PDA

View Full Version : Knoppen van een strat losmaken



Kjiratsiekoedel
19 december 2002, 18:36
Hoe maak ik de knoppen van een strat los??

-Gewoon hard trekken met een tang??
-moet ik ze doordraaien??
-iets anders?

BLOK182
19 december 2002, 18:45
Gewoon aan trekken, misschien een beetje heen en weer bewegen.

EmgMaster
19 december 2002, 18:54
Als je handen niet erg glad zijn dan kun je ze er meestal zo wel afhalen

HA_JO Punk
19 december 2002, 18:55
Ik trek ze bij mijn squier er gewoon vanaf. IK weet niet of er verschil is tussen squier en strat qua knopen, qua sound natuurlijk wel!!!

vulvasonic
19 december 2002, 23:09
schroevendraaiertje met een platte kop eronder en dan een klein beetje wrikken.

Kjiratsiekoedel
19 december 2002, 23:25
OK, thanks.

Lacrymosa
19 december 2002, 23:28
Ik doe et altijd met mn plectrum

CheerS!!

Pegasus
20 december 2002, 23:40
Hoe zit dat dan bij knoppen van een Ibanez? Volgens mij heb ik al wel redelijk hard getrokken, maar ik krijg er toch echt geen beweging in. Of moet ik gewoon nog harder trekken?

Lacrymosa
20 december 2002, 23:45
Kijk voordat je gaat rukken, of er geen schroefje in je knop zit, zo ja, draai dit eerst los

CheerS!!

nocaster
20 december 2002, 23:48
Je moet de knop warm stoken tot 235 graden celcius, en dan in 1 keer afrukken, is misschien raar maar werkt echt

Kjiratsiekoedel
21 december 2002, 00:11
IK heb het zo gedaan:
Ik heb 2 3.0mm dunlop big stubbies gepakt. En deze 2 als wig gebruikt. De knoppan kwamen toen geheel vrijwillig eruit.

Ik dacht trouwens ook dat ik hard genoeg had getrokken, dit bleek dus niet zo te zijn.

Schroefjes kom je niet echt meer tegen, das oud.

piezo
22 december 2002, 12:38
Ik zou een koevoet gebruiken :smile:
Warm maken is alleen nodig als de knoppen ook nog met mastiek of kit vastzitten. PRS heeft/had dat bijvoorbeeld.
Sommige knoppen (EMG pots) zitten wèl met een schroefje vast.
Een truukje dat ik ooit in een boek tegenkwam is: met een (zak)doek> Randje eronder-doek opdraaien zoals bij uitwringen-trekken terwijl je 1 kant steunt. Voordeel is dat lak en knop zelf niet beschadigen, zoals bij een hefboom. Voor knoppen die erg vast zitten beveel ik het niet aan; de kracht komt toch scheef op de potschacht te staan.
Overigens is het koevoet-principe helemaal zo verkeerd niet. Ik zal eens experimenteren met een vork zonder middentand.