PDA

View Full Version : Gitaarcommunity



remco85
8 december 2006, 18:34
Hallo allemaal,

Voor de mensen die het leuk lijken lid te zijn van een gitaarcommmunity heb ik www.guitardudes.nl opgezet. De bedoeling van guitardudes is om er wat meer een hang-out plek van te maken waar mensen gebruik kunnen maken van o.a.

Profielen
Een eigen profiel, waarop zij informatie en foto`s kunnen zetten. Op deze profielen kan door andere leden gereageerd worden met berichtjes en ze kunnen een rating geven. Ook kunnen mensen vanaf hun eigen profiel andere mensen, zoals familie, vrienden of kennisen, uitnodigen om lid te worden.

Shoutbox
De site beschikt ook over een shoutbox waar mensen korte algemene berichten kunnen plaatsen die door iedereen gelezen kan worden. Dus een soort minichat.

Forum
Uiteraard beschikt GuitarDudes ook over een forum. In dit forum kan o.a. over de meest uiteenlopende zaken gediscussieerd worden. Wat handig is, is dat leden, op welke pagina ze ook zitten, kunnen zien welk topic actief is, en of andere mensen hebben gereageerd op hun posts.

Chatbox
De chatbox is ook van de partij. Hier kan iedereen met elkaar chatten. In het forum kunnen ook bijvoorbeeld chatafspraken gemaakt worden, waar mensen met elkaar kunnen afspreken wanneer en hoelaat ze een chatsessie gaan houden.

Ondertussen wordt gekeken naar nog meer uitbreidingen. Een voorbeeld waar nog aan gewerkt wordt is het kunnen uploaden van je eigen opgenomen demo, waar mensen dan op kunnen reageren. Als je zelf besluit lid te willen worden en tips hebt, dan zijn die natuurlijk welkom. Tips kunnen doorgegeven worden via het contact-formulier welke zich ook op de site bevindt.

GuitarDudes probeert niet te concurreren met andere bekende gitaarsites. Er wordt ook aan gewerkt om de site een net wat ander, leuker en nieuwer concept te geven.

Het forum ligt op het moment nog wat stil en moet weer van de grond komen. Wanneer iedereen hier een steentje aan bijdraagt, is dit op korte termijn te realiseren. Ik vraag jullie daarom ook om niet gelijk na 1 keer kijken weer te vertrekken. We zijn dus opzoek naar enthousiaste, gitaarspelende mensen die wat zien in GuitarDudes.

Kortom, als deze onderdelen je aanspreken, kom dan snel een kijkje nemen op onze site www.guitardudes.nl en hopelijk tot snel!

:gitarist:

Tho
8 december 2006, 18:36
eh.. Is dat niet zo iets, of misschien wel precies hetzelfde als gitaarforum?

remco85
8 december 2006, 19:27
Het lijkt uiteraard allemaal wel op elkaar maar er zijn wel dingen verschillend. Zo zijn de profielen op mijn site wel een belangrijk onderdeel en dat zie ik minder terug op andere sites. Verder blijft een site een site en alles lijkt wel op elkaar. Ben trouwens ook nog over meer uitbreidingen aan het nadenken om het concept wat unieker te maken.

MichaelSS
14 december 2006, 19:51
Ik zou kiezen voor een ander forum. Het is echt onoverzichtelijk (imo).

Succes,

Michael