen?

Boom-chick-Franky
9 januari 2007, 15:59
stel er zit geen trussrod in, gewoon doen? Ik heb nu een alhambra 4p sinds mn 8e ben nu bijna 19:P en de hals is nog zo recht als wat, en de noten kloppen over de gehele hals, maar misschien dat een staalsnaar meer kracht vraagt van de hals.

Meestal zit de afstelmogelijkheid dan idd aan de binnenkant van de klankkast.
Als er een trussrod inzit heb je wel de mogelijkheid om de hals te stellen,
wat erg handig kan zijn.

Succes!(en we willen plaatjes zien !!!!!!!!!!!!)
Frank

chris c
10 januari 2007, 09:46
Ik heb 2 Larrivées gehad, er zit natuurlijk een trussrod in. De bout is niet met het blote oog te zien, die zit binnenin de klankkast bovenaan in het halsblok. Larrivée levert met de gitaar een speciale sleutel waarmee je er gemakkelijk aan kunt.

sebastiaan88
10 januari 2007, 12:37
Haa jongens bedankt,
Nouja dit word hem dus, zodra ik hem heb (kan nog 1 a 2 weekjes uitlopen)
Post ik fotos enzo, waarschijnlijk gelijk wat opnames met mn Grootmembraan condensator mic een AKGtje perception 200, die ik pas van mn stage heb overgenomen. Erg leuk micje voor het geld.

Jullie horen van me groeten sebastiaan

Goldeneye
14 januari 2007, 12:54
Martin gitaren hoeven niet altijd van goede kwaliteit te zijn...de afwerking laat vaak te wensen achter, ook al gaat het over een duur geval. Taylor is heel wat meer betrouwbaar en speelt over het algemeen erg licht, zonder ratelen, maar met een goede klank...over de hele toets lekker zuiver.

Maar als ik mocht kiezen tussen Martin, Taylor of Larrivee van rond de 1000/1200 euro, dan koos ik toch voor de Larrivee (D-03) dreadnought...dat is echt een fantastische gitaar.

provisus
17 januari 2007, 12:27
Misschien is blueridge wel iets voor je, de gitaren in de prijsklasse die jij noemt hebben ze geweldig mooie gitaren die kwa klank naar martin gitaren nijgen, misschien ook wel iets om naar te kijken in iedergeval succes.

Ik ben namelijk zelf ook van plan om een staalsnarige gitaar te kopen rond de 2000 euro en had zelf in gedachten deze:
http://www.thefellowshipofacoustics.com/inventory_content_detail.asp?ID=265
Heeft iemand deze al bespeelt? zoja wat zijn je ervaringen er mee?

JasperSteenbergen
18 januari 2007, 08:52
De vader van mijn vriendin heeft een D35. Geweldige gitaar, maar je moet wel van martin houden. Maar ja dat geldt zoiezo natuurlijk voor Martin. Ik hou ervan, en de d35 heeft een prachtige volle warme en brede klank! voor 2000 euro vind ik dat een mooie koop!

Flint Stone
18 januari 2007, 10:10
Ik ben namelijk zelf ook van plan om een staalsnarige gitaar te kopen rond de 2000 euro en had zelf in gedachten deze:
http://www.thefellowshipofacoustics.com/inventory_content_detail.asp?ID=265


The Fellowships of acoustics, hele klantvriendelijke zaak, goede akoestiek ook. Vanuit de randstad wel een mijl op zeven, maar als je serieus een gitaar zoekt is het zeker de moeite waard om daar te gaan kijken.

Ik heb er eens een hele zaterdag van alles geprobeerd, ook hele dure gitaren die ik nooit zal kunnen betalen. Uiteindelijk helemaal op het eind van de dag voor “maar” € 1.500 een gebruikte Martin gekocht; vraag me niet welk type. Als je een dag lang van alles probeert, let je niet meer op labeltjes en plakkertjes. Dan koop je met je oren (en je portemonnee); zelfs m’n vriendin hoorde de verschillen. Misschien waren er binnen het door mij te besteden bedrag betere gitaren (wat is de norm ??), maar deze klonk bij mij het mooist en speelde het fijnst.

provisus
18 januari 2007, 11:55
Hmm bedankt voor de tip flint stone, ik probeer me namelijk wat voor te berijden omdat die zaak is voor mij ook iets van 147 km van me vandaan.
Mijn budget nijgt naar rond de 2000 euro (helaas goede akoustische gitaren zijn duur in tegenstelling van electrische gitaren)
Ik heb al eens wat gitaren uitgeprobeert, en het viel me op dat ik sneller naar een martin nijgde en een beetje boomy geluid het lekkerst vond (maar toch wel gebalanseert moet zijn)

northernlake
18 januari 2007, 12:35
Mijn ervaring met de fellowship is dezelfde als die van FLint Stone. Ook ik ben daar vertrokken met een Martin die voor mij het beste klonk en speelde van alles wat ik daar heb aangeraakt (binnen m'n budget).

Mijn volgende Martin ga ik waarschijnlijk zelf over laten komen uit de States. De huidige dollarkoers maakt het bijzonder aantrekkelijk.

Maar deze tread is een beetje ge-hijacked inmiddels.

provisus
18 januari 2007, 13:02
o, totaal niet hoor, maar ik vond het een beetje onzinnig om een totaal nieuwe topic te maken terwijl iemand bijna de zelfde vraag heeft (alleen lager budget) en daarvan al een topic had gemaakt :P

northernlake
20 januari 2007, 17:02
De Martins die je noemt vind ik zelf niet zo denderend, want die hebben allemaal een plastic toets, behalve dan de OOO-18, maar die heb je niet voor 1200 euro hoor, die is echt veel duurder...

Ik heb een oude D-16GT uit 2001. Die heeft geen Micarta (platic) toets en brug. En ik heb op een duurdere CEO-4 gespeeld die ook een micarta toets had en ik vond het helemaal zo gek niet.

In de 15 series is ook best veel moois te vinden vind ik zelf, alleen moet je van het geluid van mahonie als topwood houden. Of sapele, want dat wordt tegenwoordig gebruikt in plaats van mahonie omdat het te schaars wordt :(

Picker
20 januari 2007, 17:06
Mee eens. Ik had een Martin 00016-SGT met micarta toets en brug, en dat was een van de best klinkende gitaren die ik ooit gehad heb.

Tristan
20 januari 2007, 18:20
Ik heb een oude D-16GT uit 2001. Die heeft geen Micarta (platic) toets en brug. En ik heb op een duurdere CEO-4 gespeeld die ook een micarta toets had en ik vond het helemaal zo gek niet.

In de 15 series is ook best veel moois te vinden vind ik zelf, alleen moet je van het geluid van mahonie als topwood houden. Of sapele, want dat wordt tegenwoordig gebruikt in plaats van mahonie omdat het te schaars wordt :(

Tsja, smaken verschillen...
Ik bedoelde meer dat als ik in de markt zou zijn voor een Martin ik niet voor die modellen zou gaan maar eerder voor de DM of DR of D1 of zoiets, zijn volgens mij goedkoper dan die D16 serie en hebben dus niet die plastic toets enzo...
Die D15 heb ik ook wel eens gehoord en die klonk wel lekker, wel een beetje boomy en weinig open, maar voor Blues dingen enzo denk ik wel een hele mooie gitaar...

sebastiaan88
21 januari 2007, 18:47
Nou jongens, Ik begon dit verhaal met een gitaartje zoals de d1 en d16
En nu word als het goed is mn Larrivee om-09 a.s woensdag bezorgt:)
Hij is momenteel in memphis:P uit lasvegas vandaan
Ik laat jullie een hele review zien en horen zodra hij er is

Groetjes en bedankt voor de reacties

Picker
21 januari 2007, 22:14
Je hebt er dus nog niet eens op gespeeld? Dat wordt spannend!

Tristan
21 januari 2007, 22:22
Ik snap er ook geen bal meer van... :???:
Je had toch op hetzelfde model gespeeld bij Kees Dee?

Goldeneye
22 januari 2007, 01:37
Taylor. Vaak beter afgewerkt dan een Martin.

sebastiaan88
23 januari 2007, 14:35
Jawel,
en hier mn nieuwe koop, hijs is echt het beste voor me van wat ik tot nu toe heb gehoord, en ben erg weg van het spel van john mayer, en hij inspireert me ook erg, en deze gitaar FITS THE SHOE als je snap wat ik begrijp:P

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1154271#post1154271

veel plezier en bedankt voor alle reacties