PDA

View Full Version : dunlop dc brick vs pedal power 2



jimihattricks
8 december 2006, 14:17
Okay, mijn setup(s):

1) boss tu-2 > boss ge-7 eq > 535Q wah > ts-9 > mxr EVH phase 90 > digidelay

2) boss tu-2 > boss ge-7 eq > 535Q wah > ts-9 > marshall GV-2 > digidelay

3) boss tu-2 > boss ge-7 eq > 535Q wah > ts-9 > EH big muff > EH small clone / EVH phase 90 > digidelay

ik wil een btje op mijn pedalboard kunnen wisselen zoals jullie zien, maar heb in feite altijd wel minstens 5 9v effecten erop staan..

ik heb net ff gezocht, en zag sommige mensen de dunlop dc brick een tonesucker noemen.. kan iemand daarover uitwijden..? hoe zit dat vergeleken met de pedal power 2 van voodoo lab?

voor mij zitten er 2 voordelen aan de dc brick: 1, hij is klein en 2, hij is goedkoper dan de PP2..

wegen deze voordelen op tegen eventuele nadelen..?

tnx!

AoDf
8 december 2006, 14:51
Een dc-voeding een tonesucker?? Hij hangt niet in je signaal keten hoor.

Die Dunlop is o.a. goedkoper omdat de 9v uitgangen niet geisoleerd zijn van elkaar. Daardoor kun je last krijgen van aardlussen welke brom en ruis kunnen veroorzaken, misschien dat ze dat bedoelen met tone-suck?

De PP2 heeft geisoleerde uitgangen zodat je geen last krijgt van aardlussen. Daar betaal je dan ook meer voor.

the feable
8 december 2006, 16:07
Ik vind dat beide voedingen hun geld waard zijn! Tis gewoon hoeveel je uit wilt geven en hoeveel kwaliteit je wilt hebben! De PP2 is stiller heeft meer features en is naar mijn mening betrouwbaarder. De DC brick is goedkoper!!

jimihattricks
10 december 2006, 13:18
ben er al uit, t wordt de t-rex fueltank:

http://www.stevesmusiccenter.com/TrexFuelTank.html

8 gebufferde 9v outputs (ik heb alleen maar 9v effecten), dus perfect voor mij, 500 mA is ook voldoende (run nu 5 effecten op een 250 mA Ibanez adapter).. kost hier in nederland iets van 150 euro..

owja, de outputs zijn niet geisoleerd btw.. dat is idd denk ik dan waar je o.a. uiteindelijk bij de PP2 voor betaald

en over dat tone-sucken, t leek mij ook al raar, die gasten op harmony-central gooien nogal vaker wat 'vaktermen' door elkaar :)

Mike McCready
10 december 2006, 13:49
ben er al uit, t wordt de t-rex fueltank:

http://www.stevesmusiccenter.com/TrexFuelTank.html

8 gebufferde 9v outputs (ik heb alleen maar 9v effecten), dus perfect voor mij, 500 mA is ook voldoende (run nu 5 effecten op een 250 mA Ibanez adapter).. kost hier in nederland iets van 150 euro..

owja, de outputs zijn niet geisoleerd btw.. dat is idd denk ik dan waar je o.a. uiteindelijk bij de PP2 voor betaald

en over dat tone-sucken, t leek mij ook al raar, die gasten op harmony-central gooien nogal vaker wat 'vaktermen' door elkaar :)
Aangezien je bij de Fuel Tank ook geen geïsoleerde outputs hebt voor je 9V aansluitingen, is het een beetje onzin om er dan nog 150 euro aan uit te geven. Dan kun je beter voor de Dunlop Brick gaan (of een paar tientjes meer uitgeven en het meteen goed doen: PP2).
Die Fuel Tank is voor jouw toepassing gewoon een duurdere DC Brick

jimihattricks
10 december 2006, 14:04
hmm je hebt een punt ja.. de pp2 is hoeveel..? 200 euro?

en dan heb ik 7 9v outputs, right..?

*wikt en weegt*

the feable
10 december 2006, 15:30
8 9v outputs
en is ongveer 180,-

jimihattricks
10 december 2006, 16:27
ja idd.. dacht dattie duurder was.. die isolatie is toch wel essentieel, maargoed, ik zie ook veel artiesten gewoon dunlop juice of een brick gebruiken, dus zal ik het verschil (live) echt merken (wat betreft zoem / brom)..? is er hier iemand die een dergelijke vergelijking kan maken (pedal power vs. andere niet-geisoleerde voeding)..?

AoDf
10 december 2006, 21:47
Het ruisprobleem is niet zozeer als je daadwerkelijk speelt, maar tussen de nummers in, als je je gitaar stil houdt. Heb het probleem een paar keer gehad in de oefenruimte (meerdere pedalen op 1 adapter via een daisychain). De ruis is bepaald niet aangenaam als deze versterkt wordt over een 100Watt buizentop. Thuis zul je het meestal niet echt merken op lage volumes. Ik gebruik nu meestal maar 2 pedalen met ieder een eigen adapter, geen probleem meer. Ik weet niet exact waar het door wordt veroorzaakt, maar ik heb het probleem niet altijd. Sommige pedalen lijken geen problemen te veroorzaken met een aardlus, terwijl andere pedalen wel heel veel ruis geven op niet-geisoleerde DC voeding. Je kunt proberen om jou pedalen vie een daisychain aan te sluiten en dan te kijken of je problemen hebt. Zo niet, dan kun je een goedkopere Dunlop DC brick kopen, zo ja, een PP2 of aparte adapters.

BLOK182
10 december 2006, 23:00
Ik denk dat je met de Dunlop ook al een eind komt. Ik heb zelf een "Powerbank", en zero brom/noise, geen idee in hoeverre het geisoleerd is. Het ding kostte 45 euro nieuw:p

davinci77
11 december 2006, 09:26
Het grote nadeel van de Dunlop vind ik toch wel dat de daadwerkerlijke trafo niet in de box zit maar aan de stekker.
Het resultaat is dus een relatief dun snoertje naar de voeding. Als daar ooit breuk in komt heb je niets meer.
In tegenstelling tot de fueltank en PP is dat gewoon een net eurosnoer en in geval dat daar wat mee is, altijd snel te vervangen...
Mijn voorkeur gaat in principe ook uit naar de PP; wel duurder, maar ik denk dat de aparte groundings de doorslag geven.
Je zal ze nu misschien nog niet nodig hebben, maar hoe veranderlijk is een gitarist met pedaaltjes...?

jimihattricks
11 december 2006, 11:02
@ AoDf: ik heb mijn pedalen nu in een daisy chain voor mn amp staan, maar ik gebruik een 50W combo, die meestal niet voorbij de 12uur gaat.. bedoel je met ruis, ruis als de pedalen aanstaan? of als ze zijn uitgeschakeld? als ik dan een big muff ertussen gooi gaat t wel zoemen bij mij ja, maar dat zal zelfs een PP2 niet tegenhouden denk ik..

maargoed, ik denk dat ik toch maar s die PP2 ga checken.. vooral omdat ik m eigenlijk voor live-dingen wil hebben

beter een paar euro's meer en nergens last van, dan bezuinigen en uiteindelijk toch maar voor de PP2 te gaan (dit is me al te vaak overkomen met bv. een 'original crybaby' die uiteindelijk werd vervangen door een 535Q crybaby en een digitech bad monkey die uiteindelijk plaats moest maken voor een TS-9).. nee, ik ga voor de PP2 denk ik

bedankt jongens, ben ik ff blij dat er hier mensen rondlopen (zwerven..?) die er wel verstand van hebben :noob:

Mike McCready
11 december 2006, 13:04
Mijn ruis is sinds de aanschaf van een PP2 helemaal weg moet ik zeggen.
Zelfs als ik mijn handen op de snaren leg, distortion vol open heb staan en mijn wah open heb staan, heb ik nauwelijks last van ruis.
Dat was daarvoor wel anders!

jimihattricks
11 december 2006, 13:49
Mijn ruis is sinds de aanschaf van een PP2 helemaal weg moet ik zeggen.
Zelfs als ik mijn handen op de snaren leg, distortion vol open heb staan en mijn wah open heb staan, heb ik nauwelijks last van ruis.
Dat was daarvoor wel anders!

okay, 'nuff said, kom maar hier met die PP2 :) eerst wel ff testen met mijn eigen spullen.. dat wordt dan in januari, want ik heb deze maand al geld opzij gelegd voor een EVH phase 90 en een small clone :jam:

mvanroermund
14 december 2006, 12:34
Iemand hier in het bezit van een Pedal Power II die bereid is de buitenafmetingen van het kastje op te meten?

Kan het op internet nergens vinden. Alvast bedankt!
Groeten,
Martijn

mvanroermund
14 december 2006, 14:23
Lamma hange

In de manual die op internet stond heb ik de afmetingen gevonden:

6''x3.4''x1.75''

voor degene die geinteresseerd is.

Groeten,
Martijn

Mike McCready
14 december 2006, 18:33
Ik heb hem even voor je opgemeten:
15 cm x 8,5 cm. Hoogte 4,5 cm

Speeddemon
14 december 2006, 19:02
Even ter info:
als je in je pedalboard een serie 'pre amp FX' hebt, dwz die tussen je gitaar en je amp's "Instrument Input" zitten, en een serie 'FX Loop FX' hebt, dan mag je die NIET samen voeden van 1 daisychain.

Je zult voor je pre-amp fx een andere daisychain + adapter (of geisoleerde output) moeten gebruiken dan voor je FX loop fx.

Dus hiervoor is een DC Brick ook weer ongeschikt.

Punt
16 december 2006, 01:06
Ik heb de brick en de PP2 en de brick klinkt gewoon een stuk slechter.