PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



johanvhb
8 december 2006, 20:19
hallo,
Ik speel al een tijdje elektrische gitaar op de gitaar van mijn pa en wil nu zelf een aanschaffen. Een budget rond de 150 euro is niet zo heel veel, maar ik verwacht wel een treffelijke gitaar. Bedoeling is om Nirvana en Pearl Jam (grunge dus) te spelen en daarnaast ook gewoon rock in het algemeen. Welke types van Dean, Squier, Ibanez, Epiphone of eventueel een ander merk kunnen jullie mij aanraden ? Ik vind wel veel informatie maar de meningen zijn zo verschillend! Er zijn ook zoveel types van gitaren dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Alvast bedankt

frekie
8 december 2006, 20:30
Ik zou zeggen zoek eens naar de vele topics hierover. Vraag jezelf eerst eens af welk hoofdtype gitaar je wilt. Dus Fenderachtig met enkelspoelers. Of metal/rock superstrat met humbuckers en FR tremolo. Of 2 humbuckers met vaste brug, wat meer klassiek Gibson achtig zeg maar. Of semisolid ES335 achtig. Ga dan binnen je gekozen type zoeken naar een goede gitaar, merk onbelangrijk. 150 euri is heel krap zelfs 2dehands.

johanvhb
8 december 2006, 21:31
Heb bijna mijn beslissing gemaakt, het word hoogstwaarschijnlijk een dean vendetta mx, veel goeie dingen over gelezen en voor zijn prijs moetje 'm niet laten. Heeft nog iemand ervaring over deze gitaar ?

X-Rated
8 december 2006, 21:54
Ga linkshandig spelen, dan zullen er ineens een stuk minder bomen zijn ;)