PDA

View Full Version : powertone2 met v30?



stevie_vp
8 december 2006, 14:19
hey gasten..
Ik ga misschien een powertone2 halen maar wil hem eigenlijk
gebruiken met mijn engl 2x12 v30 cab...
Aangezien er normaal jensen/koch speakers bij koch worden geleverd
vroeg ik me af of iemand ervaring had met de v30's en of dat dus een beetje samengaat.... greets

Baker
8 december 2006, 14:40
gaat wellicht prima samen.
maar waarom probeer je het niet gewoon......
Is toch niet zo moeilijk...... Je gaat naar een winkel, cab mee.

"Dag meneer, zou ik die powertone even mogen proberen. 'k heb m'n cab mee."

"Tuurlijk joh, hier prik maar in. wat wil je er voor gitaar bij?"
"Doe maar een les paul ofzo. Oh, hangen die achter glas? Het mag ook een goeie epiphone zijn hoor."

"rag rag rag."

Dank u wel meneer, ik denk er nog even over na.

Bruce
8 december 2006, 14:46
Ik heb er een Marshall 4x12 bij met V30 erin
Heb een geweldige sound, maar ik heb 'm nog nooit over andere kasten gehoord.

LCH
8 december 2006, 15:13
"Dag meneer, zou ik die powertone even mogen proberen. 'k heb m'n cab mee."

"Tuurlijk joh, hier prik maar in. wat wil je er voor gitaar bij?"
"Doe maar een les paul ofzo. Oh, hangen die achter glas? Het mag ook een goeie epiphone zijn hoor."

"rag rag rag."

Dank u wel meneer, ik denk er nog even over na.
Vooral die laatste zin doet 't 'm ;)

Volgens mij zou dat prima moeten werken, een Powertone icm een Engl 2x12 met V30's. Nu vind ik zo'n Engl sowieso een top-cabinet, dus helemaal objectief is het niet :D

guhlenn
8 december 2006, 15:15
Koh gebruitke eerst ook V30. Dus ja het kan. ik vind de Jenssen wel fijner. dat dan weer wel.

dml
8 december 2006, 15:44
Nou, het kan niet echt!! Ik heb een Multitone 100 Combo gehad welke origineel V30's had. Bij enkele optredens merkte ik dat de speakers regelmatig "klapperden", clippen, zeg maar. Ik met dit verhaal naar Koch en Dolf kon dit beamen, dat een 100 watt Multitone net iets te zwaar is voor twee V30's. Dus ik ben bang dat je hetzelfde met een Powertone (=120 watt) krijgt.

Overigens werden alle V30's (ik had er totaal vier: twee in het combo, twee in de Koch TS212) kosteloos door Koch vervangen voor de Jensen's, welke ik ook een stuk strakker vind klinken.

Kim Wilson
8 december 2006, 15:48
Nou, het kan niet echt!! Ik heb een Multitone 100 Combo gehad welke origineel V30's had. Bij enkele optredens merkte ik dat de speakers regelmatig "klapperden", clippen, zeg maar. Ik met dit verhaal naar Koch en Dolf kon dit beamen, dat een 100 watt Multitone net iets te zwaar is voor twee V30's. Dus ik ben bang dat je hetzelfde met een Powertone (=120 watt) krijgt.

Overigens werden alle V30's (ik had er totaal vier: twee in het combo, twee in de Koch TS212) kosteloos door Koch vervangen voor de Jensen's, welke ik ook een stuk strakker vind klinken.
Krijg jij 2 V30's aan het clippen? :o

Herinner mij er dan aan als ik je eens live ga bekijken, dat ik oordoppen mee moet nemen...

dml
8 december 2006, 17:28
Tja, kanaal 3: gain op 1 uur, volume op 1 uur, toonregeling op nagenoeg twaalf uur en rhythmvolume op 1 uur: "krakkerdekrak" zeiden de speakers bij palmmutes. En ja, ook normale stemming en geen EMG's. Oorverdovend? Nee.
Kutspeakers? Jazeker!!

Toaster
8 december 2006, 20:11
@ dml alles op 13:00 is vrij hard hoor!

maar met gewone jenssens kan je de versterker wel volledig open zetten. Je oudt het alleen niet lang vol.

stevie_vp
9 december 2006, 01:21
Zijn er meer mensen met dit probleem? Lijkt me wel knap idd om dat voor me kaar te krijgen...
Als het later een probleem lijkt te zijn wissel ik me engl cab wel om voor een
2x12 koch.... Weet iemand wat je ongeveer betaald voor een 2x12 koch cab?

dml
9 december 2006, 04:41
@ dml alles op 13:00 is vrij hard hoor!

maar met gewone jenssens kan je de versterker wel volledig open zetten. Je oudt het alleen niet lang vol.

Tis maar net wat jij onder hard verstaat en hoe je de amp op het podium plaatst. Bij een Multitone I en Powertone I staat de versterker, in dit geval het Master Volume, volledig open zodra je de solo-boost activeert.


Zijn er meer mensen met dit probleem? Lijkt me wel knap idd om dat voor me kaar te krijgen...
Als het later een probleem lijkt te zijn wissel ik me engl cab wel om voor een
2x12 koch.... Weet iemand wat je ongeveer betaald voor een 2x12 koch cab?

Knap, zou kunnen, wellicht heb ik een vreemde speelstijl. Je zou ook eens met dit verhaal bij Koch te rade kunnen gaan. 2e hands kost een TS212 rond de € 300,-, nieuw rond de € 500,-.