PDA

View Full Version : Tips en trucks gezocht



Freakocaster
9 december 2006, 10:12
een goedemorgen aan jullie muzikanten,

Ik speel al een tijdje gitaar, maar die toonladders willen er maar niet in :sneaky: . Daarom zocht ik naar tips van ander muzikanten. Ook bepaalde tips en trucks voor solo's en dat soort dingen. Zoals je dan al raadt speel ik niet in een band. Daar wil ik ook graag verandering in brengen, anders word ik nog een gefrustreerde slaapkamergitarist en dat is een beetje zonde van de tijd! Dus mensen...help

iwamoto
9 december 2006, 11:52
ach, zelfs slaapkamer gitaristen kunnen goed soleren hoor :D als enige tip heb ik voor je, oefenen oefenen oefenen, ohja, en oefenen, en discipline! en solo trucjes? ja die verraad ik natuurlijk niet :D luister maar eens goed naar andere gitaristen om ze te leren, miss. helpt dat

Rude Perception
9 december 2006, 12:05
luister maar eens goed naar andere gitaristen om ze te leren, miss. helpt dat
+1
iedere gitarist heeft zo z'n eigen trucjes. Pik degene die jij leuk vind ertussenuit en ga ze ook gebruiken. Op een gegeven moment wordt je een soort mengelmoes van verschillende gitaristen en van daaruit kan je een eigen stijl creeeren.

Gitaro
9 december 2006, 12:12
http://www.vanco.net/images/truck.jpg


Hehe. Gewoon veel solo's spelen, dan kom je er vanzelf ahcter!

Freakocaster
9 december 2006, 14:23
Ok thankx people, het is inderdaad oefenen, oefenen en oefenen. Als ik nu soleer is het meestal op gevoel en blijf ik maar bij één positie om er hooguit twee fretten vandaan te gaan als ik zeker weet dat ik de goede toon heb. Maar mijn dank voor de tips. By the way, hoe lang hebben jullie er over gedaan om ze te leren?

Gear Slut
10 december 2006, 19:22
Lang,heel erg lang en ik leer nog iedere dag bij. Zie eens of je Gitaarspelen voor Dummies te pakken kunt krijgen (bieb?) Erg grappig en leerzaam.
Trucjes? ken deze al? Speel eerst de D snaar dan de B, G open en E open en zwengel lichtjes aan je pookje.

E~I- -I- -I- -I
B~I-6-I- -I- -I
G~I- -I- -I- -I
D~I- -I- -I-8-I
Weet je al wat het is? Cool hùh? Past in elk nummer dat in G mineur staat.
Mijn mede band leden worden er inmiddels horendol van.

Fenndangoband
11 december 2006, 12:58
Stap 1: Leer de toonsoorten op je lage E snaar en A snaar uit het hoofd (later doe je dit maar voor de andere snaren ook)...
Stap 2: Leer de 5 pentatonische scales over de gehele nek... wat houdt dit in... (oefenen x oefenen x oefenen)²
Stap 3: Oefen je gehoor door veel te luisteren (vooral zoeken naar de juiste toonsoort van een song en deze weten terug te vinden op je gitaar)
Stap 4: Leg een song op, zoek toonaard in mineur en begin maar met de pentatonische scales te mixen, prutsen, puzzelen... doe er je ding mee.
Stap 5: Bouw verder op deze basis.

Reel Big Fish
11 december 2006, 16:20
http://www.vanco.net/images/truck.jpg
Lol, wilde ik ook gaan posten. Anyway, welkom hier. Je zult hier vast veel leren :)