PDA

View Full Version : compacter gaat ECHT niet ! ;-)



morris
8 december 2006, 16:53
Althans, nog compacter en ik heb al mijn principes overboord gegooid hehe

Dit moet hem maar zijn voor de vierkante meter in de kroeg!

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/2007%20club%20rig%20front.JPG

a darker shade of grey
8 december 2006, 17:10
wat is het allemaal? ^^

Rectifier
8 december 2006, 17:25
Basgitaarapparatuur :s

Mooie set dude. Wanneer komt de rest te koop? :D

Vreet die Boss geen signaal? Bij mij wel nl.

dml
8 december 2006, 17:30
Ik neem aan dat je live niet het deksel van je pedalboard op deze manier gebruikt om je cab op te zetten? Indien wel, ben je dan niet bang dat het deksel door de trilling van je cab verschuift en uiteindelijk je cab eraf dondert?

Chiel
8 december 2006, 17:54
Heel erg netjes! In dit geval staat nog compacter gelijk aan consessies doen. Ben je nu van je Luke's af?

morris
8 december 2006, 18:28
Basgitaarapparatuur :s

Mooie set dude. Wanneer komt de rest te koop? :D

Vreet die Boss geen signaal? Bij mij wel nl.

Hey Dano, die van mij vreet geen signaal, hij is wel niet stock meer. Heeft een hifi en speed mod van Keeley. Ik vind dat ding een van de leukste pedalen die er zijn. Heeft echt een lekker wobble en klinkt net wat helderder dan de SCH1, er zijn ook extremere instellingen mee te bereiken.

Enne... de rest komt niet te koop ;-)

Morris

morris
8 december 2006, 18:30
Ik neem aan dat je live niet het deksel van je pedalboard op deze manier gebruikt om je cab op te zetten? Indien wel, ben je dan niet bang dat het deksel door de trilling van je cab verschuift en uiteindelijk je cab eraf dondert?

Nee, de case zit aan de achterkant netjes tussen hoekprofielen gelockt.
En ik speel altijd heel zachtjes ;-)

Morris

morris
8 december 2006, 18:34
Heel erg netjes! In dit geval staat nog compacter gelijk aan consessies doen. Ben je nu van je Luke's af?

Nee, ik heb er nog één! En die gaat ook nooit weg. Is wel geinig, als je een tijd niet op die Luke gespeeld hebt en je pakt hem weer eens op... het blijft toch een waanzinnige hals en een typische sound. Next up is een nieuwe gitaar, zodra ik weer wat bij elkaar gespeeld heb. Ik denk aan iets telecaster achtigs van Suhr of een Tyler of zo.

Morris

dml
8 december 2006, 18:50
Die speaker, links van de Suhr, is zeker voor je wet-signaal?! :soul:

Kim Wilson
8 december 2006, 18:58
compacter gaat ECHT niet ! ;-)
Echt wel:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/P7280011.jpg

:D

morris
8 december 2006, 20:10
Echt wel:

:D

Yeah right.
Over basgitaarapparatuur gesproken... :seriousf:

morris
8 december 2006, 20:12
Die speaker, links van de Suhr, is zeker voor je wet-signaal?! :soul:

Hehe, jazeker! Ik heb er nog 3, en een center voor het snarengeruis.
En voor de e-snaar gebruik ik een subwoofer :sssh:

Nocki
8 december 2006, 20:52
Hee Morris,

Ziet er netjes uit! veel plezier ermee.

srv-man
8 december 2006, 20:55
Ziet er goed uit Morris. Maar eh, een huge rack neemt toch niet meer vierkante meters grondoppervlak in ;) ?

Vanwaar deze ommezwaai? Heeft je roadie het arbo-handboek te pakken gekregen?

morris
8 december 2006, 21:09
Ziet er goed uit Morris. Maar eh, een huge rack neemt toch niet meer vierkante meters grondoppervlak in ;) ?

Vanwaar deze ommezwaai? Heeft je roadie het arbo-handboek te pakken gekregen?

hehehe ja, die verdomde vakbonden ook...
Nee, geen ommezwaai gelukkig! De rest gebruik ik allemaal ook nog. Maar soms is het handig om zo compact mogelijk te spelen. Ik stapel het allemaal op elkaar, rijd de hele handel in één keer de kroeg in, sluit 3 kabels aan en klaar is kees. Gegarandeerd in minder dan een minuut ;-) De grote setup blijft dan lekker in de studio staan.
Dit is voor mij eigenlijk de laatste fase van mijn modulaire setup, zoals ik daar vorig jaar rond deze tijd mee ben begonnen. Nou ben ik echt klaar! Of ja.. niet overdrijven, laten we zeggen dat ik me eens ga bedenken in welke richting ik nu iets ga verzinnen ;-)

Morris

Josdevos
8 december 2006, 22:50
Erg mooi morris! Welke speakers heb je in de PL cab?

Debaser
9 december 2006, 01:00
en wat voor patch-kabels ?

vinni
9 december 2006, 11:58
Zozo.....ook aan de PL?

Complimenten hoor......
Het enige waar ik altijd mijn vraagtekens bij zet bij jou rig is mijn oude DT-7.
Wordt het niet eens tijd voor een echte Strobostomp?....echt zoveel beter....
Leuke kerstsuggestie voor moeders de vrouw? :jam:

Vinni

morris
9 december 2006, 14:13
@ Joris: Op dit moment een Governor en een Beta. De Governor blijft, maar de Beta maakt plaats voor een V12, V30 of nog een Governor. Ik ben het nog aan het uittesten.

@ Debaser: alles in het rack + snake is van Paul Lenders en bestaat voornamelijk uit Mogami en Belden, op het pedalboard heb ik GeorgeL gebruikt.

@ Vinni: Ik heb in allebei de pedalboards een DT7 zitten en ik zou ze voor geen goud kwijt willen. Ze zijn 100% accuraat en goed leesbaar. De Strobo is ook wel leuk, maar een stuk groter. Bovendien vervang ik pas spullen op het moment dat ik er niet meer tevreden over ben en dat moment heb ik bij de DT7 nog niet gehad ;-) Wat vind jij dan beter aan de Strobostomp?

Morris

AART
9 december 2006, 14:39
Ziet er goed uit Morris.

Ik ben zelf net bezig lekker groot te gaan, want ik hou nu eenmaal van onmundig groot 8-)

maestro_nl
10 december 2006, 09:32
Strobo is live wat lastiger omdat je aan het stemmen blijft als je niet uitkijkt.
De offsets in de Strobo zijn wel te gek trouwens.
Met een Buzz Feiten afgestelde gitaar ontkom je niet aan een Strobo of DT-7.

LordRiffenstein
10 december 2006, 12:41
Wanneer ga je nou eens een degelijke versterker kopen?? :seriousf: :seriousf:

Vette set Morris, ik veronderstel dat je 2x12 stereo is en dan kan ik helemaal begrijpen dat je de Gov+Beta niet zo´n lekkere combi vindt.

vinni
10 december 2006, 12:44
Ik gebruik inderdaad de tempered tunings op de Strobo.
Klinken echt super. Enne....gelukkig heb ik een goede plank met
uitstekende snaren. Stemmen doe ik aan het begin van een serie en
daarna heel incidenteel.

Afgelopen vrijdag nog een showtje van 50 minuten gedaan.
Slechts 1 keer gestemd.

Vinni

wimmeltje
11 december 2006, 11:43
Hey Morris,

Wat voor lak heb je gebruikt om je pedalen bak zwart te lakken? Ik ben er ook eentje in elkaar aan het knutselen en hem ook mooi zwart maken. Ik hoor het wel van je.

groetjes Wim

pol
11 december 2006, 13:15
Ik kon absoluut niet overweg met dat strobostomp gedoe, stemmen duurde me veel te lang met dat ding.

Gaby
11 december 2006, 22:51
Das een "leuk setje" :cooler: Morris. Erg mooi!

Zou je me eens kunnen vertellen hoe je de MFC5 geschakeld hebt in samenwerking met de rest van je pedalen?
Ik ben namelijk op zoek naar een midi controller voor de vervanging van mijn Roland FC 200. Bij deze is het wat lastig om CC's te maken. En aangezien ik niet al te veel effecten gebruik lijkt mij die MFC5 een mooi compact apparaatje. Hij zal dan gebruikt gaan worden met een G-major die ook de 3 kanalen van mijn JSX gaan aansturen plus nog wat losse pedalen die (nog) niet in de loop komen.

morris
12 december 2006, 20:52
Hey dudes

@Lord: welke versterker had je voor mij op het oog? :satisfie:

@Wim: volgens mij is dat jouw MFC5 op dat board, niet? Het pedalboard is geverfd met speciale PL signature lak, da's staatsgeheim en aangezien de AIVD meekijkt....;-) Serieus, ik zou het niet weten, Paul heeft het voor me afgelakt.

@Gaby: Elk apparaat zit op een apart midi kanaal. Bij dit klein setje hebben we het dan alleen over de RL8 en de GForce. De MFC stuurt op slechts één kanaal maximaal 8 cc's uit en maximaal 2 pc's op ieder gewenst kanaal. De cc's gebruik ik voor het switchen van CAE kanalen en de pc's voor het selecteren van presets. Theoretisch zou ik ook één preset van de GForce kunnen gebruiken en dan middels CC's de fx blocks kunnen (de)activeren, maar dan zouden beide midi aparaten op het zelfde midikanaal moeten communiceren. Dan loop je toch tegen de beperkingen van zo'n compact controllertje aan. Maar als je met presets werkt kan hij twee midi apparaten (of meer met midi mapping) en maximaal 8 pedalen -moeten wel in een switcher- makkelijk aan.
De FC 200 kan dat volgens mij niet, tenzij je externe controllers op de achterkant aansluit.

Morris

Chiel
12 december 2006, 21:43
Hey Morris,

Wat voor lak heb je gebruikt om je pedalen bak zwart te lakken? Ik ben er ook eentje in elkaar aan het knutselen en hem ook mooi zwart maken. Ik hoor het wel van je.

groetjes Wim

Altijd eerst goed voorbehandelen met een goede primer. Voor zo'n reliëf structuur in de coating zoals je die ook wel op mengtafels e.d. vindt, moet je de ondergrond daarna voorbehandelen met een mengsel van schelpenzand en een goede MDF primer. Een dikke substantie die je met een struktuurrollertje perfect neer kunt zetten. Aflakken in mat zwart lukt uitstekend met hitte bestendige (matte!) BBQ-lak die je met een lakrollertje opbrengt. Krasvast en droogt mooi gelijkmatig en keihard op. Wil je het helemaal bond maken dan kun je hem een laatste laag matte(!) Glitsa opbrengen. Matte Glitsa is bijna nergens te krijgen maar geeft werkelijk een super eind resultaat. Lijkt het bijna flightcase materiaal.

Gaby
12 december 2006, 22:57
@Chiel: Goede tip van die BBQ lak, wordt een smokin' finish

@Morris: Bij mij komt er (nog) geen mixer tussen. Ik zoek een wat compactere midi controller waarmee ik PC's en CC's kan schakelen en niet PC's of CC's zoals bij de FC200, inderdaad met extra switch. Ik hoef niet extreem veel te schakelen maar een beetje flexibiliteit is wel handig.

morris
12 december 2006, 23:05
@Chiel: Goede tip van die BBQ lak, wordt een smokin' finish

@Morris: Bij mij komt er (nog) geen mixer tussen. Ik zoek een wat compactere midi controller waarmee ik PC's en CC's kan schakelen en niet PC's of CC's zoals bij de FC200, inderdaad met extra switch. Ik hoef niet extreem veel te schakelen maar een beetje flexibiliteit is wel handig.

De mixer staat er helemaal los van, of bedoel je een switcher/looper?
De Axess kan PC's en CC's tegelijk zenden, no problem. Zoals ik al zei, 8 cc's en 2 pc's op verschillende kanalen. Maar wellicht is het handig om eerst te vertellen wat je precies wilt doen met pc en cc's. Ik vermoed dat jij het hebt over real time on/off commands met een switch?

Morris

Gaby
13 december 2006, 13:07
De mixer staat er helemaal los van, of bedoel je een switcher/looper?
De Axess kan PC's en CC's tegelijk zenden, no problem. Zoals ik al zei, 8 cc's en 2 pc's op verschillende kanalen. Maar wellicht is het handig om eerst te vertellen wat je precies wilt doen met pc en cc's. Ik vermoed dat jij het hebt over real time on/off commands met een switch?

Morris

Even voorop gesteld dat ik voor elk alternatief open sta, maar het volgende had ik in de planning. Minimaal drie PC's, voor elk kanaal een (clean, medium dist en heavy dist.) En dan met de CC's een aantal effecten aan en uit zetten. Alles wordt gestuurd via de G-major dus ook de kanalen op de JSX. Verder komen op het floorboard een wah een lineair booster (misschien in de loop) en een ts808. Eventueel nog een extra tuner.

Wat bedoel je precies met real time on/off commands? Ik heb wel een beetje verstand van midi, ahum, maar dit net niet :satisfie: