PDA

View Full Version : Epiphone Valve Junior



Madcow
9 december 2006, 14:24
heej

Heb laats op een buizenbak gespeelt, en het klinkt heerlijk.
Ik heb van vele gehoort dat de Epiphone Valve Junior combo een geweldig ding is als je de buizen vervangt.
Maar ik zie bij feedback ook een Epiphone Valve Junior head staan.
Is het hierbij de bedoeling dat je 2 Epiphone Valve Junior combo koopt en dan een head erop aansluit?

En wat is het verschil tussen buizen en lampen.(geen handige opmerkingen maken aub :) ) En een transisterbak wat moet dat wezen?

hoofd
9 december 2006, 14:32
En wat is het verschil tussen buizen en lampen.(geen handige opmerkingen maken aub :) )

Come on dude, dat weet je toch wel??

Buizen:
http://www.grondboring.nl/afbeelding/buizen.jpg

Lampen:
http://www.observ.be/images/L-Ampoules.JPG


Sorry man, maar je vroeg erom :D

Buizen & lampen zijn, in versterkertaal, gewoon 'tzelfde. En bij een head is het de bedoeling dat je er een cabinet op aansluit, geen combo. En een transistorbak werkt met transistors ipv buizen. Als je 's zoekt op de termen vind je veel antwoorden.

Madcow
9 december 2006, 14:38
Whahaha, Damn echt waar :)

maar dat je geen head moet aansluiten op een combo snap ik, maar met een 5 watt head, lukt het daarbij om een (b.v) marshall cabinet erop aan te sluiten?
En kan je het ook gewoon op een combo doen?

Chris Winsemius
10 december 2006, 12:18
Whahaha, Damn echt waar :)

maar dat je geen head moet aansluiten op een combo snap ik, maar met een 5 watt head, lukt het daarbij om een (b.v) marshall cabinet erop aan te sluiten?
En kan je het ook gewoon op een combo doen?

Die Valve Junior head kun je op elke 4, 8 of 16 ohms box aansluiten.
Als op dat combo 'n zgn. jack-plug aan de speaker-draden zit zou je die op de head aan kunnen sluiten MAAR (!!!)

zet de combo dan uit want 'n buizenversterker moet altijd "belast" zijn (op 'n speaker zijn aangesloten) als ie aan staat.

Qua buizen: ik heb de mijne gemod voor meer gain en 'n strakker laag (ivm humbuckers). Heb express nog geen andere buizen gebrui9kt maar na wat metingen en luisteren...

Voor de EL84 kan ik je de oude Sovtek EL84M aanraden, de spanning is vrij hoog van dit circuit en dat type buis gaat het langste mee.

12AX7/ECC83:
JJ ECC83S voor meer warmte en "smoothness"
12AX7EH voor modern
12AX7-C voor veel transparantie

@hoofd: LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!

hoofd
10 december 2006, 21:59
Hey Chris, hoe zit 't dan met die valve mods van je, ben je er al mee in business? En nog verder offtopic, wordt die site van je ooit nog 's geupdate?

Chris Winsemius
10 december 2006, 22:35
Hey Chris, hoe zit 't dan met die valve mods van je, ben je er al mee in business? En nog verder offtopic, wordt die site van je ooit nog 's geupdate?

Hoi Yasser

Voor de Valve Junior heb ik nu 'n "tight gain mod"; gewoon lekker ouderwets maar strak rocken met P90s of HBs.

Qua site: ik moet nog 'n heleboel teksten verder af maken en dan hopen dat m'n webmaster niet aan het touren of recorden is :)

En dan ben ik ondertussen nog bezig om 'n 1e off. model in kleine produktie te brengen (huidige amps zijn meestal one-offs) en staan hier nog talloze amps van klanten.

Later,

Chris

Negative K3 fan
10 december 2006, 22:58
hey chris, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe webmaster ???

Chris Winsemius
10 december 2006, 23:52
hey chris, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe webmaster ???

't Ligt eigenlijk meer aan mij!!!
Ík mot gewooon 'ns data, teksten en plaatjes aanleveren.

Afgelopen week gelukkig al 'n lijstje nieuwe en ook vroegere mods gemaakt.

Negative K3 fan
11 december 2006, 00:23
je moet niet onderschatten wat een goede website kan doen voor je business, als ik bijvoorbeeld naar een paar amerikaanse ampmodders kijk.

op harmony central zit een gozer genaamd jerryp ik had hem al in de gaten voordat hij begon met zn business, hij kreeg zijn naam door 5150s te bias modden maar tegenwoordig heb ik het idee dat hij zn zaakjes erg goed voor elkaar heeft en zijn klandizie komt voor 90% vanaf het internet.