PDA

View Full Version : Rotting Veronica



rjong999
9 december 2006, 18:07
Vandaag een themaatje uitgewerkt dat al een tijdje in mijn hoofd zit: http://www.kramer-music.nl/princessa.mp3. Ik heb het helemaal zonder effecten opgenomen, behalve een beetje compressie op de lead aan het einde, en dat bevalt me eigenlijk wel erg goed. Het is een deel van de suite "Rotting Veronica", waarover later meer.

Voor de statistici: apparatuur: Trust USB audiokastje, Cubase, Behringer strat body met Samick hals en Fender stock 50's ri elementen.

supermagneet
18 december 2006, 17:30
Klinkt heel fijn:) af en toe een klein beetje valse (vibrato als je het zo noemt) maar voorderest fijn om naar te luisteren:)

ateng
19 december 2006, 09:07
Niet mijn ding. Vind het een beetje saai en het geluid te direct en nep zeg maar. Maar misschien is dat wel jouw sound wat je in je gedachten had.

rjong999
19 december 2006, 15:11
Ik snap niet helemaal wat je met 'nep' bedoelt, want het is het meest zuivere geluid dat je kunt krijgen: gewoon een gitaar rechtstreeks in de soundcard, zonder verdere effecten of toevoegingen ofzo. Het was dus ook niet echt het geluid waar ik naar op zoek was, zo klinkt deze gitaar nou eenmaal. Ik vindt het zelf wel mooi.

Wel grappig, iemand anders vond het een beetje 'plastik' geluid...

ateng
20 december 2006, 00:40
Wel grappig, iemand anders vond het een beetje 'plastik' geluid...

Dat bedoel ik dus met nep.

Je gitaar en versterker bepaalt je sound en aangezien je geen versterker gebruikt en zo rechtstreeks inplugt zonder voorversterker, ampsimulatie of wat dan ook klinkt het heel zielloos, kil, nep, plastik. Niet mijn sound dus. Maar he... als je 'zuiver' mooi vind klinken.

rjong999
20 december 2006, 14:26
OK, snap wat je bedoelt. Ja, ik vind het 'zuivere' gitaargeluid wel wat hebben. Omdat je het niet zo veel hoort is het wel even wennen, dat klopt ook. Het is echter wel erg bruikbaar, zeker in een wat meer complexe mix (ik speel in een progrock band waar het wel eens wat complex wil worden) waar een teveel aan overstuur direct gestraft wordt.

En lekker werken natuurlijk! en van hard werken word je gelukkig!